1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Noget at tale om…og tænke på
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
Økonomi og Bøn Søndag den 27. marts Repetition • Vi har lært at: • Gud ejer alt sølv og guld • Han ønsker at søger for os på alle livets områder.
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Vi gennemførte en række interview ifm
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Darum skole 4. november 2013.
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
”Kaldet til kærlighed”
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
En menighed, der søger enhed
Projektlederens rolle(r)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Vest-Vendsyssel Distrikt 29. september Genbrug Jo - den er god nok.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Gentofte Kommunes skolevision
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Lydighed v33 Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet gives jer i tilgift. (Matt 6,33)
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Hil dig, frelser og forsoner! Verden dig med torne kroner,
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Læringskultur og elevinddragelse
Fællesskab og relAtioner i fdf
I skal ikke tilpasse jer efter alt det som verden omkring jer gør. Tværtimod skal I lade Gud forvandle jeres indre, så I kan vide hvad der er Guds vilje:
Hvordan spørger man anerkendende?
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
DIN BEDSTE FDF-OPLEVELSE Tankerne i Oplevelsesåret Fokus på det, vi gør! Vi skal snakke, dele og videreudvikle En fortælling om FDF.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Gruppevejledning på tæt hold
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Sammenligningsspejle
Mærk dig selv.
Vision mission værdier handleplaner
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Strategisk tænkning og samarbejde?
3 typer af aktive borger Ægte frivillige: drevet af medmenneskelighed – altruisme. - Dvs. at det gøre noget for nogen, som har behov for det, og hvor ”udbyttet”
Tag del i det, der er din tid
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje

2 Vision 2020 KFUM-Spejderne giver børn og unge mod til sammen at tage ansvar for en bedre verden. Det gør vi ved at udvikle værdifulde kompetencer og skabe meningsfulde fællesskaber med liv og begejstring, som er attraktive for flere børn og unge. Det betyder, at den enkelte spejder føler sig stolt over og anerkendt for at gøre en forskel. 2 Sammen rykker vi verden – med vilje

3 3 Vision 2020 Hvad giver visions os? Hvad er det denne vision kan? Hvorfor er det vigtig i vores daglige spejderarbejde? Sammen rykker vi verden – med vilje Giv jer selv 5 min og reflekter over følgende evt sammen med sidemanden

4 Vision Sammen rykker vi verden – med vilje Ansvar for en bedre verden Udvikle værdifulde kompetencer Stolthed og anerkendt Skabe meningsfulde fællesskaber Attraktive for flere børn og unge

5 Vision Sammen rykker vi verden – med vilje Ansvar for en bedre verden

6 Vision Sammen rykker vi verden – med vilje Ansvar for en bedre verden Hvorfor er det vigtigt? Hvordan kan vi arbejde med det på de ugentlige spejdemøder? –Gruppeniveau –Enhedsniveau Gruppe arbejde – Idegenering

7 Vision Sammen rykker vi verden – med vilje Opsamling -Hvad er vi nået frem til?

8 Vision Sammen rykker vi verden – med vilje Næste gang Hvilke tanker/processer/tiltag har det sat gang hos din gruppe