Stubbekøbing skole vil fremtiden Et opgør med vanetænkning
Skolegården
Skolens mediatek
Nybyggeri som står færdigt ca. 1. januar
Kort beskrivelse af skolen. Ca. 350 elever fordelt på 10 årgange (2 spor pr. årgang) Ca. 35 lærere 5 Inklusionspædagoger 3 løntilskudspersoner Afdelingsopdelt (afd. 1: 0. – 5. klasse og afd. 2: 6. – 9. klasse.) Gode fysiske rammer mht. indendørs m2
Baggrund KL´ s oplæg om skolen i videnssamfundet. Stubbekøbing skoles udgangspunkt: De negative: Placering på Falster – Udkantsdanmark Stort pres på de økonomiske resurser Skolestruktur
De positive: Attraktiv skolestørrelse. Stor vilje og stort rum til ’at prøve sig frem’. Stabil medarbejdergruppe. Fordomsfrihed i forhold til opgaveløsningen. Gode fysiske rammer. Velvilje blandt eleverne (Positive tilkendegivelser i ’Undervisningsmiljøvurderinger’). Velvillighed overfor ledelse.
En ganske almindelig arbejdsdag Læsebånd Dansk Fysik/Kemi/Biologi Idræt Fælles kontakttid på årgangene. (Kontaktlærerne arbejder med deres elever)
Fordele og Udfordringer Projektet er IKKE holdt op af udefra kommende midler Skemaperioder Fleksible/dynamiske holddannelser Kollegialt samarbejde Tværfagligt samarbejde Skole - hjemsamarbejde
Fremtiden ’Rullende indskoling’ i afdeling 1 Udvikling af kontaktlærerordningen. Kontaktlærerordningen og skole/hjemsamarbejdet skal hænge bedre sammen. Undervisning på ’ lodrette’ hold. Perioderne med lodrette hold skal blive stadig flere og længere.
Invitation Skulle vores oplæg have vakt en interesse er man velkommen til at kontakte os med henblik på at komme ’i praktik’ på skolen. Vi forestiller os, at man besøger os 1 – 2 hele dage. eller tlf