FACE:IT. De næste 45 timer Niels og Carsten Historien bag FACE:IT Spejlneuroner Erfaringer med FACE:IT Idéudveksling Lidt flere erfaringer Afrunding.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Set i forældreperspektiv
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsstile og lektier
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lærings- og praksisfortællinger:
Rosenborg Rosenborg slot er ikke en hvilken som helst bygning men et museum der rummer mange værdifulde genstande.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
God trivsel = God læring
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Bokstav børn.
I dette shoppingcenter havde kvinder en unik mulighed for at vælge sig en passende mage blandt forskellige mænd.....
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Sprogpakken Forældresamarbejde.
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Gnavne, gamle mænd Behov og hverdagsliv i et univers domineret af kvinder.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Tilfredshedsundersøgelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Relationer – børn og voksne
Dansen omkring handicapbegrebet
Pædofili Pædofili.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Psykiatriskole for pårørende - Autisme
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Barndommens gade Af Tove Ditlevsen.
Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Disposition Præsentation af emne Mobning
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Born in Dead FILM. Born in Dead Afsked  Brad han er 20 år. Han elsker amerikansk fodbold han er topscorer.  Brad går hjem fra sit universitet efter.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Lad tanker og drømme flyve - Søren Kierkegaard for alle
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Elvis Aaron Presley Solstrålerne har i musik arbejdet med et stort projekt om Elvis. De har lært meget om rockens konge. Det mundede ud i en flot præsentation.
Læring fra de gode eksempler i hverdagen Frederiksbergs samarbejde mellem UU og den boligsociale indsats Januar 2016.
Læring og anerkendelse i dagplejen To FOA-hæfter: Anerkendelse i dagplejen Læring i dagplejen Skrevet af: Rie Haslund Erik Sigsgaard Rikke Sværke Madsen.
Spejlinger og mønstre. Program Kom til stede Siden sidst, evaluering og kursusbevis Redskaber indtil nu Spejling Stillface Hils på Bo Opvarmning Øvelse.
Meningen med dit budskab er det svar som du får. Kommunikation Hvordan har du det Fakta Følelser Behov Hvad vil du gerne have Handling.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Målrettet kommunikation
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Forebyggelsesarbejdet i dagtilbud DB DB Topmøde 15. april 2016
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
At bruge disse to ord rigtigt
INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren. INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren.
Program Kom til stede Siden sidst Kropssprog og kommunikation teori ”Lie to me” Opvarmning Øvelse Pause Pausetræning Opvarmning – stift/ledeløst, store.
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Velkommen til 4. kursusdag Plejefamiliens kompetencer
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Danmarks historie #3.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Hvilken historie var de vise mænd drevet af?
Præsentationens transcript:

FACE:IT

De næste 45 timer Niels og Carsten Historien bag FACE:IT Spejlneuroner Erfaringer med FACE:IT Idéudveksling Lidt flere erfaringer Afrunding

Bo’s historie

”Når jeg ser og bliver set, så er jeg.” Donald D. Winnicot ”De sociale interaktioner styrer følelserne – alle følelser er sociale.” Richard Davidson ”Vi er alle født til at deltage i hinandens nervestystem.” Daniel Stern Spejlneuroner

…en empatisk forståelse for hvad den anden er i gang med.. Spejlneuronerne aktiveres, når vi observerer en anden persons handlinger – og når vi selv handler. Har som funktion at de forbinder mennesker med hinanden

Spejlneuroner og imitation Barnet har medfødte kompetencer til at imitere andres udtryk. Babyen laver et spejl af forældrenes ansigtsudtryk via øjnene.

Stillface eksperimentet

Børn og voksne har brug for: - at føle sig set, hørt og forstået. Spejling: ”Du blev lige lidt forskrækket”

Erfaringer Pigen der blev glad – ved egen kraft empowerment Drengen som blev vred – at kunne rumme Drengen der kunne udtrykke sig – mestringsværktøj Brug i integreret institution – arbejde med følelser

En solstrålehistorie I fredags faldt en dreng fra min stue på cykel på legepladsen og slog sig ret hårdt. Han har diagnosen Infantil Autist, er svært rigid og det er umuligt for ham at forholde sig direkte til sig selv, egne følelser og smerte. Derfor kunne vi ikke finde ud af, hvor han præcis havde slået sig og hvor slemt det var. Han ville bare hjem, var vred, ked og udadreagerende - og ville ikke snakke eller trøstes. MEN så fandt jeg Bo frem……….. ;-) Jeg fortalte, at Bo var glad for at køre hurtig på cykel på legepladsen, men at han en gang var faldet derude og havde slået sig (imens viste jeg Bo´s forskellige følelser og ansigtsudtryk). Vores dreng blev hurtigt meget interesseret og ville tale med Bo. Han fortalte Bo en vittighed og rettede på hans mund, så Bo var glad. Derefter spurgte Bo, om drengen mon også havde prøvet at vælte på cykel og slå sig - og JA, det havde han da. Vores dreng viste også Bo (og mig) hvor han havde slået sig og vi fik vished for, at det ikke var alvorligt.

FACE:IT i Åbyhøjgaarden, en integreret institution

Historien om Bo

Hvad kan FACE:IT 2 eller 3 sammen Inspirer hinanden med forskellige udtryk. Kan det bruges i mit arbejde?

Flere erfaringer Bo – en samtalepartner Ung mand med autisme Sociale historier

Sociale historier? At hjælpe barnet til at forstå og aflæse sociale situationer At finde nye og mere hensigtsmæssig muligheder

Hvordan får man fat i Bo Skriv til eller besked på Pris 300 plus moms – i alt 375 plus forsendelse

Kontakt og links Niels Rahbek Carsten Møller Mobil Links:

Tak for i dag