Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation
Angusakka: Elevens egen mål for læring Handleplaner Evaluering Undervisnings- ramme: Effektive undervisnings- principper Læringsaktiviteter Aktivitetscentre Læringsdialog Læringsmål Trintest Afsluttende evalueringer
Vurderingsskema StandardIkke observeret BegyndendeUnder udvikling UdføresIntegreret udførelse Fælles produktiv aktivitet Sproglig færdigheder Sammenhænge Udfordrende aktiviteter Læringsdialog Visualisering Elevplanlagte aktiviteter
Skolens fokus og mål i grønlandsk, dansk, engelsk og matematik YngstetrinMellemtrinÆlstetrin
Lærerens undervisningsplanlægning YngstetrinMellemtrinÆlstetrin
Skolens værdier og normer Skolen som en organisation YngstetrinMellemtrinÆldstetrin
Akkreditere Danmarks Evalueringsinstitut: En akkreditering er en vurdering af om en uddannelse eller en institution lever op til eksterne, foruddefinerede kriterier. Akkrediteringen resulterer i et udsagn om, hvorvidt de evaluerede uddannelser eller institutioner imødekommer kriterierne. Kriterier: Ensartet grundlag for vurdering Ensartet minimumsniveau, som institutioner skal imødekomme
Uddannelsesstrategien Skolernes undervisning skal akkrediteres med det mål at sikre, at lærernes undervisning og elevernes læring fortsat udvikles. Akkrediteringen skal ske i fællesskab med skolen. Akkrediteringen skal medvirke til, at skolerne planlægger, gennemfører og evaluerer elevernes læring og lærernes undervisning således, at eleverne kan lever op til deres egne mål og handleplaner, samt de centrale fastsatte læringsmål.
Faglig konsulent tjeneste Undervis- ningsmate- rialer Kursus Videreud- dannelse Forskning Evaluering Inerisaavik