Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
StØrre skriftlige opgave hf
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretningsprojektet
Det Internationale Område Studieområde 3/
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Studieretningsprojekt
Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
3g Studie Retnings Projekt
Synopsis VIP3/2012.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Skriftlighed i biologi
Synopsis VIP13 HH3.
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
StudieRetningsOpgaven Munkensdam Gymnasium Vinteren 2016.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2017 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Sso SKRIV!.
Større skriftlig opgave i 2.hf
StudieretningsOpgaven
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Studieretningsprojektet 2017
StudieRetningsOpgaven
SSO - Større skriftlig opgave
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
SSO - Større skriftlig opgave
StudieRetningsOpgaven
Information om specialeskrivning v. studievejledningen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Studieretningsprojektet
StudieRetningsOpgaven
SRO 2018 hHx.
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
DHO DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Formelle forhold ved arbejdet med SSO
Præsentationens transcript:

Skrivning af SRO 3-5.maj 2010

Store skriftlige opgaver 1.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT

Opgaveformulering Hvad er det? SRO/SRP: lærerne formulerer den, du besvarer den! AT: du skal helt selv udarbejde den i forbindelse med synopsis.

Opgaven skal indeholde: Forside Abstract på engelsk (se skolens hjemmeside/intranet for instruktion) (Max: 1000 tegn) Indholdsfortegnelse Indledning Emnebehandling Konklusion Noteapparat Litteraturliste Bilag

Opgaveskrivningens faser: Forberedelsesfasen Tekstproduktionsfasen – HUSK sikkerhedskopier Forbedringsfasen Se yderligere tjekliste på hjemmesiden under studievejledningen

Opgavens ramme: 1½ linjeafstand Ca. 2400 tegn pr. side (inkl. mellemrum) Omfang 14.700 tegn/ ca. 7sider. Opgave i fremmedsprog skrives på dansk, MEN citater skal være på fremmedsprog.

Den akademiske genre: Neutralt, objektivt sprogbrug. Ikke bruge slang. Påstande skal underbygges f.eks. ved henvisning til tekst eller ved anden bevisførelse. Angiv citater omhyggeligt. Personer angives med fulde navn.

Litteraturliste Henvisning til bøger: Forfatter. (år). Titel: Undertitel (udgave). Udgivelsessted: Forlag. (Serietitel; nr.). Titlen er understreget/ kursiveret.

Litteraturliste Henvisning til Internet dokumenter: Ophav. (år/seneste opdatering). Titel (udgave). Lokaliseret besøgsdato: URL. Titlen er understeget/ kursiveret.

Bedømmelseskriterier Opfyldelse af opgaveformulering Taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse, vurdering/perspektivering) Udvælgelse og anvendelse af stof Faglig metode/faglig fordybelse (mere info. kan findes på intranettet, større skr. opgaver, SRO)

Praktiske oplysninger: En vejledningsrunde (3.- 5. maj) Afleveres i to eksemplarer (6. maj kl. 8.20!) – I skal printe hjemmefra! Husk underskrift!!! Ved sygdom ringes til skolen og I skal have en lægeerklæring.

Yes, I did it!!!