Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Må vi kigge indenfor? - information som grundlag for en bedre offentlig sektor Indlæg ved Evalueringskonference 2007 Thorkil Juul.
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Produktion og Logistik
Administrative pejlemærker i BUF
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
Ledelse – i samspillet mellem kommune og civlsamfund
1 Ledelse, samarbejde og lærerarbejdstidsaftalen Anders Balle.
Tillid Temadag for AMIR
Ringkøbing-Skjern Kommune 12. September 2013
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
40622 Operativ Borgerservice
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Visioner for fremtidens offentlige styring Enkel styring – rig dialog
Arbejdsmiljønet – Årsmødet 2012 Ord er gode – Handlinger er bedre.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Strukturreformens år 1 – kvalitetsreformens år 0: Hvor bevæger vi os hen? Og hvad med det kommunale selvstyre? Kjeld Møller Pedersen Syddansk Universitet.
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Pressemøde mandag den 29. august Kl Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor Mission.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Kodeks for offentlig topledelse
Modernisering af den offentlige sektor … og indflydelse på medarbejdernes opgaver og positioner i pædagogisk praksis Lars Christensen / Professionshøjskolen.
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
DLO-konference i OCC d. 27. november 2006 Hvad driver kommunerne til markante strukturændringer? Oplæg ved børne- og kulturdirektør Per B. Christensen,
Befordring af småbørn og skoleelever. Mødets indhold Velkomst Om formalia Gennemgang af kontrakten Erfaringer og samarbejde Dialog med forældre. Erfaringer.
Ny velfærd – Ny offentlig styring Tendenser og strategiske muligheder
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Udfordringer for de selvejende institutioner og deres organisering DLO i Slagelse 11. april 2008 V/ formand for Børne- og Kulturchefforeningen Per B. Christensen.
Kvalitet i offentlige serviceydelser
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
Professor, dr. jur. Mette Hartlev
Hospitalsenheden VEST Adfærd og ansvar.
KIRKERNES ROLLE I FRIVILLIGHEDSSAMFUNDET Nyborg Strand den 4. november 2011 Centerleder Laust Kristensen 1.
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Rudersdal Kommune KL’s Ledertræf 2010 Den Kompetente Leder v/ Bjarne Pedersen, Kommunaldirektør Suzanne Henningsen, Skoleleder.
Visioner for fremtidens offentlige lederskab Dansk Kommunikationsforening 20. marts 2012.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
Rollen som professionel indebærer i følge speciallægekommissionen, at man Præsterer høj kvalitet i behandling med integritet, ærlighed og medfølelse Udvise.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Dialogforum 9. maj Velkomst v/Lisbeth Lollike, formand for Dialogforum.
Fakta-slidesDialog og øvelser Næste skridt og lavthængende frugter Pluk slides på de kommende sider…
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
Fastlæggelse af praksis – plads til forbedring? 8. november 2011 v/formand for FSR’s Skatteudvalg statsautoriseret revisor John Bygholm.
Udvikling og organisering af samarbejdet? Samskabelse - med hænder eller hoveder? Fagforbundet - Oslo 26. september 2013.
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Ledelsesformer og ledelsesteorier
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
STATENS STYRING AF KOMMUNERNE I DAG
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Det er dyrt at være fattig
Velkommen.
Procedure til alle kritiske situationer
Politikernes og borgernes forventninger
Centralforeningen for Stampersonel
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Handlingsplan 2015.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Præsentationens transcript:

Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser med ansvar og faglig udvikling 3.Ledelsesreform – kompetente, professionelle og synlige ledere 4.Institutionen skal tænke nyt og udvikle kvaliteten 5.Stærkt lokalt selvstyre 6.Afbureaukratisering 7.Flere hænder til nærvær og omsorg 8.Investering i fremtidens veldfærd

Ole Nørby 2 åbenhed, demokrati, retssikkerhed, integritet, uvildighed, habilitet og loyalitet. Samtidig forventes den offentlige sektor at udføre opgaverne smidigt og effektivt og at levere ydelser af høj kvalitet. Den offentlige sektors værdier God adfærd i det offentlige

Ole Nørby 3 ANSIGT TIL ANSIGT Principper for god offentlig service April 2007

Ole Nørby 4 Øjenhøjde –Mød brugeren, hvor brugeren er Klar tale –Åben og klar kommunikation Tydelige forventninger –Brugeren skal vide, hvad brugeren kan forvente Ydmyghed –Ydmyghed over for din rolle og din magt Hånd om fejl –Tag hånd om de fejl, der Sker Professionalisme –Faglig dygtighed og professionalisme er fundamentet for god service Sammenhæng –Brugeren skal opleve sammenhæng i mødet med det offentlige Udvikling –Udvikling og fornyelse skal præge den offentlige sektor Ressourcer med omtanke –Brug de offentlige ressourcer med omhu og omtanke Principper for god offentlig service