Coach Fokusperson Egen dialog Glimtvis dialog

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Coaching …en introduktion
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Coaching som et offensivt ledelsesredskab Bibliotekarforbundets Lederseminar 2006 Synergi HRM Rosenkvist Consult.
Det danske konfliktråd- bekymringsstøv Fra en nær ven.
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Det autentiske menneske
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Konsulentroller Etablerer og Katalysator vedligeholder netværk
Roller og afgrænsninger
At være vejleder og coach
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Kulturen i forandringsprocesser
Mødeledelse og deltagelse
27. Sep 2012 Line Fredens Violinist, kandidat og solistklasse
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Lene Tortzen Bager og Tine Wirenfeldt Jensen
- Roller og afgrænsninger
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Den anerkendende interviewform
Vejlederens kommunikation
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
- et udviklings- og dialogværktøj
Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Coaching er velegnet – når Fokuspersonen har brug for at styrke sin bevidsthed og evne til selviagttagelse og selvregulering.
Funktion, position og vejledningsformer
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Coaching teorier – fire veje
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Marielund Psykologisk Praksis og Kursussted Min egen recoveryproces Vendepunkter Udløsende.
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Vi kommunikerer altid på flere niveauer samtidig.
Per Møller Janniche Mobil
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Lokale uddannelsesudvalg Uddannelsesinstitutionens redskab i arbejdet med kvalitetssikring.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
KULTURGUIDE KOMMUNALT REDSKAB. OPLEVELSE GLÆDEBEVÆGELSE VREDESTILSTAND NYSGERRIGHEDRO UNDRENUDFORDRING NY OG GAMMELKENDT LYD FARVERSAMMEN FORMERALENE.
Motivation Landsforeningen af Væresteder Landsmøde 10.november 2009
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
FTF Kommunikation og Konflikthåndtering Vinterkonferencen 2013
Apotek-Højskoleprojekt,Fane 2 morgenmødemateriale APOTEK-HØJSKOLE PROJEKT 2001 ASTMA PATIENTEN OG APOTEKET Et forsker-praktiker-samarbejde om udvikling.
Rekruttering og fastholdelse af frivillige Brønden, Brøndby kommune 2. oktober 2010 Anders Jacobsen Konsulent Center for frivilligt socialt arbejde 1.Motiver.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Birthe Hansen, Danmarks Lærerforening Ledelsesbaseret coaching Ilulissat den 12. februar 2016.
Konflikthåndtering og hensigtsmæssig adfærd Ililissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVAD ER REFLEKSIONSKOMPETENCE? AMU EPOS, 13. AUGUST, 2015 PER FIBÆK LAURSEN.
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter.
Lærerens møde med eleven Af Jan Tønnesvang In Press , 16/12-09
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Fokus på evner og værdi - Og håndter forhindringer Thomas Wibling Hørehæmmet, jobrådgiver, coach og kursusleder.
Master Coach Uddannelsen
Vurdering af refleksionskompetence
Mål Fokus Modparten Indvendinger. Mål Fokus Modparten Indvendinger.
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Lærerrolleprojektet Titel: ’Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed’ Formål: At nedbringe fravær og frafald på.
NBTF, Ullevål 4/12-17 Coaching.
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
og frivillige/ufrivillige
Narrative perspektiver - på identitet og dialoger i efterskolen
Temadag for kommuner, der arbejder med chat-rådgivning
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

Coach Fokusperson Egen dialog Glimtvis dialog Selvobserve-rende position Relationen mellem fokus-personen og dennes udfordring Glimtvis dialog Fælles udforskning af ideer, muligheder og alternative løsninger Indre dialog Egne meninger vurderinger overbevisninger præferencer og løsninger Invitere til egendialog Bevidst eller ubevidst matching & mismatching både verbalt og nonverbalt. Konstant “linedans” mellem distance og indlevelse Coach Fokusperson

Kommunikationsformer i relation til magtudøvelse “Sam-tale” Dialog Refleksion Anerkendende udforskning (AI) “Ene-tale” Odrer Dekreter “Overruling” “Vinde-vinde” Forhandling Magtfrihed Magt “Konkurrerende monologer” Diskussion Debat “Egen-dialog” Coaching “Mægling” Mediation

Coaching sammenlignet med andre udviklingsværktøjer Spørgsmål Svar Instruktion Rådgivning Vejledning Mentoring Supervision Redskab Mediation/ facilitering Coaching Magtbaseret Magtfri Relation