Bacheloropgaven i idræt i ny LU

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til fællesmøde Bachelor
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
på seminariet Tankegange og indhold
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Større Skriftlig Opgave
Progression i samfundsfag
Det Internationale Område Studieområde 3/
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Grundlæggende IT, niveau G
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Tuberkulose (1) Beskriv forløbet af en infektion med tuberkulosebakterien Mucobacterium tuberculosis. Forklar hvordan bakterien spredes og hvad immunsystemet.
Evaluering.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Lærerprofessionen - en definition.
Viden, læring og progression
Karl Henrik Flyums model
Teo.pæd. og den afsluttende opgave
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine
Studieretningsprojektet (SRP)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Tidsplan for eksamen 40s umd
Præsentation d. 11. maj Programteorien Anvendelse af cases kvalificerer lærerstuderendes teori-praksis analyser og fremmer deres lærerfaglige dømmekraft.
Problemorienteret projektarbejde
Eksamen.
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Problemorienteret projektarbejde
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Metode. Definition Metode er måder at tilvejebringe viden på.
Praktikordning Der skal udarbejdes: 1. Stillingsbeskrivelse for ”Praktik-koordinator” 2. Manual for pædagogisk ansvarlig (=HOP- vejleder) 3. Manual for.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Hvor er vi? Hvem er vi? Vores uddannelse Hvad bliver vi uddannet til? Demokrati Ligeværd Faglighed CKF’er Alsidig udvikling Almen dannelse Pædagogik.
Praktikforberedelse - på ‘seminariet’. Indhold Hvordan forstår vi arbejdsdelingen? – Forholdet mellem teori og praksis Hvordan arbejder vi med vores del.
Censormøde
Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi
SKABELON.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Uddannelsesplaner Praktiklærerforeningens forårskursus 2016.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Evaluering.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Ny karakterskala – nye mål?
Bedømmelse og karakterer
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Naturfag.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsprojektet
Teopæd og den afsluttende opgave
Infomøde om synteseopgaven
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Bacheloropgaven i idræt i ny LU Mål - At blive klogere på hvordan man kan bedst skriver en bacheloropgave i idræt

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=124492

Udvalgte kendetegn for den gode bacheloropgave i idræt Begrunder emnet både idrætsfagligt og i en pædagogisk/samfundsmæssig sammenhæng Lader emnebegrundelsen udforme sig i en problemstilling Formulerer ud fra problemstillingen en tydelig, ambitiøs (og afgrænset) problemformulering Har ofte selv genereret empiri (primærdata) til at understøtte opgaven og den studerende har dermed selv en større forståelse af problemstillingens kerne.

Udvalgte kendetegn for den gode bacheloropgave i idræt Sammenholder primærdata med sekundærdata Prøver noget af i praktikken, som er godt forberedt – genererer stimulidata Er godt hjemme i den empiri/litteratur der findes om emnet scorer ofte højt på Blooms Taksonomi Anvender den fremstillede teori Viser overblik over pædagogiske teoretikere – begrunder valg mellem dem, og kan se deres bidrag til at illustrere fagets muligheder

Udvalgte kendetegn for den gode bacheloropgave i idræt Viser hvordan den pædagogiske teori har forbindelse til idrættens praksis Forholder sig (kritisk) til sine empiri/kilder Kan skitsere eget fagsyn (og fagets berettigelse) og betydning for/sammenhæng til børns almene dannelse. Dette fagsyn støtter sig til didaktisk teori og samfundsmæssige forhold og indgår centralt i opgaven som begrundelse

Blooms taksonomi Trin 6: Vurdere bedømme ud fra forskellige kriterier opstille normer/handleforskrifter Trin 5: Syntetisere gå fra dele til helhed, fortolke Trin 4: Analysere nedbryde i dele, skille, se system/struktur Trin 3: Anvende afprøve, bruge Trin 2: Forstå forklare med egne ord Trin 1: Vide, referere, parafrasere, genkende

Studieordning/bekendtgørelsen § 10. Som led i uddannelsen skal den studerende udarbejde en større selvstændig skriftlig opga-ve i form af et professionsbachelorprojekt, jf. læreruddannelseslovens § 2, nr. 4, og § 4. Professi-onsbachelorprojektet udgør 10 ECTS-point. Stk. 2. Professionsbachelorprojektet skal udarbejdes 1) individuelt, 2) i et selvvalgt og af uddannelsesinstitutionen godkendt emne vedrørende en lærerfaglig problem-stilling af relevans for uddannelsens formål, 3) i tilknytning til et af den studerendes igangværende eller gennemførte linjefag, 4) i sammenhæng med uddannelsens pædagogiske fag, 5) med inddragelse af færdigheder og viden erhvervet gennem uddannelsens praktik eller anden erfaring fra praksis og 6) under brug af videnskabelig metode. Stk. 3. Det samlede sæt af kompetencer, som den studerende gennem professionsbachelorpro-jektet skal demonstrere at have opnået, fremgår af bilag 6. Stk. 4. Omfanget af det færdige professionsbachelorprojekt skal svare til mindst 25 og højst 35 normalsider á 2600 anslag. Eventuelle bilag herudover må højst udgøre 10 normalsider.

Forskellige arbejdsmåder for studerende Dieselmotoren Galophesten Rumraketten ….og hybrider heraf

En bacheloropgave i idræt – et eksempel Kan ses på : http://undervisning.esager.com/idraet/slaeskultur.pdf