+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Verdens bedste klasse. Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
EVALUERING AF LÆREPLANER SKRUPSAKKERNE Barnets alsidige personlige udvikling.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Min Uddannelsesdagbog
Modul 2.
Modul 6: Personlig salgscoaching
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Ordenes betydning Alkoholiker
Praksiseksempel fra Teater GROB
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære,
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Anerkendende pædagogik
Team 1a Thyra, Charlotte, Poul
FÆLLES målstyring i matematik
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Kommunikation - trykstil
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Ledelse i synet af de unge
Sådan bruger du præsentationen
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
MUNDTLIG FREMSTILLING
Forventninger til jer forældre
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Stine Reinholdt Hansen, Stig Toke Gissel og Morten Puck
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Borgermøde.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.

+ Hold af dig selv klasse Du kan! Find styrken, modet til at være dig selv Hold af dig selv workshop for udskolingen handler om, at vi alle har styrken, modet til at være os selv og gå mod det vi drømmer om. Oplever du som lærer, at de unge har svært med at finde deres identitet? Og at de af samme årsag har lavt selvværd og selvtillid? Oplever du de unge har svært ved at vælge, og finde frem til hvad de egentlig vil? Som teenager er der stor usikkerhed om hvem er JEG, hvad står JEG for og ikke mindst hvor er jeg på vej hen. Hvad er mine styrker. Er jeg modig? Er jeg kreativ? Hvad vil jeg egentlig? Er det opnåeligt? Teenage-livet handler ofte om hvordan kan jeg passe ind, tilpasse mig omgivelserne og ikke føle mig anderledes. Gennem kærlig humor og med positiv og coachende tilgang, håber jeg at kunne inspirere de unge til at overveje; hvad godt de bidrager med, finde styrker de besidder og værktøjer til at håndtere usikkerheden når den banker på. Måske de kan opdage mere om hvad de gerne vil – i stedet for hvad de ikke vil. At holde af sig selv er første skridt på vejen til at hvile i sig selv. Til at finde ud af hvem er jeg og dermed være mere uafhængig af andres (positive) feedback og anerkendelse. Hold af dig selv handler om, at hjælpe de unge lidt på vej og ikke lade de negative historier/forestillinger forhindre dem. Finde en rolle de kan stå inde for, og hjælpe dem med at sætte mål der er konkrete og målbare. Jeg vil stille spørgsmål der kan sætte tankerne i gang, og foreslå værktøjer der kan give dem inspiration til at flytte sig. Som klasse vil de opleve, at der plads til alle, større tillid og dermed større rummelighed overfor hinanden.

+ Praktisk Workshoppen har en varighed minutter, i løbet af skoledagen. Jo flere – jo mere tid. I kan vælge hele klassen, en pigegruppe eller en drengegruppe. Især drenge kan være særdeles aktive og åbne. Workshoppen er en blanding af min egen fortælling, fælles dialog og opgaver, hvor de taler sammen to og to eller gruppevis. Jeg gør meget ud af, at være i øjenhøjde med de unge. Forud for dagen, har jeg en samtale med klassens lærer, for at få et indblik i eventuelle udfordringer, problemstillinger i klassen og vi bliver enige om et evt. fokus. En konfliktfyldt gruppe kan med fordel benytte denne workshop til, igennem dialog, at sætte ord på hinandens roller og styrker. Jeg følger op med samtale, over telefon eller møde efter workshoppen, hvis det ønskes. Og evt. efterfølgende samtaler med eleverne. Det er valgfrit om der er en lærer til stede. Udstyr: AV udstyr - hvis det er tilgængeligt – til præsentation. Pris: 2.500,- for indledende samtale, workshop og debrief. Efterfølgende timer til evt. coaching 750 kr. pr. time.

+ Om Marie-Louise Wegener Mønsterbryder, foredragsholder, kommunikationsekspert Den 43-årige Marie-Louise Wegener er – som barn af en alkoholisk og psykisk syg mor - et lysende eksempel på hvordan det er muligt at bryde ud af en negativ social arv. I sit inspirerende og livsbekræftende foredrag tager hun (k)ærligt udgangspunkt i sin egen historie. Derfra guider hun os med humor og coachende indsigt derhen hvor vi kan komme til at holde af os selv og finde modet og styrken til at bryde vores egne negative mønstre. Uddannet Life & Business Coach fra Manning Inspire og leder inden for salg og marketing (som hun har arbejdet med i 20 år). Kontakt: – -