Strategisk kommunikationsmode, der kan fungere som isbryder og opvarmer overfor virksomhederne Udgangspunkt: En produktionsvirksomhed, der allerede har.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Gode råd og eksempler på faldgruber
Samarbejde med frivillige Hovedudvalgets rolle. •14. december Samarbejde med frivillige drøftes på HU- mødet •4. januar tilrettelæggelse.
Økonomistyring og økonomiske modeller
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Vi gennemførte en række interview ifm
KFD Talentgruppe November Formål •At motivere og inspirere talenter til at dygtiggøre sig til en evt. karriere på eliteplan. •At sikre at der hele.
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. 24 virksomheder/15.
Elektroniske medier Hvordan anvendes elektroniske medier til at styrke kommunikationen mellem forældrene og skolen? Ordrup skolebestyrelses debatforslag.
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Talentinternat modul 3..
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Oversigt over artikler
Uddannelsescenter Holstebro
Potentialevurdering.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark
Den kommunale vejledning om STU
Udfordrer talenterne igennem. Mercantec 2 Udfordrer talenterne igennem Talentvejen.nu Talentaktiviteter på Mercantec.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. Efteråret.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Talentvejen. Talent aktiviteter på skolen Landbrug og gartnerskole/ 3 undervisere Transport og Logistik/ 3 undervisere Bil, fly og andre transportmidler/2.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Sådan bruger du præsentationen
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Vinder af konsulentprisen 2010 i kategorien Samfundsudvikling, Organisation og Økonomi Kortlægning af velfærdsteknologiske virksomheder v/ Michael.
Årsberetning 2014/15. Første år med skolereformen Vi synes som bestyrelse, at det er gået over al forventning. Lærerne har håndteret de nye krav på en.
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Undervisningseksperimentarium Nørre Gymnasium. Undervisningseksperimentarium  Planlæg undervisning, hvor der tages udgangspunkt i ressourcer – ikke skema.
MØDE MED ARBEJDSGRUPPERNE DEN 7. MAJ Forberedelse til bestyrelse 1 OPGAVER: Styrelsesgrundlaget: Udarbejdelse af vedtægt og forslag til forretningsorden.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
Straksaktivering i Hillerød Kommune Disposition Baggrund og formål med straksaktiveringen Målgruppe og organisering Indhold Justeringer.
Netværk for Bæredygtig Erhvervsudvikling NordDanmark
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Når A + B giver et langt større C
Nye medlemmer og frivillige i aftenskolen
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
Ved Arnfred Bjerg og Søren Knudsen
Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål.
Samfundsfag E-F Grundforløb ÅLC
Tillykke, du er et talent!
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Den værdifulde arbejdsplads
GTS Årsmøde 2017.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Velkommen til fagligt samspil
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Strategisk kommunikationsmode, der kan fungere som isbryder og opvarmer overfor virksomhederne Udgangspunkt: En produktionsvirksomhed, der allerede har elever og dermed erfaring med at arbejde med og udvikle elever. Målet er derfor, at informere om talentarbejdet og virksomhedens og elevens rolle. Forarbejde – virksomhedsanalyse: – Branche – Udvikling – virksomhedens historie – Eksport/kun hjemmemarked – Historik indenfor produktudvikling – Virksomhedskultur – Virksomhedsform – Økonomisk status – Konkurrencefordele – Samarbejdsrelation med skolen – Hvilke kompetencer efterspørger virksomheden – Kontaktperson i virksomheden – og hvem er beslutningstager

Elevhistorik – Hvilken type elever har virksomheden haft – og indenfor hvilke områder? – Hvad efterspørger virksomheden - kompetencer? – Evaluering af tidligere elever? – Hvilke opgaver/udfordringer har de fået? Hvilke kompetencer kommer virksomheden til at mangle i fremtiden – Hvor kan de talentfulde elever være med til at løfte virksomheden – Problemstillinger, som virksomheden gerne vil have ny ‘øjne’ til at kigge på Hvad vil virksomheden gøre for eleven? Hvad forventer virksomheden af eleven? Hvad forventer eleven af virksomheden? Hvad forventer virksomheden af samarbejdet med skolen? Hvordan vil Talentvejen passe ind i virksomhedens almindelige uddannelse/virksomhedens organisation Hvor oplever virksomheden usikkerhedsområder – hvor vil virksomheden gerne have hjælp? Virksomhedens efterspørgsel efter kompetencer

Praktisk info Økonomi Aftale Ekstra omkostninger i forbindelse med Talentvejen M.m. Plan Medbring udkast til plan, herunder fx Ramme - mål Oversigt over forløb på hovedforløbet Eksempler på opgaver Eksempler på aktiviteter i forbindelse med hovedforløbet Snak det igennem med virksomheden og afstem forventningerne