Livsførelse – handleplan - pædagogik Handleplan (kan) understøtte livsførelsen Livsverden - systemverden (kunne færdes i begge) Kontekstuelle sammenhænge.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Realkompetence Organisationsudvikling Bruger-ledet-uddannelse Sten Krog Clausen – John Bertelsen Den Sociale Virksomhed Saxenhøj Kompetencestrategier i.
Advertisements

CFU’s målsætning: - Forebygge kriminalitet og uacceptabel adfærd hos familier og unge med komplekse udfordringer. - Fremme familiernes muligheder og egenforsørgelse.
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
Når sammenhæng er bundlinje. Det glade budskab! Driftstal fra Sherpa 0-2 års ledighed Sammenlignelige tal fra andre forskningsdesign 1 år39 %4-12 % 2.
7. Minutters oplæg på Børne- og ungdomsudvalgets og Danske Handicaporganisationers borgermøde vedr. Inklusion i hverdagen og den fremtidige organisering.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
Socialtilsyn Midt SL februar Socialtilsyn Midt – hvorfor er vi her? Vi gør en forskel for de mest udsatte borgere i Danmark! Vi garanterer, at der.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
1 Uddannelse til de svageste borgere et samarbejde med Den Sociale Virksomhed Saxenhøj om præsentation ved to internationale konferencer – og godt nyt.
Kvalitet og Udvikling Velkommen til patientens hospital.
Teori og praksis på SOSU- uddannelserne. Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn Jakob Ditlev Bøje Institut for Kulturvidenskaber Syddansk Universitet.
Søren Smidt UCC  De pædagogiske aktiviteter  De pædagogiske rutiner  Leg og børnekultur.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Birgit Viskum Center for Kvalitet, Middelfart. Udvidet patientsikkerhedsordning 1.Loven og rammerne 2.Udfordringer og muligheder 3.Hvad betyder det for.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Borgerinddragelse, motivation og progression, når borgeren har en psykisk lidelse Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden Psykiatrisk.
Projekt : ”Styrket samarbejde mellem borgeren, myndighed og udførende virksomheder ” Deltagere er Ledere og medarbejdere indenfor Handicap og Socialpsykiatriområdet.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Helhedsorienteret indsats. Kolding kommune. Bettina Beyer, projektleder af projekt helhedsorienteret indsats Kolding kommune.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
Mintzbergs former og kræfter på Realskolen. Adm. Leder Pæd. Leder FO-leder Bestyrelse Skoleleder -Relation til fagforening -Forskning og udvikling -Lønninger.
Paradokser og Dilemmaer
Præsentation af resultaterne fra
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
Alle anbringelsessteder Plejefamilier Private opholdssteder
En nordjysk investering – Vejle
Erfaring fra fire statslige arbejdspladser
Uddannelsesplanen.
Hvorfor resultatløn?.
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
NLP Master Coach Skab enestående forandringer
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Livsførelse – handleplan - pædagogik
DTHS synsfaglige netværksdage 2017
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Anerkendende pædagogik
Tro på dig selv - det gør vi
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Formelle krav til Rehab-Team…
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Investeringsstrategien ”Flere i job og uddannelse”
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Netværksmøder - Drejebog
Regeringens udspil om reform af de forberedende uddannelser ”Tro på dig selv – det gør vi” 31. maj 2017.
Vejledning i validering
Tendenser i forældresamarbejdet
Rammesætning for dagen
Boostcamp for unge med autisme – erfaringer og refleksioner
Styring af professionshøjskoler – og uddannelsesudvalgenes rolle
Hvad lærte vi af projektet?
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
1. Relationel kommunikation
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Individ At være et hjerte.
s V T P H Tværgående temaer Her noteres udvalgets politikker
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

Livsførelse – handleplan - pædagogik Handleplan (kan) understøtte livsførelsen Livsverden - systemverden (kunne færdes i begge) Kontekstuelle sammenhænge (sociale)

Handleplan 1 Systemverden  livsverden Aktivering Beskyttet beskæftigelse Arbejdsprøvning Uddannelsesprogram Funktionsuddannelser - ungdomsuddannelser

Faglighed og pædagogikker Faglighed: metoder, arbejdsformer, -kultur Praksis fra: socialpædagogik, socialpsykiatri neuropædagogik oa. Specialpædagogik Uddannelse – læring – relationer kompensation - rehabilitering

Handleplan 2 Risiko for objektgørelse Professionelle praksisser Bruger signalerer ikke deltagelse Tendens: statisk (privat) Proces  udvikling (savnes)

Det vi kender Arbejdsformer  samarbejde Deltagelse  selvstændighed Udførelse  arbejdstempo Faglig kunnen og færdigheder Desuden: Adfærdstermer; problemer Bidrag, udvikling, erfaring Skøn vedr. muligheder

Pædagogik… hvorfra Situeret læring Praksis, forskellig legitim deltagelse, funktion/afgrænsning Ny mesterlære Model, sociale/samarbejde, tilstedeværelse Afhængighed/autonomi

Specialpædagogik Potentiale Ny udviklingszone Særlige læringsforløb Individuelle, trindelte, målrettede Kompenserende Relationelle Brydning af isolation – råderet og deltagelse

Flere steder fra Anerkendelse Dialog ( vedkommende) Kommunikation (fælles mål) Samarbejde (kooperation) Arbejdsfællesskab Inklusion - brugerdeltagelse

Berøringsfladerflader Fire opgaver (eller flere) dertil: Brugeren – borgeren og vejlederen Samarbejde: bruger – pårørende - kollegaer Systemsamarbejde: Socialkoordinator  sagsbehandler  konsulent Støtte- kontakt – private Andre institutioner – virksomheder – netværk Øvrige professionelle og brugerorganisationer

Den simpleste bestemmelse artefakter værktøjer-redskaber subjekt genstand bruger objekt

Du er ikke alene Tilegnelse (gøre til mit) almene (fælles-vores) subjekt-kooperation råderet-afhændelse

På sporet Brydning af isolation  inkluderende Skabe råderet  egen historie  fællesgørelse af erfaringer Arbejde  egne behov  almene behov Uddannelse  bruger ledede forløb Aktiviteter  herudfra  andre sammenhænge