Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
LEDERE DER LYKKES hvad er det, succesfulde ledere i danske kommuner kan? En præsentation baseret på KL/KTOs Væksthusprojekt om generationsskiftet i kommunerne.
Værdigrundlaget i Greve
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Kontaktfænomener opstår i relation, og kan kun forstås i den kontekst.
Skoleparathed.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Indgange til samt roller/ansvarsområder i forbindelse med RKV & IKV i AMU i VEU-centrene TUP 2012 Organisering VEU-centrene i Region Syddanmark VEST, FYN,
En konflikthåndterende kultur
Nyt ansvar.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
PSS-Promoting Social Skills
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Supervision og faglig feedback
NOEA/Aalborg Universitet
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Praksis Matrix Evalueringsundersøgelse
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Omgangstone og kollegialitet
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Den Personalepolitiske Messe Tirsdag den 12. januar 2010 …… Charlotte Koch Hess, chefrådgiver, Danske Regioner Stine Hinge, souschef, KL Opskriften på.
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Thomas Bartels, VFAs rejsehold 15. april 2015
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Styrk robustheden - forebyg stress Hvorfor og hvordan? Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse. Syd Nynne Lykke Christensen Chefkonsulent Yngre Læger.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Mediebåren patient kommunikation Projekt skriftlig patientkommunikation.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Kunsten at give god feedback
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
ProfessionelP Specialernes Professionelle figur – Hvad er kompetencen og hvordan skal den kompetencevurderes.
Antal besvarelser: 52.
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Instruktion til mødeledere
Ansvarlig.
Vidensbaseret praksis i botilbud
Elektronisk 360°’s feedback
Stresshåndteringsgruppe
Den nye målbeskrivelse – et overblik
og indhold Konsultationens struktur Silverman, Kurtz & Draper
Ledelsesevaluering.
Præsentationens transcript:

Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback

2 ▪ Regionshospitalet Randers Beslutning Alle uddannelseslæger ansat på RRA skal have foretaget 360°’s feedback mindst én gang i løbet af deres ansættelse  KBU-læger efter 4 måneders ansættelse  I-læger efter 8 måneders ansættelse  H-læger 6 måneders før ophør af ansættelse AP- læger efter 3 måneders ansættelse i akutafdelingen

3 ▪ Regionshospitalet Randers Hvad er 360°’s feedback 360°’s feedback er en formativ helhedsorienteret kompetencevurderingsmetode. Data indsamles fra et antal samarbejdspartnere, der oplever, hvordan personen fungerer i praksis. Data sammenholdes med personens egen vurdering af egen adfærd. Metoden kan anvendes til at udpege mulige udviklingsområder.

4 ▪ Regionshospitalet Randers Fokusområder I den lægelige videreuddannelse sætter modellen fokus på kompetencer indenfor de fire ”bløde” lægeroller:

5 ▪ Regionshospitalet Randers SAMARBEJDER 1. Empati - kan omgås andre - beder om input fra andre, når det er relevant - stiller afklarende spørgsmål i en samtale - er i stand til at sætte sig ind i andres situation - evner at opfange og forstå hvad andre føler 2. Tillidsskabende - udviser tillid til kollegers evner, beslutninger mv. - patienter har tillid til denne person - andre samarbejdspartnere har tillid til denne person 3. Kender egne grænser - beder om hjælp ved for store belastninger - involverer kolleger når det er nødvendigt - er bevidst om egne grænser KOMMUNIKATOR 4. Lytte - lytter aktivt i en samtale - er nærværende under en samtale - giver andre ”plads” i en samtale - har situationsfornemmelse - udviser indlevelsesevne 5. Samtale - tilpasser sit sprog til målgruppen - tilpasser sit sprog til situationen - forklarer tingene enkelt og forståeligt - giver andre tid til at formulere spørgsmål 6. Kritik - agerer konstruktivt på kritik - kan acceptere kritik fra andre PROFESSIONEL 7. Ansvarlighed - respekterer andres roller - kommer til tiden - følger op på egne arbejdsopgaver - giver rapport struktureret og udtømmende - udviser ansvarlighed over for fælles arbejdsopg. - arbejder på at forbedre egne præstationer 8. Ansvarlighed overfor patienter - tager hånd om og guider patienten - informerer patienterne om evt. komplik ved beh. - Involverer patienten i beslutninger om behandling - omtaler patienter respektfuldt 9. Beslutningsevne - indhenter nødvendige informationer - træffer beslutninger i tide - omsætter beslutning til handling LEDER / ADMINISTRATOR / ORGANISATOR 10. Stress tolerance - bevarer overblikket under pres - prioriterer opgaver under pres - bevarer roen under belastninger 11. Prioritering - evner at udnytte egne ressourcer - kan træffe vanskelige beslutninger - prioriterer arbejdsopgaverne - prioriterer ressourcer, tid mv. - udviser overblik - uddelegerer arbejdsopgaver 12. Feedback - giver feedback - er konstruktiv i sin feedback

6 ▪ Regionshospitalet Randers  Uddannelseslægen selv  Yngre læge kollegaer  Speciallæge kollegaer  Plejepersonale  Andre 1 fx ambulatorie- og operationssygeplejersker, jordemødre m.fl.  Andre fx sekretærer, eksterne samarbejdspartnere m.fl. Min. 12 og max. 16 respondenter Respondentgrupper

7 ▪ Regionshospitalet Randers  En feedbackfacilitator (FF) sætter evalueringen i gang med en invitationsmail til YL  YL besvarer selv spørgeskemaet og inviterer de respondenter, der ønskes  De inviterede respondenter modtager deres invitation pr. mail. og besvarer spørgeskemaet elektronisk og anonymt via link  FF danner en rapport med data og afholder feedbacksamtalen med YL på baggrund af rapporten  YL og FF udarbejder en udviklingsplan, som præsenteres for hovedvejleder Proces

8 ▪ Regionshospitalet Randers Flere oplysninger På RRA’s hjemmeside for lægelig videreuddannelse findes  Manual for elektronisk 360°’s feedback på RRA  Pjecer til uddannelseslæger hhv. respondenter  Liste over FF’ere Yderligere oplysninger fås hos RRA’s uddannelseskoordinerende læge  Anita Sørensen 784