Social Kapital På Borgerskolen. Hvad var baggrunden for at arbejde med social kapital? AMR – dag :Konsensus-skema Projekt i Gruppeordningen MED – dag:Social.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Værdigrundlaget i Greve
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Hierarki for styringsredskaber
TRIOENS OPGAVER.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Projektlederens rolle(r)
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Kommunikation og konflikthåndtering. Baggrund : Stigende produktion på grund af større affaldsmængder: Afgrænset tid Afgrænset kundeservice Afgrænsede.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Hvad er relationel koordinering
Hvordan kan jeg som menneske og leder finde og udøve et lederskab, der er rigtigt og relevant? Margrethe Vestager, MF Ringstedkonferencen på Sørup Herregaard.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Nyheder på den fleksible måde Tættere på hverdagen.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Overarbejde hospice Hvordan taler vi om det?. Hvorfor fokus på overarbejde 2013 et økonomisk merforbrug i forbindelse med flytningen 2013 et økonomisk.
Syg, stresset eller bare pjæk? Danske Risikorådgiveres konference den 23. april 2009 Afdelingschef Mikala Kreiser, KL.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Engelsborgskolens værdigrundlag. En værdi trækker en grænse mellem acceptabel og uacceptabel (Ole Thyssen) Denne grænse må være: 1. Operationel – synlig.
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Dialog om voldsforebyggelse Spørgsmål til medarbejdere og ledere  4 spørgsmål til vores forebyggelse  4 spørgsmål til vores proces etsundtarbejdsliv.dk.
Januar 2011 Trivselsmøder.
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
organisatoriske kompetencer
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Virksomhedens sociale kapital Selskab for Arbejdsmiljø 8. Oktober 2008 Kristian Gylling Olesen Ph.d.-studerende Eva Thoft/ Arbejdsmiljøkonsulent/Grontmij.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Afgangsprojekt om sygefravær 2013 Lystrup skole Morten Fjord.
Opsamling på cafeseminaret i går Hvad siger I selv om god velfærdsledelse - i praksis?
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Yngre Lægers arbejdsmiljø - det handler om trivsel.
TR/AMR møde 3. november 2016 MED evaluering Arbejdsmiljø.
Samarbejdsaftale Badminton
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Oplæg på Det Centrale Handicapråds årsmøde 2017
Den værdifulde arbejdsplads
Tag snakken – bryd vanerne
Erfaringer og metoder til at arbejde med social kapital
Hospitalsenheden VEST
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Social Kapital På Borgerskolen

Hvad var baggrunden for at arbejde med social kapital? AMR – dag :Konsensus-skema Projekt i Gruppeordningen MED – dag:Social Kapital Tage Søndergård

Hvordan planlagde I arbejdet med social kapital? MED – udvalget 3-dages kursus for MED-udvalget Kursus for ledelsen Struktur Ambassadører

Ambassadørernes rolle Medinddragelse og medbestemmelse Ligeværdig dialog Skrue op og ned for støjen Kulturbærere / Kulturskabere

Hvad vil vi gerne opnå? Kerneopgave og kerneydelse De 3 diamanter:Tillid (åbenhed) Samarbejde (trivsel) Retfærdighed ( tryghed)

Hvordan har vi arbejdet med det? Introdag til hele personalegruppen om social kapital Projekter igangsat – større ansvar Focus på medarbejdere, der er på arbejde Vera og Viggo – indslag på Intra Indslag på afdelingsmøder Skru op eller ned for støjen Konsensus om kerneopgaven = LÆRING Den individuelle kerneydelse

Hvad har vi lært? Gensidig respekt om hinandens arbejdsopgaver Fra projekt til proces / Kultur Høj grad af medarbejderinddragelse Anerkendelse af, at medarbejderne er forskellige steder i processen Skibet sejler og holder kursen

Hvorfor og hvordan fastholdes processen? Bedre psykisk arbejdsmiljø Flere medarbejdere påtager sig medansvar – Innovation Medarbejdere kommer med konstruktive løsningsforslag Ambassadørgruppen fortsætter Sammenhængskraft på flere planer En naturlig af hverdagen – den måde vi gør tingene på