Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Advertisements

Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Frøslev-Padborg skole
Ledelse og menneskesyn
Administrative pejlemærker i BUF
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Sprog/billeder på Internettet
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Sikring af tilgængelighed er en proces!
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
NOEA/Aalborg Universitet
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler Adfærdskampagner Mandag den 17. juni 2013 FM | enheden.
Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Personalemøde den 4. juni 2008 Koncern Økonomi: Værdier - og handlinger Personalemøde den 4. juni 2008.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Integreret psykiatri og rehabilitering - en fælles platform Workshop: Det organisatoriske perspektiv Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Region Nordjyllands anbefalinger og tiltag på baggrund af STM lægesagen Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse 17. september 2015.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Nordisk vejkommunikation
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
SUF - gevinstrealisering
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Virksomhedssamarbejde
Politikernes og borgernes forventninger
Thomas Senderovitz, direktør
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Tag snakken – bryd vanerne
LP ledertalentudviklingsforløb
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009

Dagsorden Målet med omdømmeprojektet Foranalysen Vores nye kommunikative ståsted (Grundfortællingen) Implementering

Målet Vi skal øge synligheden af den værdi, som Vejdirektoratet skaber for samfundet og skabe overensstemmelse mellem den identitet og de kerneværdier, som Vejdirektoratet arbejder ud fra, og den eksterne omdømmeopfattelse af Vejdirektoratet

Foranalysen Indsamling af eksisterende materiale Valg af målgrupper både internt og eksternt Kvalitative interviews Fokusgrupper

VD´s omdømme Internt: Dynamik Interessentdialog Faglig udvikling Eksternt: Solid Faglig Uforanderlig Firkantede løsninger Betydningsfuld forskel på vores selvopfattelse og omverdenens opfattelse af Vejdirektoratet. Denne forskel kan minimeres.

VD som ”facilitator” Vi skal arbejde aktivt på at fremtræde som en lydhør myndighed VD som ”hjælper” eller ”facilitator”

Grundfortællingen Vejdirektoratet understøtter en samlet infrastruktur med mennesket i centrum. I Vejdirektoratet arbejder vi engageret for, at trafikanter kommer nemt og sikkert frem. På vej til og fra arbejde, på vej med varer eller serviceydelser. På vej på indkøb eller på ferie. Vi styrer og gennemfører projekterne, så de afleveres til den aftalte pris, tid og kvalitet Vi går efter fagligt stærke løsninger, der tilgodeser samfundets ønsker og behov Vi udvikler og anvender ny viden og teknologi til at løse de komplekse trafikale udfordringer Vi leverer moderne trafikløsninger med omtanke for naturen og de mennesker, der bor tæt ved vores veje Vi løser vores opgaver i en åben og konstruktiv dialog med omverdenen

Fokus på effekt Vi skal skærpe vores image ved i højere grad at fokusere på EFFEKTEN af det, vi laver. Dvs. det er ikke kun vejen, men fremkommelighed/mobilitet.

Emotionel kommunikation Rationel kommunikation Emotionel kommunikation

Kommunikation skal: Bygge på konkrete projekter, resultater og handlinger, der visualiserer VD´s grundfortælling Målrettes Udvikles i samarbejde med samarbejdspartnere

Implementering Kommunikationsopgave internt og eksternt Implementering af kommunikations- planen forankres i eksisterende organisatoriske strukturer som kommunikationsnetværket og LIV- gruppen Omdømmeprojektet koordineres fra SEK Implementering vil indgå generelt i VD´s kommunikations- og pressearbejde

Overordnet ramme Tid  1. Fase (frem til april 2009) Forankring af grundfortællingen i kommunikationsnetværket 2. Fase (april - efterår 2009) Forankring blandt medarbejderne 3. Fase (efterår december 2010) Forankring eksternt Milepæle/ Mål Vi har dannet en arbejdsgruppe Kommunikationsstrategi- og politik er revideret Kommunikation interntAfventer AktiviteterOpstartsmøde for arbejdsgruppen Fokus på intern kommunikation og medier Fokus på intern kommunikation og medier Afventer MaterialeManual for, hvordan man benytter grundfortællingen i sin kommunikation Kommunikationsstrategi og politik tilrettes anbefalinger Trykt manual om grundfortælling Information på VDnettet Afventer TidshorisontForløb indtil aprilForløb indtil 2011