Naturvidenskabelige talenter Eksemplariske undervisningsforløb.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Advertisements

Science in Action en studieretning med Matematik A, Kemi A, Fysik B.
Radiograf for en dag
Projektarbejde En praksishistorie.
Innovation C Oplæg til lærersamarbejdet
Oplæg om problemorienteret projektarbejde
Erfaringer med Talentundervisning. NATURVIDENSKABELIGE TALENTER Hvem er naturvidenskabelige talenter? Naturvidenskabelige talenter er elever, som er gode.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Geografi BeskriveJorden. Geografi SamfundsfagFysikGeologiBiologiMatematikKemiHistorie.
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Samarbejde skole og erhvervsliv Arbejdsgruppemøde september 2011.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
Karl Henrik Flyums model
PM seminar Nov. Søren Hansen Aalborg Universitet
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Talentforløb i teknologi, teknikfag og it-fag
Innovation i en krisetid Hvad får man som bibliotek ud af at deltage i Innovation Cup? Tine Vind – Ballerup Bibliotekerne.
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
Uddannelsesniveau og erhvervsudvikling - lokalt og regional
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Udvikling af udskolingen Sortedamskolen Linjefagsudvalg Eva Susanne Lotte Oliver (Forældre) (Elever) (Lærer fra mellemtrinnet)
AT8 3a 2010.
SRP 2014.
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Sprog er fremtiden. Fokus på sprogtalenterne.
Rosborg Sciencegymnasium Danske Sciencegymnasier 10. marts 2006.
Når de skal gøre det bedre? Kan vi gøre det bedre? Erfaringer fra fysik på Nærum Gymnasium Eva Danielsen.
Problemorienteret projektarbejde
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Biologi C Planlægning Indhold Didaktiske overvejelser Studieretning: Samf A, mat B, idræt B.
Studie rapport opbygning
Sunds skole Evaluering
Talentarbejde i de naturvidenskabelige fag Elevtyper og eksemplariske undervisningsforløb.
Ny Fælles Naturfagsprøve
SSP-konference velkomst Af Jesper Reming Tangbæk Børn og Kultur.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Innovationsskole Et udviklingsprojekt på Lyngby Tekniske Gymnasium.
Censormøde
Bypolitik, kulturplanlægning og design af kulturelle læreprocesser Præsentation d Underviser: Jan Graulund (og evt. NN)
Lærerprofession Silkeborg læreruddannelse 2012 Som lærer har vi….
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Forskningsbaseret undervisning Nina Bonderup Dohn, lektor, ph.d. Institut for Design og Kommunikation Syddansk Universitet.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Studietid på Sankt Annæ Jeppe Struve Larsen, pædagogisk leder Julie Debois, lektor (dansk, religion) Steffen Samsøe, lektor (matematik, fysik)
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Mål og perspektiver for naturfagene
Skriveperiode (synopsis)
Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
Naturfag.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Talentudvikling SOSU elever.
Deltag i forskernes studier på AU
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Synopsen skal indeholde
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Naturvidenskabelige talenter Eksemplariske undervisningsforløb

Raketopsendelse Midler der påvirker CNS Take home lab Podcast Science Cup

Raketopsendelse Differentieret undervisningsforløb 3 forskellige oplæg: – Et med fokus på bevægelsesligningen – Bevægelsesligningen med korrektion for luftmodstanden – Vandraket, hvor der er flere frihedsgrader

Midler der påvirker CNS Kemiske syntese af lægemiddel Udvalgte synteseforskrifter Projektarbejde Tværfagligt element

Take Home lab Planlægning af fysikforsøg ud fra et givet emne og foreløbig problemformulering Gennemføre eksperimentet hjemme med dataopsamlingsudstyr Databehandlingen Efterfølgende helt selvvalgt emne og forsøg

podcast Alternativ dokumentation af eksperiment – Kreativitet – mundtlighed

Science cup Praksis- og virkelighedsnære naturvidenskabelige problemstillinger Innovativ tilgang Teamarbejde Virksomhedssamarbejde

Fokuspunkter Overvej talenttypen og tilpas undervisningsforløbet herefter Sørg for udfordringer konkurrence-elementet som motivation Innovative talenter kontra teoretikere