Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Netværk Nordjylland - erhvervsrettet uddannelse AMU Nordjylland Erhvervsskolerne Aars EUC Nord EUC Nordvest Frederikshavn Handelsskole Handelsskolen Minerva.
Advertisements

Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Matchningsprojektet Resultater og anbefalinger Den 20. november 2013.
24. November 2014 Ved Arbejdsmarkedschef Torben Bahn Petersen.
TOUR d’AMU Fra ukendt til velkendt SOSU - Greve, Holbæk og Nykøbing F.
Erfaringer med RKV. Hvad er RKV? Real Kompetence Vurdering Alle kurser, uddannelser, erhvervserfaringer, frivilligt arbejde, foreningsarbejde osv. tæller.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobrotation - den bedste opfindelse siden skiveskåret rugbrød.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
Workshop 1- hvad gjorde vi? Tryghed og støtte når man bor i egen bolig Hvilke udfordringer er der ved at bo i egen bolig, når man har psykiske problemer?
Videnopsamling om fremtidens kompetencebehov Steinar Stefansson, Beskæftigelsesregion Midtjylland.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. MÅL Visionen for Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er at sikre, at virksomheder med opgaver på de store bygge-
Talent og kompetencer i verdensklasse Seminar den 23. juni 2011 om vækst og beskæftigelse i Østdanmark v/direktør Joost Nielsen, Regional Udvikling.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobcenterchef-seminar 27. september 2010 Resultatbaseret styring og forandringsteori v/vicedirektør Merete.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Den langtidsledige skal til roret En individuel og jobrettet indsats for langtidsledige Oplæg på temadag i Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler Erhvervsskolerne September 2015.
Langtidsledighed i Midtjylland. Langtidsledighedsanalysen Langtidsledigheden har vist en svagt faldende tendens de seneste måneder – men: Der er fortsat.
- Inspiration til ledere i jobcentret
Modul 6: Personlig salgscoaching
Online arbejdsmiljøuddannelse
AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt
Vejledning: selvbetjeningssystem
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Den virksomhedsrettede integrationsindsats
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Implementering af LP- og PALS modeller på skoler i Herning kommune.
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Team 1a Thyra, Charlotte, Poul
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Tro på dig selv - det gør vi
(Firmanavn) forretningsplan
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
BADMINTON.
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
Netværksmøder - Drejebog
Sund Mund til Byens børn
Regeringens udspil om reform af de forberedende uddannelser ”Tro på dig selv – det gør vi” 31. maj 2017.
Vision Det skal være let at etablere og udvikle sin virksomhed på HR-området i Mariagerfjord Kommune Det gør vi på følgende måde: Du får hurtig og effektiv.
Skoleudvikling i Praksis 1
Hvad lærte vi af projektet?
Modeller for fælles uddannelseskøb og kommunikationsveje
At tænke uddannelse som en del af et læringsforløb
Ekspertgruppen for voksen,- efter,- og videreuddannelse
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Kort oplæg om karrierekompetence i gymnasiet
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
VUC Roskilde – Uddannelser, facts og tal
Udvikling af centralbiblioteket
professionsideal for lærere
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Per Clausen, Uddannelsesnævnet
Undervisningsplanlægning
Præsentationens transcript:

Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og i at understøtte transfer af viden til arbejdspraksis Virksomhederne motiveres til at uddanne ufaglærte Virksomhederne medvirker til at øge mobiliteten på arbejdsmarkedet ved at kompetenceløfte medarbejderne Aktiviteter Output Effekter: Kort sigt Mellemlang Lang sigt Inspirationsdage: videndeling mellem Mercantec og EUC Nord Flere virksomheder henvender sig til AMU mhp. at give medarbejderne et kompetenceløft Systematisk uddannelses- forløb Markedsføring: bedre til at forklare, hvad skolerne gør og hvilke veje der er igennem AMU for bestemte målgrupper Viden om hvem, hvor og hvor mange ufaglærte der er, samt hvilke behov de har Viden om krav og forventninger til efteruddannelse Underviserne videreudvikler kompetencer til at undervise i ”Åbent køkken” Virksomhederne er motiverede til at opkvalificere og uddanne medarbejdere i ”Åbent køkken” Virksomheder har viden om AMU’s styrker Virksomhederne har lettere ved at tiltrække og fastholde kvalificeret arbejdskraft Uddannelses- forløbet er mere attraktivt for kursisterne Undervisning er målrettet den enkelte kursist, og der anvendes voksenpædagogiske metoder Virksomhederne er i større grad med til at løfte 95 %-målsætningen Mulighederne ved AMU fremstår tydeligere for potentielle kursister Deltagerne motiveres til at gennemføre Kursisten har løbende overblik over uddannelsen Der er opstillet mål for det åbne køkken Flere er i efteruddannelse og bliver opkvalificeret Flere opfatter AMU som en attraktiv mulighed for opkvalificering AMU promoveres af kursister  flere kursister Der er udviklet en generisk model, som kan opskaleres og bruges i andre brancher Nøglepersoner i virksomhederne er klædt på til at varetage uddannelsesrollen i forhold til de ufaglærte Flere virksomheder er tilfredse med forløbet og får udbytte af det Virksomhederne bidrager til at forbedre Danmarks konkurrence- evne ved at kompetenceudvi kle ufaglærte  større tilknytning til arbejds- markedet Der er hentet fagspecifik inspiration udefra til åbent værksted Styrket opsøgende arbejde og opfølgning på kursisternes læring og brug af det tillærte i praksis: mere målrettet og struktureret. Videndeling mellem Mercantec og EUC Nord Der er udviklet et voksenpædagogisk læringsmiljø Lederne har skabt rammerne for anvendelse af modellen i driften Der udvikles en systematisk tilgang til at understøtte transfer Større fleksibilitet i udbud tilpasset virksomhedernes behov Flere anvender AMU Modellen forankres i driften Kortlægning og segmentering af potentielle kursister Udvikling af uddannelsesforløb for ufaglærte Udvikling af nye modeller: åbent værksted, materialebank og kompetencepakke Intensivt opsøgende arbejde i virksomhederne: formidling af nye muligheder for fleksibel opkvalificering til ufaglærte Uddannelsesmål læres og afprøves i virksomhederne Afprøvning og tilretning: interviewrunde med brugerne Koncept for eksport af modellen til andre brancher Udvikling af en generisk model Afsluttende erfarings- og videnopsamling Projekt- erfaringer er opsamlet: viden om hvad der fungerer bedst Arbejde på at dokumentere, at faglært niveau kan nås af AMU-vejen Kursisterne bliver opkvalificeret på niveau som ernæringshjælper Materiale om virksomhedsleder nes rolle i medarbejdernes uddannelse og i at understøtte transfer af viden til arbejdspraksis