’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Den Jyske Sparekasse.
Etablering af virksomhed
10 Konkurrencesituation
Vi spoler lige filmen tilbage
- Nordens reneste energiforsyning
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
VELKOMMEN TIL PÅRØRENDE PSYKOEDUKATION Session 1 - Introduktion.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Samfundsøkonomiske gevinster og omkostninger ved udvikling af ”orphan drugs” v. Dorte Gyrd-Hansen Institut for Sundhedstjenesteforskning, SDU.
Konkurrentreaktioner
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Online annoncer og bannerreklamer
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Nu med levende billeder. Placering på sitet  Video integreret under de forskellige menuer, der allerede er på sitet  wiki/Denmark.
Halv- eller helårsturneringer Udtræk fra undersøgelse Indkomne svar 27.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Afsætning – Konkurrencesituation
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Interkulturel kommunikation
Cradle 2 Cradle.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Nyt tiltag til Dynamics kunder med abonnement
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Samfundslære: Styreformer
[Produktnavn] Marketingplan
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Kapacitetsstyring.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Scenarieanalyse og realoptioner
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Operationelle mål.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Opgave 2 Vurdering af hjælpemidler på arbejdspladsen.
- sammen med glade mennesker
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Introduktion til afsætning
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
AFSÆTNING A – Schønberg
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Konkurrenceforhold.
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
PRODUKTION I UDLANDET Direkte investering Joint Venture Licensproduktion Franchise.
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
konkurrencesituation
Marketingplan Dit navn.
Branding afsætning.
10 Konkurrencesituation
(Firmanavn) marketingplan
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Præsentationens transcript:

’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’ AFSÆTNING 12.7 ’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’

Opgaveformulering Den kun 3 år gamle virksomhed Ørgreen Optics i København har succes med at producere håndlavede specialdesignede biller til en målgruppe, der er villig til at betale en høj pris for unikke briller. Virksomheden briller afsættes i Danmark i Profil Optics butikker same hos særligt udvalgte brilleforretninger. Det danske marked er ved at være mættet og over 80% af produktionen afsættes på eksportmarkedet. Ørgreen Optics har mange gange i løbet af virksomhedens korte levetid oplevet, at virksomhedens briller er blevet kopieret, hvilket hver gang har resulteret i dyre retssager. I sidste tilfælde har virksomheden dog valgt at trække på at skuldrene. For en gangs skyld er kopiproducenten ikke en ukendt kineser men derimod en af verdens en af verdens førerende brilleproducenter, selveste Ray-Ban. Virksomheden har i denne sag valgt at udsende en pressemeddelelse, hvor de bl.a. Skriver, at de ikke føler sig krænket, men snarere beæret. Ørgreen Optics håber op dette lille PR-stunt, at Ray-Ban trækker sit produkt tilbage.

markedsstrategi Ray-ban er markedsleder, men i den her situationen agerer de som markedsfølger. De fører en defensiv markedsstrategi De ønsker at beholde deres nuværende markedsandel. Efterligningsstrategi med nogle elementer fra piratkopiering.

Fordele og ulemper ved efterligningsstrategi De skal ikke investere i en udvikling Ideen er der allerede Risiko for retssag Dårlig omtale Hvis markedslederen laver en stor reaktion på det.

Strategier markedsfølger kan benytte: Tilpasningsstrategi Tilpasse sig markedslederens produktudvikling og markedsføring Andre distributionskanaler og til andre segmenter. Piratkopiering Kopierer alt fra produkt til strategi, for at efterligne markedslederen så meget som muligt.