Humanistisk Informatik Forsøgsbeskrivelse
Formål og problemformulering Identifikation af kritiske parametre ved og design og ibrugtagning af IKT støtte til læring Hvilken funktionalitet skal netbaseret IKT støtte tilbyde i forskellige læringssituationer? Hvilke problemer af teknisk, organisatorisk og kompetencemæssig karakter opstår i forbindelse med ibrugtagning/ iværksættelse af IKT?
Uddannelsestype Kandidatuddannelse – 5 år 3 specialiseringer Kommunikation Multimedier Humanistisk Datalogi
Problemområde Problembaseret deltagerstyret læring Udvikling af værktøjer til støtte af projektorganiseret gruppearbejde Disciplinorienteret lærerstyret læring Udvidelse af forelæsningen Styrkelse af lærersamarbejdet Etablering af trådløst netværk med henblik på at opnå større fleksibilitet
Teori og metode Organisatoriske, teknologiske og pædagogiske forandringsprocesser Intervention og eksperimenter Udrulning – start i teknologistærk specialisering Aktiv støtte til udvikling af de lærerstyrede læreprocesser Passiv støtte til udvikling af deltager- styrede læreprocesser
Formidling af resultater Via e-learning lab Nordjylland i form at erfaringer og konkrete systemer eller delsystemer Bidrag til nationale og internationale konferencer Ph. D. afhandling
Ønsket støtte fra e-learning lab Nordjylland Adgang til Lotus Learningspace Teknisk konsulentbistand ved opstart af eksperimenter
Bemanding Ann Bygholm, lektor og forsøgsleder N.N., Ph. D. stipendiat