Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Elektronisk 360°’s feedback

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Elektronisk 360°’s feedback"— Præsentationens transcript:

1 Elektronisk 360°’s feedback
Regionshospitalet Randers

2 Indledning Alle uddannelseslæger ansat på RRA skal have
foretaget 360°’s feedback mindst én gang i løbet af deres ansættelse KBU-læger efter 4 måneders ansættelse I-læger efter 8 måneders ansættelse H-læger 6 måneders før ophør af ansættelse AP-læger efter 6 måneders ansættelse i Medicinsk afdeling 2 ▪ Regionshospitalet Randers

3 Hvad er 360°’s feedback 360°’s feedback er en formativ helhedsorienteret kompetencevurderingsmetode. Data indsamles fra et antal samarbejdspartnere, der oplever, hvordan personen fungerer i praksis. Data sammenholdes med personens egen vurdering af sin adfærd. Metoden kan anvendes til at udpege mulige udviklingsområder. 3 ▪ Regionshospitalet Randers

4 Formål Medvirke til at kvalificere yngre læger til at matche den moderne lægerolle Medvirke til at opfylde krav fra specialernes målbeskrivelser Bidrage til en fortsat velfungerende feedbackkultur 360°’s feedback kan også bruges i forbindelse med håndtering af uhensigtsmæssige uddannelsesforløb, til evaluering af speciallæger og andre personalegrupper end læger. 4 ▪ Regionshospitalet Randers

5 Fokusområder I den lægelige videreuddannelse sætter modellen
fokus på kompetencer indenfor de fire ”bløde” lægeroller: 5 ▪ Regionshospitalet Randers

6 6 ▪ Regionshospitalet Randers

7 Respondentgrupper Uddannelseslægen selv Speciallæger Uddannelseslæger
Plejepersonale (sygeplejersker, SOSU-assistenter) Andre samarbejdspartnere fx jordemødre, bioanalytikere, sekretærer, personale fra andre afdelinger Min. 12 og max. 16 respondenter 7 ▪ Regionshospitalet Randers

8 Proces En feedbackfacilitator (FF) sætter evalueringen i gang med en invitationsmail til YL YL besvarer selv spørgeskemaet og inviterer de respondenter, der ønskes De inviterede respondenter modtager deres invitation pr. mail og besvarer spørgeskemaet elektronisk og anonymt via link FF danner en rapport med data og afholder feedbacksamtalen med YL på baggrund af rapporten YL og FF udarbejder en udviklingsplan, som uddannelseslægen drøfter hovedvejleder 8 ▪ Regionshospitalet Randers

9 Etik Alle besvarelserne er anonyme
Feedback må kun gives af certificerede FF’ere Rapporten tilhører den yngre læge Rapportens indhold er fortroligt, medmindre der i rapporten fremkommer oplysninger, som tyder på problemer af - arbejdsretslig karakter (ledende overlæge inddrages) - uddannelsesmæssig karakter (UAO inddrages) Indholdet i udviklingsplanen er ikke fortroligt – indsatsområder for navngivne uddannelseslæger kan fx drøftes på afdelingens interne vejledermøder Problematiske rapporter kan på et overordnet niveau og i anonymiseret form diskuteres mellem FF’ere 9 ▪ Regionshospitalet Randers

10 Flere oplysninger På RRA’s hjemmeside for lægelig
videreuddannelse findes Manual for elektronisk 360°’s feedback på RRA Pjecer til uddannelseslæger hhv. respondenter Liste over FF’ere Yderligere oplysninger fås hos RRA’s uddannelseskoordinerende læge Anita Sørensen 10 ▪ Regionshospitalet Randers


Download ppt "Elektronisk 360°’s feedback"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google