Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Undersøgelsen i hovetræk

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Undersøgelsen i hovetræk"— Præsentationens transcript:

1 Undersøgelsen i hovetræk
27 Skarpe Undersøgelsen i hovetræk Telefoninterview med omkring 30 ledere der leder på distance Primært taget udgangspunkt i produktionschefer, salgschefer og marketingschefer Vi præsenterer undersøgelsens vigtigste pointer her

2 Motivation 27 Skarpe Hyppig og personlig kommunikation afgørende
Jævnlig fysisk tilstedeværelse vigtig Løn / bonusordning Giver medarbejderne lokalt ansvar

3 Videndeling 27 Skarpe Referater af møder etc. via mail
Etablerer teams på tværs af regioner der udveksler informationer Holder informationsmøder ved besøg Telefonisk kontakt

4 27 Skarpe Kommunikationsform Telefon Mail Telefonmøder
Regelmæssige fysiske møder

5 27 Skarpe Hvad betyder manglende ansigt til ansigt?
Ikke altid klar kommunikation - sværere at kommunikere på distance Mister de små detaljer Større risiko for misforståelser Fysisk nærvær giver bedre resultater

6 27 Skarpe Sagt om distanceledelse
"Jo oftere vi kan kommunikere ansigt til ansigt jo større salg er der" (Salgschef) "De spontane ting dem mister man" (Produktionschef) " Hvis du er en dygtig leder er du også en god distanceleder, men hvis du er en dårlig leder er du en endnu dårligere distanceleder" (Salgs og Marketingschef)

7 27 Skarpe Opmærksomhedspunkter og krav til lederen
Stor tillid til dem der bliver ledt på distance Godt kendskab til de medarbejdere der ledes på distance God kulturel forståelse - bevidst om kulturforskellene Gode kommunikationsevner Skal tage sig tid til medarbejderne -tålmodighed Empati og menneskelig forståelse

8 27 Skarpe Hvad kræver distanceledelse af medarbejderne?
Stor selvstændighed Tillid til lederen Stor loyalitet overfor lederen

9 27 Skarpe Kulturforskelle
Skal have forståelse for den kultur man har medarbejdere fra Være opmærksom på betydningen af kultur - er det barriere eller er det ressourcer Kan gøre at man laver forkerte konklusioner

10 27 Skarpe Sagt om distanceledelse
"Det sværeste ved distanceledelse er at man ikke får alle nuancer med, derfor kan stemningen udvikle sig uden at man når at opdage det (Produktionschef) " Man skal lade de lokale folk kører det på deres egne præmisser, da de kender forretningsforholdene og kunderne. Det er derfor afgørende at man kan stole på de folk man leder" (Sales & Marketing Manager) " Jo større afstande - tids som kulturelle - jo sværere er det at være distanceleder" (Sales Manager)

11 27 Skarpe Udvikling af medarbejdere MUS - som med andre medarbejdere
Til Danmark og følge danske medarbejdere Laver målaftaler Laver uddannelsesplaner for medarbejderne sammen med den lokale leder Arrangere kurser i Danmark

12 27 Skarpe Fysisk kontakt - hvor ofte?:
Afhænger af den enkelte situation, afstande etc. Svar lige fra 2 ud af 5 dage til 2-3 gange om året

13 27 Skarpe Det værste ved distanceledelse Meget rejseri
De ting man går glip af Ikke at have den daglige kontakt Bruge mange kræfter på kommunikationsdelen

14 27 Skarpe Det bedste ved distanceledelse Spændende og udfordrende
Nærhed til markedet Giver mulighed for medarbejderne Giver spændingsværdi i virksomheden Får input fra hele verden

15 27 Skarpe Distanceledelse og fremtiden
Enighed om mere distanceledelse i fremtiden pga. - Globaliseringen - Outsourcing - Arbejder mere sammen i netværk Sagt om distanceledelse: "Det er kommet for at blive, som det skiveskårede rugbrød, og der kommer mere af det"


Download ppt "Undersøgelsen i hovetræk"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google