I andres brød 4. marts 2004. Morgendagens udbud Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
TPG handleplans-skema
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Innovation - viden i spilved Kirsten Lauta og Dorte Fensteen
LinkedIn Intro.
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Beskæftigelsesnetværket Årskonference 2011 Onsdag d. 23. marts, kl. 13
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Dataindsamling og kildebearbejdning
En bedre proces til videndeling på afdelingsmødet
Afsætning 2012.
1MIO / feb. 06 Hvorfor MIO? Mange institutioner står over for nye udfordringer:  Ændrede betingelser i styring og markedsvilkår  Øgede krav til ledelse.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
At skabe den livsnære samtale David Viftrup. Kristne venner Relation til præst Kristne aktiviteterBibelenÆgtefælle BørnForældre Resarch by John Finney,
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Undersøgelsen i hovetræk
Chris Argyris f
Formidling - hvor er Danmarks Statistik på vej hen? Dansk Statistisk Forening 21. marts 2006 Leon Østergaard.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Fokus på personlige kompetencer
Kommunikation / it.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Organisering for fremtiden
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Heidi Wandbæk Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed med speciale i Human Ernæring.
SOCIAL KAPITAL i landsbyerne
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Organisering af Tværsektorielle teams Team integreret indsats Borger.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Organisation og omverden
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Bestyrelsen som arbejdsgiver Bestyrelseskonference Lørdag d. 16. juni 2012.
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Workshop om vidensdeling og kompetencer ved samarbejder i partnering Hvilke kompetencer er vigtige ved samarbejde i partnering af Michael Stig Ørbech,
Tilgængelighed og registering. Helt fra bunden ICA - Universal Declaration on Archives Siger bl.a. Beskytte folkets rettigheder, Etablere individuelle.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
NYHEDSMEDIERNES TILSTANDSRAPPORT ´15 Et samarbejde mellem Den danske Publicistklub og Center for Journalistik, SDU.
Pia Svejgaard Pedersen
Læreren som læringsleder
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
Møder Kapitel 6 Mie Femø Nielsen, Ann Merrit Rikke Nielsen, Birte Asmuß, Liv Otto Hassert og Sae Oshima.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Medieorganisationen Kapitel 3. Agenda Definitioner Strukturationsteori Forskellige organisationer Hvem ejer og hvem finansierer mediet? Relationer Rammer.
TR/AMR møde 3. november 2016 MED evaluering Arbejdsmiljø.
Hvad kan du gøre for at få jobbet?
Hvad er nyhedskriterier?
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Enig.
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
Metoden fælles beslutningstagning
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Præsentationens transcript:

I andres brød 4. marts 2004

Morgendagens udbud

Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke i det? Hvad skal der til? - viden og barrierer

Faget midt imellem Generel Ledelse Human ressources Afsætning/ Marketing Medier/ Omverden Public relations Virksomheds- kommunikation

Hvad hedder det i grunden? Informationsjournalistik Virksomhedskommunikation Organisationskommunikation Professionel kommunikation Public relations

Informationschefernes baggrund

Baggrund i forhold til organisationstype

Profil af et job Sjovt Tidskrævende (for mange) Lukrativt (for nogle)

Info-chefer med akademisk baggrund: akademikere bedst til at tale med ledelse og derfor bedre kommunikationschefer det er de journalist-uddannede helt uenig i akademikeres evne til systematisk planlægning gør dem bedst som ledere af kommunikationsfunktioner journalisterne mest uenige, men ikke totalt afvisende

Info-chefer med journalistisk baggrund: Kendskab til mediernes virkemåde gør dem bedst som kommunikationschefer Akademikere siger mest, men ikke helt, nej hertil Mere handlekraftige og dermed mere effektive i en kommunikationsafdeling Akademikerne overvejende afvisende, men dog ikke totalt

Informationschefer med akademisk baggrund er ret enige i, at journalister ofte har vanskeligere ved at forstå deres egen rolle i organisationen og journalisterne er ikke blankt afvisende

Journalistiske informationschefer er meget delte i synet på, om succes skal måles på evnen til at plante de rette historier i medierne akademikerne er mere enige om at afvise tanken

Enighed om værdi af viden

Vidensbarrierer Faktisk viden Holdning til viden (og til folk med dyb viden)

Holdningsbarrierer Det svære spring fra demokratiets og oplysningens vogter til partsaktør Er man part, er man part - resten er (selv)bedrag I andres brød tjener man andres formål

Og så skal vi videre…..