Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Læringsstile og lektier
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Analyse- og udviklingsmodel
Kommunikation i projekter
Om feedback og tilbagemeldinger
MUNDTLIG FREMSTILLING
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
Økonomiske kompetencer
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Karl Henrik Flyums model
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Afsenderens eget univers er - naturligt nok - udgangspunkt når budskaber skal formidles. Afsenderens univers er – foruden en masse viden - fyldt med: Afsenderen.
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Kodeks for offentlig topledelse
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Fem lærere på mentorkursus
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Anvendt markedsføring Kapitel 24
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Miljøcertificering på IBOS
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Gode relationer, tydelige rammer og klar kommunikation - 10 trin til det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner omkring sårbare og udsatte unge.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Fem lærere på mentorkursus
SRO SKRIV!.
Kommunikationsansvarlig
markedsføringsplaner
Markedsføring og reklame
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Videnskabeligt projekt
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Efterlevelse af 8 skridt til bedre møder
MUNDTLIG FREMSTILLING
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Fra anledning til udvikling
Læringsmål og niveaubeskrivelser
To change the image behind the Mock up.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Planlæg din kommunikation

Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere effektivt med medarbejderne Vil gøre indtryk på dine målgrupper ved at have tænkt kommunikationsindsatsen igennem

Dette værktøj indeholder En beskrivelse af ”hvad er en effektiv kommunikationsindsats” Beskrivelse af 8 trin til at planlægge din kommunikation

Sådan gør du! De otte trin i overskriftsform: 1. Kortlæg baggrund, formål og ambition 2. Formulér dit budskab 3. Definér dine målgrupper 4. Fastlæg din slagplan5. Udform dine materialer 6. Tag styring og før kontrol 7. Evaluér 8. Følg op

Trin 1: Kortlæg baggrund, formål og ambition Gør dig nogle indledende overvejelser: Hvad handler sagen om? Er det overhovedet noget, du kan løse med kommunikation? Hvad er baggrunden for at gennemføre kommunikationen? Hvad vil du opnå med kommunikationen? Hvad er din konkrete ambition for kommunikationsindsatsen? Lægevagtkampagnen : Sammenlægning af vagtlægeordninger

Trin 2: Formuler dit budskab Budskabet virker kun, hvis det er klart, timet og troværdigt Hvad vil jeg gerne sige? Hvad er mit hovedbudskab – altså det vigtigste i min meddelelse? Hvilke argumenter bakker op om hovedbudskabet? Hvorfor gennemfører vi dette? Lægevagtkampagnen : Et fælles nummer til lægevagten Kvaliteten i lægevagten Brug af lægevagten

Trin 3: Definér dine målgrupper Dit budskab skal være tilpasset medarbejderne Foretag en prioritering af målgrupperne Lav en kort beskrivelse af den vigtigste målgruppe Hvilke potentielle barrierer er til stede for målgruppen Udvælg argumenter, som målgruppen vil være lydhør overfor Husk at formulere dit budskab i et naturligt sprog Hvilke kanaler vil målgruppen foretrække? Lægevagtkampagnen : Hele befolkningen, men..

Trin 4: Fastlæg en slagplan Hvordan skal kommunikationen foregå? Hvilke kommunikationskanaler vil du bruge? I hvilken rækkefølge skal indsatserne gennemføres? Lav en detaljeret handlingsplan, hvor aktiviteter, tider og ansvarsfordeling fremgår L ægevagtkampagnen: Brochure, annoncer, hjemmeside, magneter og presse

Trin 5: Udform dine materialer Fysisk og grafiske udformning af materialer skal understøtte kommunikationen: Hvordan skal den konkrete ordlyd være? Hvordan skal materialerne se ud? Kan modeller og illustrationer hjælpe med at skabe overblik? Test altid et udkast af materialerne Lægevagtkampagnen : Et budskab der holder længe Baby på forsiden når unge og ældre..

Trin 6: Tag styring og kontrol Det er dit ansvar, at aktiviteterne foregår som planlagt Hold gryden i kog Sørg for, at der er ansvarlige for alle indsatser Følg op på alle aktiviteter for at sikre, at de foregår som planlagt Lægevagtkampagnen : IT-problemer krævede hurtig tilpasning af tidsplan

Trin 7: Evaluér Evaluér altid større indsatser Nåede du målet for indsatsen? Hvad gik godt, og hvad gik mindre godt? Hvad skal du huske til næste gang? Lægevagtkampagnen : Wilke lavede en effektmåling via deres netpanel

Trin 8: Følg op Hvad giver anledning til nye initiativer? Skal der kommunikeres mere med dele af målgruppen? Lægevagtkampagnen : Film-produktion, som behandler brug af lægevagten

Planlæg din kommunikation Kortlæg baggrund, formål og ambition Hvad er baggrunden for at gennemføre kommunikationen? Hvad vil du opnå med kommunikationen? 2. Formulér dit budskab 3. Definér dine målgrupper 4. Fastlæg dine målgrupper 5. Udform dine materialer 6. Tag styring og før kontrol 7. Evaluér 8. Følg op Hvad vil du gerne sige? Hvad er hovedbudskabet - kernen - i budskabet? Hvem vil du gerne nå med dine budskaber? hvordan vil du karakterisere målgrupperne? Hvor interesserede er de i at lytte til mit budskab Hvordan vil de umiddelbart opfatte din henvendelse? Hvilke kanaler vil målgruppen foretrække? Hvordan skal kommunikationen foregå? Hvilke indsatser skal gennemføres for at nå og overbevise målgrupperne? Hvilke kanaler vil du anvende? Lav en deltajeret handlingsplan Formuler konkrete materialer og test om de fungerer efter hensigten Sørg for at alt foregår som planlagt. Før løbende kontrol med aktviteterne og ret op om nødvendigt Nåede du målet med kommunikationsindsatsen? Hvad gik godt? Hvad gik mindre godt? Hvad har du lært til næste gang? Giver det anledning til nye initiativer? Skal der kommunikeres mere med dele af målgruppen?