Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Definition på evaluering
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Forældrearrangement om folkeskolereform
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Alle børn skal være del af fællesskabet
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Evaluering.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Skolereform august 2014………………
Date :31 1.
Hjerneskadecentret Bomi
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
At udforske sin egen praksis
IT i undervisningen.
Inspiration til reformarbejdet
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Pædagogisk udvikling Jan afdelingsopdelt skole - 1. afdelingslederkursus - 1. afdelingslederkursus - Skoleudvikling v/ Erik Torm - Skoleudvikling.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Og hvordan gik det så i 2008? 10. klassernes gennemsnitskarakterer i forhold til 11. klassernes gennemsnitskarakterer.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Læring, kommunikation og samarbejde
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Årsplan – en kort en lang
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Sundhedspædagogisk forum - for ledende tandlæger DPU 1. marts 2010
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Handleplan.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Almen Didaktik Indhold og form
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Læringsmålstyret undervisning - målpilen som værktøj
Webinar om evaluering af elevudbytte
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Princip for udarbejdelse af principper
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation

Angusakka: Elevens egen mål for læring Handleplaner Evaluering Undervisnings- ramme: Effektive undervisnings- principper Læringsaktiviteter Aktivitetscentre Læringsdialog Læringsmål Trintest Afsluttende evalueringer

Vurderingsskema StandardIkke observeret BegyndendeUnder udvikling UdføresIntegreret udførelse Fælles produktiv aktivitet Sproglig færdigheder Sammenhænge Udfordrende aktiviteter Læringsdialog Visualisering Elevplanlagte aktiviteter

Skolens fokus og mål i grønlandsk, dansk, engelsk og matematik YngstetrinMellemtrinÆlstetrin

Lærerens undervisningsplanlægning YngstetrinMellemtrinÆlstetrin

Skolens værdier og normer Skolen som en organisation YngstetrinMellemtrinÆldstetrin

Akkreditere Danmarks Evalueringsinstitut: En akkreditering er en vurdering af om en uddannelse eller en institution lever op til eksterne, foruddefinerede kriterier. Akkrediteringen resulterer i et udsagn om, hvorvidt de evaluerede uddannelser eller institutioner imødekommer kriterierne. Kriterier: Ensartet grundlag for vurdering Ensartet minimumsniveau, som institutioner skal imødekomme

Uddannelsesstrategien Skolernes undervisning skal akkrediteres med det mål at sikre, at lærernes undervisning og elevernes læring fortsat udvikles. Akkrediteringen skal ske i fællesskab med skolen. Akkrediteringen skal medvirke til, at skolerne planlægger, gennemfører og evaluerer elevernes læring og lærernes undervisning således, at eleverne kan lever op til deres egne mål og handleplaner, samt de centrale fastsatte læringsmål.

Faglig konsulent tjeneste Undervis- ningsmate- rialer Kursus Videreud- dannelse Forskning Evaluering Inerisaavik