Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introkursus for frivillige
Advertisements

NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. PengeSpillet (Arbejdshæftet: Viden om penge)
IværksætterSelskab – IVS En kort guide til den kommende selskabsform - IVS Få 3 tilbud på stiftelsen her:
LANDSINDSAMLING SØNDAG, DEN 24. APRIL 2016 LANDSINDSAMLING SØNDAG, DEN 24. APRIL 2016 Hvert hjerteslag er tid med den du holder af! Hjerteforeningens første…
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Når jeg ser ud på foreningen - hvad ser jeg så ? Landsdækkende netværk Mange engagerede frivillige Stor virkelyst lokalt, både omkring netværk og synlighed.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Præsentation af resultaterne fra
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Virksomhedens omkostninger
Hjerteforeningens interessevaretagelse
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
IT-B: 1.04 Trekantsmodellen
THY Business Breakfast.
Mine spilområder Faglig og kompetencemæssig koordination og synergi
Landsdækkende virksomhedskampagne
Din kreative online praksis!
Frivilligheden i Vordingborg
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Kommunikationsworkshop
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Hvor meget hjælper familier i dag?
ÅRHUS AFDELING.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
(Firmanavn) forretningsplan
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
Aktiv idræt for alle Gentofte Kommunes indsatser de sidste 3-4 år
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
SUMO - analyse.
Lokalforeningspuljen
Northwind Traders Hvem er vi?
DGI Håndbold Total & Max. Totalhåndbold Håndboldfitnesskurser
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Sikker adfærd er vigtig - Som sundhedspersonale arbejder vi med personoplysninger og oplysninger der skal behandles fortroligt, og dem skal vi passe godt.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Klubkommunikation – samspil mellem hjemmeside, SoMe og lokale medier
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
Inner Wheel og Mødrehjælpen
ISO = international service organiser
Temagruppe Alkohol Sund By Netværket 20. november 2017
Livskvalitet Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med eller uden smøger, overvægt, inaktivitet….. Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med.
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Grøn = ✔ Rød =
Sidste nye fra ØNH-afdeling på Vejle Sygehus
MIKRO-PROJEKTMODELLEN
Præsentationens transcript:

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvem er jeg? Tim Boye Jensen Marketing og Fundraising Erhvervssamarbejder

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Agenda Hvorfor samarbejder HF med erhvervslivet? Hvad får virksomhederne ud af det? Hvordan samarbejder HF med virksomheder i dag? –Individuelle aftaler –Standardaftaler Hvordan kan I samarbejde med lokale virksomheder? Brug af pressen Mere info

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvorfor erhvervssamarbejder? Hjerteforeningen samarbejder overordnet med erhvervslivet for at: –Generere indtægter Via pengebeløb, salg af merchandise, barteraftaler m.m. Herudover giver det mulighed for at: –Oplysning og profilering fx via samarbejdspartnerens tilbudsaviser m.m. –Skaffe nye medlemmer –Nå ud til en anden målgruppe end normalt –Sprede viden om foreningens arbejde

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvad får virksomhederne ud af et samarbejde med HF? Håbet om at Hjerteforeningen gode navn og troværdighed kan ’smitte af’ på virksomheden (værdioverførsel) og skabe sympati Give positiv oplevelse af virksomheden At differentiere sig fra konkurrenterne Vise virksomheden som engageret og ansvarlig Styrke virksomhedens image Engagement i lokalsamfundet

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Samarbejdsformer Individuelle samarbejdsaftaler –Salg af merchandise –Eksponering –Salg af egne produkter –Aktiviteter & events

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartnerskab Alle virksomheder er egentlig potentielle til at samarbejde/støtte Hjerteforeningen… De store samarbejder med virksomheder er baseret på individuelle aftaler – og er reelle samarbejder… Andre virksomheder kan støtte Hjerteforeningen via ’standardprodukterne’: –Erhvervspartner, Erhvervspartner Plus og Erhvervspartner XL Dermed kan vi: –Henvende os til alle størrelser af virksomheder –De kan hurtig beslutte om de vil være med –Det er mere uforpligtende end et samarbejde –Større antalsmæssig volumen –Egner sig fint til at blive solgt lokalt

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartner Donationsknap/logo til virksomhedens hjemmeside og intranet som viser, at virksomheden støtter Hjerteforeningen og giver andre mulighed for også at støtte Navn og logo m/link på hjerteforeningen.dk Pris: 1.900,- kr. ekskl. moms pr. år

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartner Plus Indrammet diplom der viser, at virksomheden støtter Hjerteforeningen Navn og logo m/link på hjerteforeningen.dk Donationsknap/logo Pris: 5.000,- kr. ekskl. moms pr. år

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartner XL Speciel designet autosignatur til brug i forbindelse med mail-korrespondance Artikel om aktuelt hjerteemne til brug i interne medier Indrammet diplom der viser, at virksomheden støtter Hjerteforeningen Navn og logo m/link på hjerteforeningen.dk Donationsknap/logo Pris: ,- kr. ekskl. moms pr. år

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Faktablad

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Stort potentiale! Hvis hver lokalkomite gør 2 virksomheder til Erhvervspartner Plus og 2 virksomheder til Erhvervspartner, betyder det en årlig indtægt til Hjerteforeningen på: ,- kr.

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvad kan I gøre lokalt? Sælge Erhvervspartnerskaber til virksomhederne i jeres lokalområde –Brug jeres netværk –Hvem er - eller har været - erhvervsaktiv og har kontakter (etablerede eller nye) Sælge lokale aktiviteter og events – som I måske allerede gør Erfaringerne viser, at det er svært at gætte på, hvem der siger ja –Produktionsvirksomheder, butikker, banker etc. Typisk kan det være sværere med de landsdækkende kæder, hvor det er hovedkontoret der bestemmer Kan måske være en opgave for et nyt Lokalkomite-udvalg?

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Brug af pressen Optimalt med gode kontakter til lokalpressen Hjælp til pressemeddelelser og annoncer (evt. udarbejdelse af faste skabeloner) Virksomheder nævnes sjældent i PR Mest interessant for pressen i.f.m. arrangementer, aktiviteter, overrækkelser o.l. I kan altid få hjælp hos: –Lotte Bucka fra Kommunikation –Telefon:

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Virksomhedskontakt Større landsdækkende virksomheder/kæder må kun kontaktes efter forudgående aftale med Marketing og Fundraising I kan på egen hånd kontakte lokalt-forankrede virksomheder i jeres nærområde Det er vigtigt, at virksomheder ikke modtager flere ukoordinerede henvendelser fra Hjerteforeningen, da vi i givet fald nemt kan fremstå som ‘uprofessionelle’…

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er hjerteforeningen.dk/erhverv Forbedringsforslag modtages meget gerne!

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Tak for opmærksomheden – og rigtig god fornøjelse med aktiviteterne! Tim Boye Jensen Tlf