Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Refleksion i kommunikationen
Afslut Frem >>
Vejlederens kommunikation
Coaching teorier – fire veje
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Trivsel i hverdagen. Redskaber til positive samspil Børnestyret leg Coaching Ros Belønning Problemløsning Klare beskeder Rutiner Regler Ignorering Afledning.
Birthe Hansen, Danmarks Lærerforening Ledelsesbaseret coaching Ilulissat den 12. februar 2016.
Karl Tomm Ergonomiseminar 2010
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Tomms spørgsmålstyper - Du får svar som du spørger!
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Undervisning for pårørende Unipolar depression Hvordan påvirkes familien?
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Kommunikationskursus
Modul 6: Personlig salgscoaching
Talentseminar Professionelle samtaler
Fordybelse i et projekt
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Instruktion til mødeledere
Relationer på arbejdet.
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
OSO opgaven på Midtjysk
Børnebakkens Indsatser
FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?.
10 minutters kollegial coaching før kundemødet
Velkommen Robusthed basiskursus
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Lektion 5 Afslutningsmødet
Inspiration spørgsmål og Billeder
ROBUSTHED.DK Værktøjer til livet.
Et samarbejde mellem CMU og DASG
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Fælles ledelsesgrundlag
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
SUCCES MED SALG 1.
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
Centralforeningen for Stampersonel
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Knallertens udstyr.
Ledelsesevaluering.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Hvad er meningen med dit liv?
Studievalgsportfolioen
30 minutters oplæg, en times arbejdssession
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
MIKRO-PROJEKTMODELLEN
Præsentationens transcript:

Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter eller kunder, som du møder i forbindelse med dette arbejde Hvem skaber disse interessenter/kunder værdi for, resultater for osv. (kunders kunder) Hvilke resultater eller hvilken værdi skal du i den forbindelse skabe for dem? Og hvilken rolle kan eller skal du indtage med henblik på at skabe disse resultater? Del det med din sidemand. Ilulissat

Træn game-master: Samtalerne er uden observatør,- 2 og 2. I skiftes til at styre samtalerne, være gamemaster og fokusperson. Fokusperson vælger et emne, som han/hun ønsker coaching på. Gamemaster etablerer kontrakt, går i meta og afslutter samtalen. I har 10 minutter til hver samtale. Brug 5 minutter på at udveksle erfaringer, hvordan var det ? Ilulissat

Træn Nøgleord og stilladser. Samtaler uden observatør, 2 og 2. Skiftes til at være gamemaster og fokusperson. 10 minutter til hver samtale. Fokusperson vælger et emne, hun/han ønsker at bliver klogere på. Gamemaster sørger for kontrakt, går i meta og afslutter samtalen. Gamemaster er opmærksom på nøgleord og bruger ”stillads” I bruger 5 minutter bagefter på at udveksle erfaringer, hvordan var det ? Ilulissat

Træn i appreciative inquiry. Samtalerne er med observatør. I arbejder i grupper a 3. I skiftes til at være observatør, fokusperson og gamemaster/coach. Fokusperson vælger relevant emne fra hverdagen. Gamemaster er ansvarlig for at etablere kontrakt, gå i meta og afslutte samtalen. Husk nøgleord og muligheden for ”stillads” Gamemaster bruger den anerkendende tilgang. Vær obs på hvilke spørgsmål I bruger som gamemaster/coach. Observatør har fokus på det der gør en forskel. I samtaler 10 minutter og 5 minutters feedback fra observatør. Ilulissat

Træn i løsningsorienteret coaching. Samtalerne er med observatør. I skiftes til at være fokusperson og gamemaster/coach og observatør. Gamemaster er ansvarlig for at etablere kontrakt, gå i meta og afslutte samtalen. Fokusperson vælger relevant aktuelt emne! Husk nøgleord og muligheden for ”stillads” Gamemaster bruger den løsningsorienterede tilgang. Vær obs på hvilke spørgsmål I bruger som gamemaster/coach. I har 10 minutter til hver samtale og 5 minutters tilbagemelding fra observatør,- hvordan var det at bruge denne form – hvordan var forskellen? Ilulissat

Coach din kollega. I arbejder 2 og 2 og skiftes til at være gamemaster. Fokuspersonen skal arbejde med hvor hun eller han kan bruge coachende samtaler med medarbejderne. Gamemaster styrer og er ansvarlig (husker stadig kontrakt, meta og afslutning). Gamemaster bruger de tilgange han / hun finder mest relevant eller som I har lyst til at træne. Hav dog et særligt fokus på ”forstyrrelser”,- hvilke forstyrrende spørgsmål bringer refleksion og nye tilgange. 10 minutter ad gangen og evaluer bagefter sammen i 5 minutter. Ilulissat