Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer

Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Progression i de større skriftlige opgaver:
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
Udarbejdelse af poster
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Eksamen og eksamensbilag :
X LukKlik på et niveau! Velkommen Vælg sværhedsgrad: 1.Jeg kender intet til PowerPointJeg kender intet til PowerPoint 2.Jeg kender lidt til PowerPointJeg.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
X LukKlik på et niveau! Velkommen Vælg sværhedsgrad: 1.Jeg kender intet til PowerPointJeg kender intet til PowerPoint 2.Jeg kender lidt til PowerPoint.
Almen sTudieforberedelse AT
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
AT - Viden i spil.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Synopsis VIP3/2012.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
13. Eksamen Målgruppeanalyse
Synopsis VIP13 HH3.
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
Linjefag - mundtlighed Gentofte Ungdomsskole
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Biologi og Psykologi Pia Juul Mørck
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
SKABELON.
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
Synopsen skal indeholde titel på emnet og angivelse af fagkombination problemformulering præsentation af de underspørgsmål, der er arbejdet med diskussion.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Velkommen til Metode i DIO.
AT-eksamen 2018.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Innovation i AT Frederiksborg Gymnasium og HF januar 2014
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Infomøde om synteseopgaven
Flerfagligt Forløb 4/SRO
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
SRO SKRIV!.
AT-eksamen 2019.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Dansk-historieopgaven
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Godmorgen og velkommen til AT4

AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide og kunne forklare, hvordan fagene undersøger sagen (altså hvilke metoder I bruger) Obligatorisk b-niveau med mundtlig eksamen i 3g

Hvor kom vi fra? AT1: Præsentation af de forskellige fakulteter AT2: ét emne med problemformulering og underspørgsmål (dansk og idræt) - gruppevis AT3: Problemformulering, besvarelse af underspørgsmål til problemformulering, afsnit om anvendte metoder i fagene og deres tilknytning til hovedområderne samt konklusion (team-fagene) - individuelt

Hvad så nu? Fokus på METODERNE Alle fakulteter er på hele vejen igennem Vi giver jer problemformuleringen, så I bruger jeres tid på at svare (dvs. ANVENDE metoderne) på vores spørgsmål

Vores mål med forløbet: I skal opnå viden om, hvordan man tilegner sig og udvikler viden I skal kunne anvende relevante metoder fra forskellige fag og faglige hovedområder

AT4-emne: Intelligens Mænd er mere intelligente end kvinder!

Udgangspunkt for projektet Helmuth Nyborg: Mænd mere intelligente end kvinder (1 af 2) Helmuth Nyborg: Mænd mere intelligente end kvinder (2 af 2)

Produkt (til torsdag) Et mundtligt oplæg med Power Point- præsentation (gruppevis) – I skal finde ud af, om Nyborg har ret, og hvordan han og hans resultater bliver fremstillet og modtaget i den offentlige debat – Alle tre fakulteters metoder skal inddrages Elevtid 3 timer

Rammer og personer Hold 1: Lokale F09, 10, 11 Hold 2: Lokale B02, 08, 05 Hold 3: Lokale A02, 05, 06