Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vision og realitet v. Tom Nyvang Virtuelle læringsmiljøer og læringsformer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vision og realitet v. Tom Nyvang Virtuelle læringsmiljøer og læringsformer."— Præsentationens transcript:

1 Vision og realitet v. Tom Nyvang Virtuelle læringsmiljøer og læringsformer

2 Program ViLL projektet E-learninglab Nordjylland Humanistisk Informatik udvikling

3 Uddannelsesforsøg Aalborg Universitet STYREGRUPPE Styregruppeformand=ViLL-projektets leder Daglig projektleder Forskningsprofessor Lone Dirckinck-Holmfeld Leverandører: IBM Telia Aktionærer: Skagen Byhøjskole... Uddannelsesforsøg - partnere EUC NORD Ericsson Danmark Telia On campus: Humanistisk informatik. Datalogi Cand.merc. Institut for Produktion Off campus: Masteruddannelser i -- Læreprocesser -IKT og Læring -IT, Sprog og Læring -Industriel IT -Sundhedsinformatik -Geoinformatik UniTysk (åben udd.) Edb- enhed er (servi ce, drift og suppo rt) E-learning lab Nordjylland Facilitering af eksperimenter Konsulenthjælp Erfaringsudveksling/formidling Forskning Finansielle partnere: Spar Nord Fonden Nordjysk Universitetsfond ViLL organisation

4 E-learning Lab visionen 1/2 Andre learningslabs Learning Lab Denmark Standford Learning Lab Generelle mål for learninglabs Kompetencecenter Fokus på læring gennem eksperimenter Udvikling af læringsomgivelser Sparringspartner Gøre det sikkert at eksperimentere

5 E-learning Lab visionen 2/2

6 Fem kerneaktiviteter Systemudvikling og eksperimenter Support og sparring Formidling af forskning og viden om IKT og læring Forskning i IKT og læring, primært i form af metodeudvikling Støtte og inspiration til studenterprojekter

7 Studenter(projekter) Udbud af platform(e) for eksperimenter Sparring – organisatorisk/pædagogisk/teknisk Forbindelsesled til udviklingsprojekter Adgang til formidlingsaktiviteter

8 Brugergruppen Uddannelsesforsøg Projektpartenere AAU Aktionærer Andre

9 Humanistisk Informatik Forsøgsbeskrivelse

10 Formål og problemformulering Identifikation af kritiske parametre ved og design og ibrugtagning af IKT støtte til læring Hvilken funktionalitet skal netbaseret IKT støtte tilbyde i forskellige læringssituationer? Hvilke problemer af teknisk, organisatorisk og kompetencemæssig karakter opstår i forbindelse med ibrugtagning/ iværksættelse af IKT?

11 Problemområde Problembaseret deltagerstyret læring Udvikling af værktøjer til støtte af projektorganiseret gruppearbejde Disciplinorienteret lærerstyret læring Udvidelse af forelæsningen

12 Teori og metode Organisatoriske, teknologiske og pædagogiske forandringsprocesser Intervention og eksperimenter Udrulning – start på Hum. Dat. Aktiv støtte til udvikling af de lærerstyrede læreprocesser Passiv støtte til udvikling af deltager- styrede læreprocesser

13 Bemanding Ann Bygholm - forsøgsleder Tom Nyvang – ph.d. stipendiat Og resten af lærerne på hum.inf.

14 Opsamling StofaNet – I hører nærmere Teknologiske ressourcer Lotus Learningspace fredag d. 7/9 kl. 9-11 E-learning lab Nj fysisk adresse: Ks. 3 4.117+4.119 Læs mere på: www.hum.auc.dk/~nyvang/huminf www.iti.auc.dk/vill


Download ppt "Vision og realitet v. Tom Nyvang Virtuelle læringsmiljøer og læringsformer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google