Baresso.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Advertisements

Kompetencerejsen 6. netværksmøde
Recovery gennem lokalsamfundsdeltagelse
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
FlexVid Følgeforskning
Læring i et Åbent Netværk Torben Elgaard Jensen M.A., Ph.D., Forskningsadjunkt Institut for Organisation og Arbejdssociologi Copenhagen Business School.
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
• Diplom- eksamensprojekt, • SAM 24. marts 2010 • Eksamensprojektstuderende: Karsten Sørensen Karsten Sørensen.
Velkommen Teknologi historie – 5. Øvelsesgang …Også til Langdon Winner.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
NP struktur - Eller hvordan engelsk er nominelt, mens dansk er verbalt.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Knowledge Management E-BUSS Session 5 & 6, - 7. Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
Forandring og læring i organisationen
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Groupware – et socialt eksperiment Eller: Det sku’ være så godt, men.. Præsentation af artikel 15 og 16.
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
E-learning – individ og fællesskab Perspektiver på uddannelse, vidensdeling og vidensudvikling som fælles praksis i CSCL-former. Asger Hasle Harlung Konference.
Nonaka & Co. Vidensspiralen og Ba
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Evidenshierarki eller - typologi
Information Viden Læring Praksis - ‘The Social Life of Information’ af Brown & Duguid (2000) ITU: Usability med projekt Brugercentreret design, for å r.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Jette Rasmussen Demenskonsulent
H. LUNDBECK A/S Kortlægning af modstandene. H. LUNDBECK A/S Mine medarbejderes synspunkter Ingeniørerne inddrager os ikke De inddrager os i sidste øjeblik,
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Præsentation af resultaterne fra casestudie
Peter Nedergaard: Hypotesetest
Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
12. oktober 07strategi - semiotik1 Semiotik Et grundlag for en alternativ tilgang til organisationer og adfærd i organisationer.
Google Glasses på hospitals- skadestuer i Region A.
Kombinationer & tværfaglighed på datalogi & TIT Oplæg ved semesteropstarten September 2004 Niels Jørgensen.
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
Definition Kriterier Design og evaluering
Fusioner og forandringsledelse: The real thing, 1. akt Thomas Fredenslund, SKAT.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Begrebsafklaring Co–production og co-creation. Hvad er hvad?  Co - production  Co – creation  To paradigmer og normative forståelser Effektivitets.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
SUF - gevinstrealisering
Værdsættelse og motivation
Kvalitative metoder, forår kursusgang
It i folkeskolens matematikundervisning
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
חני שלטון, אוניברסיטת תל אביב, מטח מנחה: פרופ' מנוחה בירנבוים
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
Videregående kvalitative metoder
Hvad lærte vi af projektet?
Evidenshierarki eller - typologi
[klik og indsæt kommunenavn]
Firmamødets titel Oplægsholder.
Etniske Minoritetskvinders sundhed, trivsel og udfordringer
Præsentationens transcript:

Baresso

Knowledge sharing / Knowledge creating Tavs viden vs eksplicit viden Den faglige problemstilling generelt, inklusiv centrale begreber og eventuelt illustration(er). Knowledge sharing / Knowledge creating Tavs viden vs eksplicit viden Ifølge Nonaka and Konno findes der 4 faser: Socialisering, Eksternalisering, Kombination, Internalisering Løsning af intranetproblemstilling: De forskellige faser kan bruges til at belyse forskellige kontekster i organisationen.

Den faglige problemstilling i den specifikke case, dvs Den faglige problemstilling i den specifikke case, dvs. en faglig analytisk vinkling af casen Kan bruges som et værktøj til at analysere forskellige problemstillinger i Baressos brug af podio. “Externalization requires the expression of tacit knowledge into comprehensible codified forms that can be understood by others. The individuals’ intentions, norms and beliefs thus become integrated with the group’s knowledge” Eksmpel: En medarbejder har fundet en måde at tilfredsstille kunderne på, og dette bliver hurtigt en del af vedkommendes arbejdsmetode (socialisering). Medarbejderen deler det på podios aktivitetsstrøm, I et sprog af den organisatoriske kontekst, således at andre medarbejder kan gøre brug af denne metode (eksternalisering).På denne måde kan organisationen bruge det til at udvikle nye strategier overfor kunderne (kombination). Når denne proces er løbet igennem et antal tilstrækkelige gange, bliver det til (internalisering), altså en del af organisationens tacit knowledge.

Feltobservation som forundersøgelse: Hvordan en kvalitativ empirisk undersøgelse, der stiller skarpt på problemstillingen, kan designes. Feltobservation som forundersøgelse: Er medarbejderne bekendte med podio? Er de omstillingsparate? Lytter de til ledelsens ændringer? Fokusgrupper Alle medarbejderne fra toppen til gulvet – Alle skal vide hvordan man bruger podio Fokusgruppen skal lægge vægt på: Alle skal have lyst til at dele viden. Fokus på at al tacit knowledge skal være eksplicit knowledge for organisationen. Ledelsen skal være god til at omstille den delte viden til viden skabelse i organisationen.

Hvordan resultatet af undersøgelsen kan medvirke til at sikre succes. Organisationen skal være omstillingsparate Ledelsen skal være god til at omstille den delte viden til viden skabelse i organisationen. God til at følge op løbende. Baresso er en stor organisation, er alle afdelinger med? Er der nogle der halter? Motivere medarbejderne til at dele på podio. Skabe synlighed af organisationen med podio.