Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
MED-REPRÆSENTANT I EFFEKTIVISERINGSTIDER SPILLET OM VELFÆRDEN.
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Fremtidens folkeskole i Aalborg
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Forandring, forankring og fælles fokus
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
… Ta Dig tid… Ta Dig tid til at elske… Det er den evige ungdoms hemlighet.
Ta Dig tid….
New Insight - Noter til præsentation
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Forældremøde X årgang.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Alle børn er alles ansvar
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Procesværktøjer.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Velkommen til Lægedage
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Januar 2011 Trivselsmøder.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Sammen finder vi ud af det
AKUT TEAM ”Hvad kan sygeplejersker byde ind med for at inddrage borgere og patienter i relation til den akutte sygdom” v/Gitte Nørgaard, Chef for Sygepleje.
Arbejdsmiljø og social kapital: Hvilke sammenhænge er der i de forskellige typer af organisationer? Anne-Mette Hjalager Syddansk Universitet Center for.
Knæk kurven! Med en transparent kultur og fokus på kerneopgaven Henrik Kongsbak Resonans A/S.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Kend din kerneopgave Anders Seneca, Dogmekompagniet Morten Christensen, Ledelseslaboratoriet.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Anne-Mette Hjalager Syddansk Universitet
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
SUF - gevinstrealisering
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016

Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
Vidensbaseret praksis i botilbud
Frivillig - Alle vil elske dig…også kommunen.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Kvartalsrapportering til ØU September 2018
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Tag snakken – bryd vanerne
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
Lederlivsundersøgelse 2015
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet

!

Forandring & Forankring Kerneopgave Forandring & Forankring

Vi skal ikke lykkes med tillidsreformen! …vi skal lykkes med kerneopgaven og derfor er tillidsreformen vigtig!

Lone med hat!

Hvad skal vi lykkes med, sammen?

Når mål bliver til middel, ..til nye mål ..frilandsmuseum eller fremtid?

Hvad ville de mangle …hvis vi forsvandt i morgen?

Hvad, hvordan ..og hvorfor gør vi det?

Motivation ..en forudsætning for tillidsreformen Fra deregulering til involvering..

KUFFERT

Fælles mål eller matrikel? Kerne & Periferi Fælles mål eller matrikel?

Gør vi det rigtigt ..eller gør vi det rigtige?

Det rigtige er ikke det bedst tænkelige!

Faglighed ..eller oplevelse? Hvad er kvalitet? Faglighed ..eller oplevelse?

Tillidsreformen fordrer nytænkning af kvalitet!

Hvad oplever “de” når vi lykkes?

De skaber sig eller de er medskabere..

Løser vi opgaver for ..eller med?

Hvad er vi stolte af i dag? Hvad vil vi være stolte af om 5 år?

Hvad er “det” .. som netop vi vil kendes for? Hvad er vores “det” Hvad er “det” .. som netop vi vil kendes for?

Den gevinst vi skaber ..sammen med borgeren = Kerneopgaven

Kerneopgaven ..skal konkretiseres ..for at kunne prioriteres!

Kendt Kerneopgave giver tid!

Hvem er tættest på kernen hos jer?

Tværfaglighed ..eller Tvær faglighed?

Forskelskraft kræver kendt kerneopgave

Kerneopgaven & Kernekompetencerne

Det afhænger af opgaven! Hvad er en kompetence? Det afhænger af opgaven!

Faglighed er ikke en kompetence! Hvad skal vi med fagligheden?

Vi lykkes i relationen ..hvad forventer vi af personen?

Hvad leder vi efter?

Faglig funktion ..eller professionel person?

Kender I hende?

Professionel?

Hvem skal kende kerneopgaven? Kerneopgaven er kommunikation! Kerneopgaven er forventninger!

Kan vi styrke fælles forståelse af kerneopgaven? Fælles ansvar og anliggende!

Vilkårlige udfordringer ..eller udfordrende vilkår? Bruger vi energien, hvor vi reelt kan gøre en forskel?

Vores 3 største udfordringer? Udfordringer som med fordel kan ses som vilkår? Vilkår der skal udfordres?

Har vi det godt? Gør vi det godt? Kerneopgaven fremmer trivsel!

Tilfredse medarbejdere er ikke målet.. Hvorfor skal vi trives? Tilfredse medarbejdere er ikke målet..

Tillidsreformen ..er ikke en trivselsindsats!

Tillidsreformen forudsætter kendt kerneopgave! Professionalisme Kompetencer Kvalitet

48 48

Få tillidsreformen godt fra start.. ..kender vi målet?

Ta’ aldrig kerneopgaven for givet! Potentialet er stort, ..men det skal forløses!

www.dogmekompagniet.dk Anders Seneca E: asd@dogmekompagniet.dk T: 5323 3085