Skolenetværk Tidligere – Skolenetværk/følgeforskning samlet Nu – adskilt i to dele Vi har forskellige interesser i projekterne Følgeforskningen - generaliseringer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse Sparringsklyngebesøg
Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Læring i bevægelse - hvorfor?
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Praksis Plus fortalt på 7 slides. Denne præsentation er målrettet alment praktiserende læger, som har overlevet de første år i praksis, og som nu leder.
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Praksis Plus fortalt på 7 slides. Denne præsentation er målrettet nynedsatte alment praktiserende læger, som har fundet sin drømmepraksis og finder processen.
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Lean Netværk AAU.
Velkommen til alle Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen.
Interesse Vilje Hensigt Mål Kommissorium SOSU Netværket øst for Storebælt.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
LÆREMIDLER I EN PRAKSIS. Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur.
Astrid d e t k r e a t i v e l æ r i n g s m i l j ø s 1 0 b u d it-projektleder jan gejel.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Stikord vedr. workshop II: ”Sprog bygger bro” Projektet "Sprog Bygger Bro" er et 3-årigt brobygningsprojekt, som er finansieret af Region Midt, og som.
Klar til selvevaluering Inspirationsmateriale til en pædagogisk dag.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Udviklingsprojektet: Deltagelse for alle – også i uddannelsessystemet
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
GNU - projektet projektmetode og design
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Projekter og netværksdannelse på FG Fredericia Gymnasium 7. februar 2015 Orienteringsmøde om Udviklingsplanen fase 2.
Session 3 - Skovnetværk i DN?
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikation om forandringsprocessen  Mundtlig kommunikation  Linjekommunikation.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
1 Midtvejsevaluering af Nationalt Netværk af Skoletjenester.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor.
Work-shop 3 Hvordan sikrer vi lærernes kompetenceudvikling i korte forløb i virksomheder? SIP kursus Aalborg
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
ORGANISATION workshop
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Ledelse af helskoleprojekt Struktur – rammer - barrierer
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Hvad er gadeplan sat i verden for.
Temadag om grundfag og de pædagogiske intentioner i eud-reformen
Deltag i forskernes studier på AU
Inspirationsworkshop med fokus på
Vejledning i forflytning
&.
Præsentationens transcript:

Skolenetværk Tidligere – Skolenetværk/følgeforskning samlet Nu – adskilt i to dele Vi har forskellige interesser i projekterne Følgeforskningen - generaliseringer Skolenetværket - den alment pædagogiske/didaktiske vinkel – hvordan gør vi i praksis – hvordan udvider vi paletten

Hvilke netværk Skriftlighed – 2 gange – Progressionsplan i det skriftlige arbejde Netværk + samarbejde med andre skoler – Ny skriftlighed i fagene Anvendelsesorientering i fremmedsprog – Netværk + samarbejde 3. runde af pædagogisk IT-anvendelse – netværk 4. runde af pædagogisk IT-anvendelse – Netværk + ledelse af skolenetværk (videncenterfunktion) Samarbejde med andre skoler – Regionsbevilling – samarbejde med andre skoler

Hvad indebærer det Besøg fra følgeforskning/netværkskoordinator Deltagelse i start – og slutseminar Deltagelse i arbejdsseminar(er) Bidrage til fælles hjemmeside Midtvejsevaluering

Hvad får vi ud af det Struktur på processen – Besøg – Midtvejsevaluering – Workshopoplæg Inspiration – fra andre skoler – Ekspertoplæg – følgeforskningsoplæg Sparring – Forudsætter ”tæt på hinanden” netværk Viden om andre skolers ekspertise

Vores erfaringer Det store netværk God inspiration fra de andre projekter og ekspertinput Ikke for meget ekspertinput – mulighed for bearbejdning Diskuterende workshops blandt de deltagende skoler De tætte netværk Ikke for mange forskellige skoletyper Forskellige skolekulturer kan føre til forskellige resultater ”Tæt på” projekter

Hvordan gør vi i IT-skolenetværket Hjemmeside – introduktionsseminar Arbejdsseminar – Arbejde konkret/praktisk med de teknologier, der afprøves Resultatet af vores arbejde bliver en i-bog Med I-padfilm, podcast mv. Konkrete eksempler på undervisningsforløb, der kan inspirere kolleger Konkrete eksempler på videndelingsprojekter