Hvordan bliver man en kompetent udfører?. Behov og udfordringer for udfører Afhængig af klare og tydelige handleplaner Kompetent forberedelse og opfølgning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Rullende indskoling på Skovbyskolen.
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Workshop 5.
Modul 1 - Processer.
New Insight - Noter til præsentation
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Møde med retsmæglere 7. Februar 2011 Ph.d.-projekt Retsmægling: Et alternativ til traditionel domstolsbehandling af konflikter? Konfliktmægling i Danmark.
Fredag den 20. september 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Tavshedspligt.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Samlet udbud - Hvad er det?
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Sygeplejerskeuddannelsen
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
De Samvirkende Invalideorganisationer 1 Job- og informationsportal for personer med handicap.
Fogedvængets organisation Teknisk-Administrativ
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
AGWAPLAN Side 1 · · Projekt om balance mellem produktions- og miljøhensyn Vandplan – indhold, udarbejdelse og realisering.
Det Sociale Kapitel
dinbundlinje.nu Din bundlinje nu! Nr. 1 Velkommen til Arbejdsgruppen Kampagne 2010 Hvad gør vi i Sønderjysk Landboforening?
Årskursus for visitatorer 2009 Et blik i krystalkuglen på visitatorernes fremtidige arbejdsområde.
Seminar Nyborg Strand 3. maj 2011 Nortec System A/S Seminar Nyborg Strand 24. april 2012.
1. April 2014.
Jan Nielsen praktiserende læge Århus
Hvem er jeg Britta Kempel, leder af det specialiserede socialområde for voksne i Odder Kommune Bestiller ydelser efter Serviceloven: § 101, § 107, § 108,
1 Socialrådgiver Rikke Holme Otterup Kommune Unge – Forældre – Skoler – Læge – Sygehus - Andre Opfølgning Fagligt beredskab Kontaktperson Handleplan Kommunalt.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Hvad skal man have blik for hos et flygtningebarn I mistrivsel?
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Behandling og pleje Formål: at alle borgere med behov herfor tilbydes sammenhængende behandlings- og plejeforløb af høj kvalitet.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Sprogpakkens 6-dages kursus Praksisopgave 2 4. Dag 1.
BPFNet den 4. oktober 2007 ”Praktiske erfaringer med VSE – hvad virker”?
Et alternativt til en institutionsanbringelse
LEDERFORUM 18. januar december Fokuseringerne i 2009 har vi samlet i 5 punkter :  Service- og kvalitetspolitik anvendes  Effektivisering.
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
Udbredelse af telemedicin til borgere med KOL - ØA16-aftale mellem regeringen, Danske Regioner og KL Bilag 7b Præsentationsslides til brug i landsdelsprogrammerne.
Inklusion: Workshop 2 ”Mangfoldighed skaber værdi” - modeller for organisering af inklusionsarbejdet på efterskolerne HUI LI, (CAND. MAG I PÆDAGOGIK OG.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015.
Integrationsarbejdet i praksis samarbejdet mellem virksomhed og jobcenter Jan Højbjerg Holm butikschef Føtex Kalundborg Qerim Selmani Leder Jobcenter Kalundborg.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
Brobygning til uddannelse Seniormanager Andreas Nikolajsen København, 9. januar 2014 Opstartskonference om kontanthjælpsreformen.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
2. budgetopfølgning 2015 for det specialiserede socialområde for voksne.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Driverdiagram – Sikkert patientflow – Øget patientsikkerhed ved indlæggelse og udskrivelse – Patienter indlagt > 48 timer udskrives før kl. 12 Ortopædkirurgisk.
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Kommuneqarfik Sermersooq
Erfaringer med virksomhedssamarbejdet omkring målgruppen for JobFirst?
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Formelle krav til Rehab-Team…
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Metoden brugerstyret behandling
Borgerens adgang til egne data
ProcesPLAN MODUL 1 MODUL 2 Dag 1 Forberedelse:
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Præsentationens transcript:

Hvordan bliver man en kompetent udfører?

Behov og udfordringer for udfører Afhængig af klare og tydelige handleplaner Kompetent forberedelse og opfølgning af sager Minimering af akutanbringelser Være samarbejdende og hjælpende ift. revidering af handleplaner ved nyopstået viden mv. Være fleksible i det ”svære” afklarende rum, som rådgiver også befinder sig i. Samarbejde og balance

Krav til tilbud  Fleksibilitet, omstillelig, forandringsparat, samtidig med at tilbuddene er stabile og godt grounded.  Fremvise resultater.  Bidrage til at udvikle metoder, som skaber bedre og hurtigere resultater (holdbare).  Erfaringsudvikling - evidens

Hvad gør vi konkret? Tæt opfølgning i forløbet Behandlingsplaner Statusrapporter / effektmåling

Hvad gør vi konkret Skaber nye alternative tilbud (MTFC – projektplejefamilier – Bisgården – familiehusene) Igangsat brugermåling både ift. bestiller og brugere Sammenhæng mellem strukturen i Handleplans konceptet og behandlingsplaner

For yderligere information vedrørende skemaer kan flg. kontaktes i Familiecentret: Centerleder Anette Stevn Jensen eller Konsulent Tove Berg