En dynamisk klub for børn og unge fra 5

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereform august 2014………………
Advertisements

I må endelig stille spørgsmål undervejs !!
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Alle børn skal være del af fællesskabet
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Skolereform august 2014………………
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Velkommen til valgmøde
Mentorgruppen Baggrund for mentorgruppens arbejde
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Dagsorden: Demokrati i klubberne – konkrete eksempler Klubberne og medborgerskab Fritidsspilfordeler og ungdomsskolen placering i nærdemokrati.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Specialisering 271 UMD.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE For lærere, tosprogskoordinatorer, bibliotikarer og andre som arbejder med tosprogede unge i
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Velkommen til Engen &Poplen 
- Kom tættere på dit barns skolegang
Det handler om eleverne
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Præsentationens transcript:

En dynamisk klub for børn og unge fra 5 En dynamisk klub for børn og unge fra 5. klassetrin til og med 17 år (særlige behov 21 år). Vi har i år omkring 100 indskrevne medlemmer i vores fritidsklub og ungdomsklub. 5 engagerede medarbejdere sætter en dyd i at medlemmerne stortrives i zonen. Klubben råder over ca. 750 kvadratmeter fordelt på to matrikler – Zone64 og Zonen Der er pt. ca. 40 6. klasses medlemmer, 50 5. klasses medlemmer og ca. 10 H-medlemmer

Vores kerneopgave Fastholdelse, udvikling, socialisering og læring At sikre det enkelte barns trivsel og læring ved at bidrage til tolerance, mangfoldighed og understøtte børnenes/ de unges i deres dannelsesprojekt som helt menneske At støtte børn og unges læring og trivsel via sammenhæng mellem undervisning og fritid

Aktivitetskalender

Kommunikation Via Klubbens hjemmeside – nyhedsbreve, aktivitetskalender og opslag om events Via Forældre- og elevintra På opslagstavlerne i Zone64, Zonen og på Strandskolen

Skole/ klub-samarbejde Det overordnede samarbejde mellem skole og klub tager udgangspunkt i vores fælles pædagogiske platform – ”kvalificeret selvbestemmelse” Deltagelse i bevægelsesbånd, lektiecafé og understøttelse på 6. og 7. årgang Synlig kommunikation mellem Fk – skole via intra og opslagstavle Deltagelse i teammøder, netværksmøder mm. Sammenhæng i aktiviteter på tværs af skole, SFO og klub Ramme og skriftliggørelse af samarbejdet

Opbygning af Ungdomsklub Faglig Fed Fredag – ”Ungeinddragelse” 6 uger med 9.y 5 uger med 9.x 7 uger med 7. årgang Opstilling af containere i forår 2015 Interesserede elever fra 7. – 9. årgang involveres Middagsåbent i Zonen for 8. og 9. årgang Åben for elever hver mandag og onsdag

Besøg på Godsbanen

Institut for X - Godsbanen

Besøg på Skansen

Genbrug på Skansen

Prototyper på klubmiljø

Fremstilling af Personaer

Idé-mylder

Energizers

Energizers – med elever

Konkretisering af produkt

Færdige produkter

Færdige produkter

Palle – sofa…..

”En vigtig indsats for de mange – og en afgørende indsats for de få” Ung i Aarhus ”En vigtig indsats for de mange – og en afgørende indsats for de få” Alberts X Understøttende undervisning for 3 elever på 9. årgang Saga – et projekt for sårbare piger Sygeundervisning i samarbejde med skolen Fremtidshjælper i forhold til 95% målsætning Ungdomsskolen Valgfag på tværs af de fem folkeskoler i Grenåvej Øst Lektietaskforce – Ung til ung hjælp Prøvebooster – forår 2015