Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE"— Præsentationens transcript:

1 CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Komproment ApS Mads Røge / Logistikchef & div.

2 TEMAER Hvordan startede rejsen?
Hvilke erfaringer har vi som virksomhed gjort os siden vi blev introduceret til CØ og bæredygtighed? Forretningsmodel CØ og bæredygtighed? Er der kommet noget konkret ud af vores fokus på CØ og det at tænke i bæredygtige baner? (Hvad har virket?)

3 HVORDAN STARTEDE REJSEN

4 ERFARINGER Valg skal give mening blandt beslutningstagerne i virksomheden – SCM – skaber det værdi for totalforretningen? Økonomi og vision om CØ går hånd i hånd. En anden måde at tænke forretning og muligheder på – Værdien kan være svær at måle på. Meget teori og tale - kunne ønske sig mere ”Walk don’t talk” Bureaukratisk arbejdsgang (Certificeringsordninger eksempelvis DGNB, LEED) De ansatte kobler sig til værdierne – vi ønsker alle noget godt. En løbende proces som hele tiden skal vedligeholdes og udvikles. Vi har investeret en del penge og rigtig meget tid. Bidrager positivt til den samlede forretning Komproment – omtale, henvendelser etc.

5 FORRETNINGSMODELLEN Hvad tilbyder vi? (Support, oplevelsen, partnerskaber – vi er ikke klogere end kunden) Hvordan sælger vi? (De rigtige kunder, partnerskaber, relationer) Organisationen (Ressourcer, behov for ekstern hjælp, fart) Økonomi – at tjene penge (Walk don’t talk, partnerskaber, skab noget unikt) Strategisk valg at CØ og bæredygtighed fremad er en del af vores DNA. Strategisk valg at priser og awards tænkes ind i vores gameplan. Vidensdeling i netværk, udvikling eksempelvis Circle House. (Walk don’t talk)

6 HVAD HAR VIRKET? Kort bane = ændrede tankestrukturer internt – Motivation. Kort bane = ”Vi samler 100 kr. sedler op mens vi gør noget godt” Kort bane = Markedsføringsmæssigt en fordel – vi får mere taletid. Kort bane = Vi bliver taget med på råd da vi har viden og viden er magt. Kort bane = Dokumenteret bæredygtighed tænkes ind fra start i nye produkter. Lang bane = Stærke partnerskaber og samarbejdsaftaler. Lang bane = Et nyt salgsben og kanal. Mens vi tjener penge agerer vi etisk korrekt i forhold til den omverden vi er en del af.

7 NOMINERINGER http://www.byggerimessen.dk/Miljoeprisen.aspx
indstillet-europaeisk-pris

8 FREMTIDENS MULIGHEDER SET FRA VORES STOL.
Et stort fokusområde og kommercielt område som vi SKAL være en del af. Fokus bliver Take back, genanvendelse i praksis, ideer til afprøvelse, udvidelse af produktområder. Omstilling og tilpasning fra lineær tankegang til cirkulær tankegang kan være nøglen til succes. (Ressourcerne bliver knappe så en bedre udnyttelse er nøglen)

9 AFSLUTNING – TAK FOR ORDET!
Dukker der spørgsmål op omkring den rejse vi har været på er I meget velkomne til at kontakte mig på eller


Download ppt "CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google