Humanistisk Informatik Forsøgsbeskrivelse. Formål og problemformulering Identifikation af kritiske parametre ved og design og ibrugtagning af IKT støtte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

Center for Grundskoleforskning
Hvad vi taler om i Danmark … In the wake of the Bologna Process Studerende, Google og biblioteker Lærer de studerende noget? Annette Skov
1 29. november Det Intelligente Klasseværelse - Et fyrtårnsprojekt i Nordjylland Det Intelligente Klasseværelse.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Verden ind i undervisningen
5 IT-didaktiske principper
Blended learning – hvordan?
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Læringscentret og nye vejledningsformer
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Formål at videreudvikle Silkeborg som en attraktiv uddannelsesby med fremtrædende uddannelsesinstitutioner, der sikrer erhvervsliv og offentlige institutioner.
Forskningen i ITMF-projekterne
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Deltagerstyret undervisning
Skolen skal være mere rummelig, både hvad angår de svageste elever og de dygtigste "Regeringen har en klar målsætning om, at den almindelige folkeskole.
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Specialepaneldebat 28. oktober 2010
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Fællesskaber fastholdelse og personlig udvikling
18. april 2002Q-udvikling af e-læring Kvalitetsudvikling af e-læring i Videregående Voksenuddannelse v. Centerchef Michael Lund-Larsen Århus
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Vision og realitet E-Learning Lab Nordjylland. Program  E-learninglab visionen  Fire kerneaktiviteter  Fysiske og virtuelle rammer  Brugergruppen.
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Vision og realitet V. Tom Nyvang E-Learning Lab Nordjylland.
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Koordinator Jette Bangshaab Åbningsseminar marts 2013 ”Teknologier i Borgernær Sundhed” University College Nordjylland.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
Fleksibel Master i Friluftsliv Arbejder du med sundhed, rekreation, idræt, friluftsliv eller turisme? Kunne du tænke dig at få en dybtgående viden om,
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Systemudvikling og kommunikation med brugerne
Læring og digitalt billedarbejde
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
Organisatorisk læring i et organisationsudviklingsprojekt Et eksempel.
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
Vision og realitet v. Tom Nyvang Virtuelle læringsmiljøer og læringsformer.
Udfordringer Sitets visuelle stil skal passe til alle de forskellige kunstnere Sitets funktionalitet skal støtte foreningens netværk og medlemmernes hverdag.
Kort & godt om: ORGANISATIONSSOCIOLOGI
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Marianne Georgsen E-learning lab, Institut for Kommunikation Aalborg Universitet Adjunkt i IKT og læring Humanistisk informatik og humanstisk datalogi.
Entreprenørskab og Performance Design Seminar om entreprenørskabsundervisning RUC Seminaret afvikles med støtte fra Karlbak og projektet EntreNord.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
AULA.
P0-erfaringsopsamling
Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
It i folkeskolens matematikundervisning
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Inspirationsworkshop med fokus på
Præsentationens transcript:

Humanistisk Informatik Forsøgsbeskrivelse

Formål og problemformulering Identifikation af kritiske parametre ved og design og ibrugtagning af IKT støtte til læring Hvilken funktionalitet skal netbaseret IKT støtte tilbyde i forskellige læringssituationer? Hvilke problemer af teknisk, organisatorisk og kompetencemæssig karakter opstår i forbindelse med ibrugtagning/ iværksættelse af IKT?

Uddannelsestype Kandidatuddannelse – 5 år 3 specialiseringer Kommunikation Multimedier Humanistisk Datalogi

Problemområde Problembaseret deltagerstyret læring Udvikling af værktøjer til støtte af projektorganiseret gruppearbejde Disciplinorienteret lærerstyret læring Udvidelse af forelæsningen Styrkelse af lærersamarbejdet Etablering af trådløst netværk med henblik på at opnå større fleksibilitet

Teori og metode Organisatoriske, teknologiske og pædagogiske forandringsprocesser Intervention og eksperimenter Udrulning – start i teknologistærk specialisering Aktiv støtte til udvikling af de lærerstyrede læreprocesser Passiv støtte til udvikling af deltager- styrede læreprocesser

Formidling af resultater Via e-learning lab Nordjylland i form at erfaringer og konkrete systemer eller delsystemer Bidrag til nationale og internationale konferencer Ph. D. afhandling

Ønsket støtte fra e-learning lab Nordjylland Adgang til Lotus Learningspace Teknisk konsulentbistand ved opstart af eksperimenter

Bemanding Ann Bygholm, lektor og forsøgsleder N.N., Ph. D. stipendiat