24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Logistik Mål og strategier
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Af Udbudsjurist Janni Hadulla Nielsen
Logistik og Lagerteori
Et par tips til økonomi Regnskabsanalyse og økonomistyring (rentabilitet, indtjeningsevne, kapitaltilpasningsevne) + likviditet. Hvordan er økonomien sat.
CAP Møde i myndighedsforum
Produktion og Logistik
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Magt kulturen Spindelsvævs- strukturen.
Logistik og supply chain management
DUA seminar den 5. oktober 2010
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
27. Produktionsstyring Produktionsstyringens mål
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Brug af underleverandører - Generelle sikkerhedsudfordringer
15. Logistikbegrebet og logistisk effektivitet
POLITIK LEDELSESSYSTEM
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Virksomheder - definition
Dansk produktion i globale værdikæder 14. november, 2013.
Indkøbspolitik Esben Madsen, Indkøbs- og Logistikchef &
20. Indkøbsstyring Indkøbsfunktions opgaver:
FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.
Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
1 Carsten Lindorf LOGISTIK= Græsk = logistica at beregne.
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Et par tips til økonomi Regnskabsanalyse og økonomistyring (rentabilitet, indtjeningsevne, kapitaltilpasningsevne) + likviditet. Hvordan er økonomien sat.
25. Indkøbsstyring Indkøbsstyringens mål Forsyningsstrategi
Quality Management Systems
Design af organisationen
Udfordringer.
Side Driftsøkonomi Kapitel 19 Produktion under miljø- og ressourcehensyn.
Rambøll Managements definition af it-governance
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Virksomhedens informationsbehandling lektion 11 Logistikmodeller og definitioner Ved. Jens Godik Højen.
2. En virksomheds økonomistyring
VARE / RFID EBUSS 2005 AF:LEL, AOA, RRF, JEK,PAH.
23. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
23. Distributionsstyring
Regnskab & økonomistyring - Lektion 9 HD 5. semester forår 2010
Kapitel 15 Logistik og Lagerteori
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Løftestænger til forbedring af leverandørudvikling 1 ProduktivitetKvalitet Produkt og specifikationer Logistik og planlægning Arbejdskapital.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Bæredygtighed og produktionsoptimering :. Overordnet program:  Definition af bæredygtighed  Definition af besparelser  Gennemgang af matrix  Strukturering.
Vi designer børneliv, som giver livsduelige børn..
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
PRODUKTION I UDLANDET Direkte investering Joint Venture Licensproduktion Franchise.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Koncepter og butikskæder
Funktioner og arbejdsdeling
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
26. Indkøbsstyring Indkøbsstyringens mål Forsyningsstrategi
Regnskab for produktionsvirksomhed
Resultatbudget i produktions- virksomhed
24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
Din virksomhed FIRMALOGO.
26. Indkøbsstyring Indkøbsfunktionens opgaver:
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
25. Logistisk effektivitet
Virksomhedens livscyklus
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
28. Produktionsstyring Produktionsstyringens mål
Præsentationens transcript:

24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition: Logistik omfatter de processer, der skal sikre, at virksomhedens materialestrømme styres ud fra et helhedssyn - Uddybende definition: Logistik er et helhedsorienteret styringssystem, der skal sikre den nødvendige planlægning, gennemførelse og kontrol af en effektiv materiale- og informationsstrøm fra råvareleverandør til slutbruger samt bortskaffelse og genbrug af udtjente produkter – alt sammen med det formål at tilfredsstille kundernes behov

24. Logistik Logistiksystemet i en produktionsvirksomhed

24. Logistik Virksomhedens logistik Indgående logistik (= indkøbsstyring) Intern logistik (= produktionsstyring) Udgående logistik (= distributionsstyring)

24. Logistik Logistikprocessen

24. Logistik Definition af værdikæde En værdikædeanalyse har til formål at forbedre virksomhedens konkurrenceevne

24. Logistik Den udvidede værdikædemodel

24. Logistik Forsyningskædemodel

24. Logistik Logistikstrategi - Forsyningsstrategi producere selv, købe, samarbejde med leverandører - Produktionsstrategi sammensætning af produktionsresurser, tilrettelæggelse af produktionsforløb - Distributionsstrategi distributionskanaler

24. Logistik Koordinering af logistikken - skal imødegå interessekonflikter

24. Logistik Logistikfunktionens organisering - Centralisering af logistikfunktionen Logistikafdelingen koordinerer tilrettelæggelsen af virksomhedens indkøb, lager, produktion og distribution. Fordele: Samlet overblik over alle logistikaktiviteter Ulemper: Konflikter mellem lederen af logistikafdelingen og de øvrige ledere

24. Logistik Logistikfunktionens organisering - Decentralisering af logistikfunktionen Salgs-, produktions- og indkøbsafdelingerne samordner deres aktiviteter gennem almindelige forretningsgange. Fordele: Fleksibilitet Ulemper: Konflikter mellem afdelingerne Vanskeligt at sikre helhedssyn