Januar 2011 Trivselsmøder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Manuelle målstyrings-tavler
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Fjordbakkeskolen forældremøde
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
Relationer – børn og voksne
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Forbedringstavlen – er et must
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
INTRODUKTION. Kort om metoden: -Udviklet i partsprojekt mellem KL og KTO -Gennemført med inddragelse af 10 organisationer på tværs af sektorer -Metoder.
Den Kreative arbejdsform
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Håndtering af Sygefravær
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
VIP2 Jobpakkeambassadør kursus Onsdag den 19. august 2009.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Mærk dig selv.
RADIOLOGISK AFDELING, SLAGELSE, PLEJEGRUPPEN BESVARELSESPROCENT % % Trivselsmåling 2015.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Kunsten at give god feedback
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Trivselsmålingens resultater
Modificeret COPM Canadian Occupational Performance Measure.
Den værdifulde arbejdsplads
Mærk dig selv.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
3-timersmødet 2017.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Talt med 23 ledere og medarbejdere
Personalemøde – opfølgning på MTU
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Bestyrelsesmøde
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Talt med 23 ledere og medarbejdere
Invitation til at kopiere ind
Præsentationens transcript:

Januar 2011 Trivselsmøder

Trivselsmøder To gange årligt gennemfører vi trivselsmåling i Dansk Kabel TV, på baggrund af disse målinger får hver afdeling med mere end 5 medarbejdere en trivselsrapport. Formål Vi ønsker en arbejdsplads hvor alle trives, derfor skal ledere og medarbejdere sætte tilfredshed og motivation på dagsordenen på afdelingsmøder og i hverdagen Formålet med trivselsmøderne er at prioritere, igangsætte og evaluere på indsatser der fastholder og forbedrer trivslen i Dansk Kabel TV Mål At øge trivslen i Dansk Kabel TV

Køreplan for Trivsels -møder 1. Før mødet (15 min.) Alle svarer på spørgsmålene i ”Status” og ”Handling” 2. På mødet (30-45 min.) Spørgerammen gennemgås Forbedringstiltag i dagligdagen identificeres Forbedringstiltag noteres i handlingsplanen 3. Efter mødet Forbedringstiltagene gennemføres 4. Næste møde Processen gennemgås igen Forbedringstiltagene fra sidst evalueres – har de virket, eller skal vi prøve noget andet? Nye forbedringstiltag vedtages

Spørgeramme til Trivsels-møder 1. Status Hvad oplever vi som de største udfordringer i dagligdagen? Hvilke af disse kan vi selv påvirke? Hvilken ”enkelt ting” ved hver udfordring vil vi gerne forbedre for at gøre hverdagen bedre? 2. Handling Hvordan gør vi det? Hvem gør hvad (leder/medarbejdere)? Hvad ønsker vi, resultatet skal være? 3. Opsamling Hvor mange ”enkelte ting” har vi besluttet at forbedre? Hvad skal vi derfor have fokus på i næste kvartal? 4. Næste møde Hvornår skal næste møde være? Hvilke mål forventer vi er nået, når vi mødes næste gang?

Handlingsplan til bedre trivsel 1. Udfordringer & ”enkelte ting” 2. Handlinger & ønskede resultater 3. Opsamling & ansvarsfordeling 4. Næste møde & forventede mål