Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Myten om de lugtende sko
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Generel introduktion til EC
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Eksamen.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Dagens og ugens program - uge 6
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Dagens program – ugens program
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Mig som professionel I denne uge skal vi arbejde med kompetencemålet:
SKABELON.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne.
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Almen sTudieforberedelse 2017
Skriveperiode (synopsis)
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Bedømmelse og karakterer
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
AT-eksamen 2018.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Hvorfor dansk på GF1?.
Infomøde om synteseopgaven
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Princip for skemalægning
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
AT-eksamen 2019.
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne og et par stykker fra klassen. Fremlæggelsen er ca. 5 min. Og derefter ca. 5 min dialog mellem fremlægger og lærer. (to dage i træk) Feedback: I får en karakter for jeres fremlægning på dag to og feedback på jeres faglige niveau. I får to skriftlige tilbagemelding for jeres projekt. 1) feedback fra Claus eller Anne med baggrund i kompetencemålene. Skolens projektvejledning fra fronter Link til rum – hvor du kan finde projekt forsiden

S KEMA FOR UGE 15 TirsdagOnsdagTorsdagFredag Opstart af projekt med Claus, Anne og Nathali. Opstart af projekt med Claus og Nathali. Gennemgang af skemaet for ugen. En problemformulering – hvordan kan den se ud?? Oprettelse af dokument. I arbejder hårdt med jeres indledning, metode og problemformulering og får den godkendt i løbet af tirsdag. Forsat arbejde med hovedafsnittet. FJERN I må arbejde hjemme. Anne står til rådighed for vejledning. Anne og Natali Arbejde med hovedafsnit Anne og Nathali Arbejde med konklusion og opsætning af opgave. Oploade opgaver i fronter – så I kan læse hinandens opgaver. Aflevering af 2 stk. projekt til Anne senest kl

S KEMA FOR UGE 16 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Klasse møde om samarbejde. Arbejde med at gøre jeres fremlæggelse klar altså lave PowerPoint eller andet. Planlægge og øve jeres 5 minutters oplæg. Hjælpe hinanden med at træne oplæg og tænke over ”hvad læreren mon spørger om” Fremlæggelser i 2.4 og vores eget klasse lokale. Vi mødes i vores eget lokale. I skal hører medlemmerne af jeres hjælpegruppe fremlægge og give feedback.. Fremlæggelser i 2.4 og vores eget klasse lokale. Vi mødes i vores eget lokale. I skal hører medlemmerne af jeres hjælpegruppe fremlægge og give feedback. Aktiviteter i skov Studiedag Læs kap. 14 og lav studie spørgsmål der til. Studiespørgsmåle ne ligger på bloggen under ekstra opgaver. I er selv ansvarlige for tilrettelæggelse af hjælpe-læringsgruppernes arbejde.

H JÆLPE LÆRINGS GRUPPER Hjælpe lærings gruppernes opgave: - Høre 3 fremlæggelser i gruppen. I tilrettelægger selv. -Give feedback på skriftlig opgave. Alle fra gruppen skal have feedback på skriftlige opgave fra mindst en anden elev. -Give feedback på fremlæggelse – så den bliver endnu bedre. -Opmuntre hinanden - hjælpe hinanden – være omsorgsfulde overfor hinanden Annelene, Marlene Miriam, Caroline Lumni Terese, Jakob, Jonas Camilla, Jennie Dominique, Mickie, Maria E, Michael, Dennis, Maria P Joachim, Manu, Sara J, Mathias, Lasse, Katrine Tenna, Andy og Nadine sygemeldt Tobias, Sara G, Stella, Lena, Patrik

F REMLÆGNING 1. Første fremlægning – I får mundlig feedback fra Anne eller Claus – men henblik på hvad I skal gøre anderledes eller kan sætte mere fokus på. 2. Anden fremlægning – I får en karakter og mundlig feedback