Projektarbejde i EogS Fagligt  Høj autonomi  Dedikerede arbejdsopgaver  Udviklingsorienteret arbejde  Stor vilje og igangsætter iver – svært at følge.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
fremlæggelse af opgave Torben Højer Larsen og Kim Jensen
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Er der effekt ved sundhedsfremme projekter?
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Klimatilpasning i virksomheder
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Diversity at Work Tør vi sætte en ny dagsorden?. MELLEMLEDEREN - ELLER DEN NYE GENERATION AF TOPLEDERE ! KVANTITATIVE ANALYSE HAR FOKUS PÅ:
Forretningsudvikling - praksis Kort om mig Thomas Kullegaard Chefarkitekt M.A.A., stifter af Kullegaard Arkitekter AS og hovedaktionær. Arbejdsområde.
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Illustrationer til undervisningsbrug
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
PETS 2004 Hjørring, lørdag den 20. marts Strategi for D 1440.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
IS-Strategi.
Program – : Panel. Oplæg og debat – 11
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Indledning, præsentation, baggrund
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Roller og ansvar i forandringsnetværket
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Gruppeudviklingssamtaler
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Industrien som karrierevej og entreprenørskab som indsats.
Den professionelle projektorganisation. Projektorganisationenen Udfordringer i 1999  Manglende overblik over opgaverne  Ineffektiv udnyttelse af ressourcerne.
Illustrationer til undervisningsbrug
Et fagligt løft af folkeskolen.
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Regler omkring tavlen Det.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Ledelse i forskellige retninger
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Fokus på ressourcer v. Mona Hvid
Helhedsorientering & Tværfaglighed
18. Strategisk analyse af interne forhold
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
1 SOCIALE PARTNERSKABER I UDSATTE BY- OG BOLIGOMRÅDER.
Fra god til exellent Når det gælder kriterium 3: Medarbejdere  Faldgruber i HRindsatsen  Rationalet bag valgte metoder  Kvalitet i førstelinieledelse.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Jeg har seks ærlige tjenere, (de har lært mig alt hvad jeg ved) De hedder Hvad, Hvor, Hvorfor, Hvornår, Hvordan.
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
Välkommen till CareSam - Kvalitetssikring i den offentligeældreomsorg/äldrevård og uddannelse/utbildning i Øresunds regionen Vi bliver flere ældre & færre.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
D E C I D E Gruppe Opgave G. D Effektivt - Gør systemet det det skal Brugervenligt - Om systemet er brugbart Produktivt - Udfører opgaverne hurtigt.
Fremtidens Socialpsykiatri – i andre klæder!
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Talentudvikling i Integrationsministeriet 2008 Hvad er et talent? Hvorfor vil vi det her? Hvad indeholder vores talentprogram? Hvilke udfordringer og muligheder.
Arbejdsglæde Forsikringsseminar - Christiansminde Cat Hindberg.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Hvad med i morgen – kan vi beholde den dominerende rolle?
Ledelse gennem skolens naturfagslærere i projekt Naturlig-Vis
Kommune 3.0 Teknik og Miljø.
Kursus for nye efterskoleledere januar 2018
Det produktive team Software kvalitet og kultur
Projekt:værktøjsdagen 2018
Det udvidede praksissamarbejde i Helsingør
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Projektarbejde i EogS Fagligt  Høj autonomi  Dedikerede arbejdsopgaver  Udviklingsorienteret arbejde  Stor vilje og igangsætter iver – svært at følge til dørs  Stort ambitionsniveau – mindre realisme

Projektarbejde i EogS Projektdeltagerens rolle  Deltagelse i projekter eftertragtet  Fagligt udviklende samt udbygger sociale relationer  PD’eren ofte stort indblik i ’hvad kunderne efterspørger’ samt interne rutiner

Projektarbejde i EogS Metode  Faste rammer og arbejdsmetoder  Fast terminologi  Tydelig start og klar afslutning på opgaver  Relativt lidt bureaukrati  Ensomt arbejde (PL)  Kræver engagerede projektejere

Projektarbejde i EogS Ressourcer og organisering  Tordenskjolds soldater  Mere netværk og synliggørelse (lobbyvirksomhed) – mindre formel uddelegering  PL og PD har en ”svævende” placering i org.  Driftsopgaver synlige for ressourceejere – projekter er ikke  Udfordring at motivere og engagere i en travl arbejdsdag  Kræver omstillingsparathed af medarbejdere

”Bagsiden...”  Varetagelse af interne og stationære driftsopgaver skal løses sideløbende  Kompetenceudvikling nødvendig - fælles uddannelse giver samme platform Projektarbejde i EogS