Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

-En lærerig arena for alle aldre
Danehofskolens værdigrundlag
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Svend Gønge-skolens værdier...
Ørestad Skoles værdier
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Fra pædagogisk servicecenter til læringscenter
Informationsaften Aftenens program:
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
fra overgang til helhed
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Jeg støtter barnet ved:
Fælles bestyrelsesmøde Ødis skole
Hvad render vi rundt og laver?
SFO Den enkelte oplever sig som en værdifuld del af en større helhed Firkløverskolen Give.
Tilfredshedsundersøgelse
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Den inkluderende skole
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Fællesskab og relAtioner i fdf
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Skoleparathed Sunds skole.
Dagsorden bestyrelseslørdag : Velkommen og præsentation af vores nye bestyrelse : hvor er vi nu i daginstitution Brædstrup? » Hvor.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
Indskrivning Velkommen 2.Havbakkeskolen 3.Skoleparathed - Skoleverdenen - Skoleparathed 4. Skolens forventninger til forældrene 5. Gruppesamtale.
Det er lettere for en kamel at komme igennem nåleøjet, hvis nålen er fedtet en smule ind. Kehlog Albran Målfastsættelse for studerende i skolefritidsordningen.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
KVALITET I SAMSPIL OG LÆREPROCESSER I DAGTILBUD Oplæg v/ Maybritt Larsson Institutionsleder Barnets Hus-Amerikavej.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
…………Skal blive så dygtige som de kan
Halvår 2015 Krop og bevægelse 1.Halvår 2016 ? JUL JAN APR
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Den pædagogiske læreplan
Oplæg om den styrkede pædagogiske læreplan V
Dagtilbudsreformen ”Stærke dagtilbud,- alle børn skal med i fællesskabet” Den styrkede pædagogiske læreplan Arbejdsgruppernes udkast til temabeskrivelser.
Målformuleringer i et børneperspektiv
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Barnesyn og børneperspektiv
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen

I Regnbuen er indskrevet (2008) ca. 29 børnehavebørn og ca. 13 skolebørn SFO – i alt 43 børn fra 3 år til og med 10 år. Mellem skole og landsbyordning eksisterer en praksis, hvor personalefællesskab og personalesamarbejde er et naturligt, bevidst element til gavn for de fælles børn. Dette fællesskab/samarbejde søges hele tiden udviklet på baggrund af reelle, konkrete og virkelighedsnære behov og muligheder.

Regnbuens børn er fordelt på 2 grupper, SFO og børnehave. Følgende er udsagn fra forældre og pædagoger i Regnbuen, der kendetegner netop institutionen Regnbuen og er forhold vi sætter pris på og løbende søger at udvikle: Tryghed/overskuelighed i institutionen Børnene er glade for at være i Regnbuen/komme her Let overgang fra dagpleje til børnehave Let overgang fra børnehave til skole/SFO God kommunikation mellem ansatte, forældre og børn God fysisk sammenhæng mellem skole og Regnbuen God integration mellem de enkelte aldersgrupper Stor rummelighed Solid forankring i lokalsamfundet

SFO Børnene har her et frirum med valgfrihed, medbestemmelse, venskaber og fri leg. Vi vil gerne give børnene mulighed for selv at danne strukturer for aktiviteter og legen med de andre børn, som pædagogisk strategi, for at understøtte børnenes udvikling, evner til at skabe strukturer og at kunne mestre hverdagen og hverdagsrelationer. Fokus ligger på: Nærværende voksne, så børnene mærker at ”vi er der” og udvikling af børnenes sociale og personlige kompetencer.

Børnehave Vi skal tilbyde mangfoldighed. Hverdagslivet skal være et dynamisk læringsmiljø, hvor børn og voksne udvikler sig og børns aktive deltagelse er vigtig for udvikling og dannelse. Det er pædagogernes ansvar at være medskaber af læringsrummet, være inspirerende og give lyst til at deltage og vække forundring.

Regnbuens profil Som et af de nyeste tiltag, er vi med i Friluftsrådets ”Grønne Spirer”, hvor vi arbejder mere med udeliv, større miljøforståelse og flere gode naturoplevelser i institutionen. Når handleplan og aktiviteter er godt på vej, vil vi modtage Det Grønne Spirerflag.