Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
5 IT-didaktiske principper
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Qaasuitsup Kommunea Projekt fjernundervisning. Historik  Beslutning i udvalget for Kultur, Undervisning og Fritid at mulighederne for fjernundervisning.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Evaluering.
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Drejebogen til eksamen på idræt B
Hvad er specialpædagogiske kompetencer?
- Hvad kan I forvente som forældre?
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Sprogpakken Praksisopgaven.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
”Giv læreren en stemme”
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
implementering af sprogbaseret undervisning
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Faglig fordybelse/lektiecafe.  Hvordan får vi elever og forældre til at tilmelde sig i en længere skoledag, når tilbuddet ligger sidst på dagen, er frivilligt.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Århus Universitetshospital Århus Sygehus Centernavn Afdeling Kompetenceudvikling Århus Sygehus.
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Kom i gang med Folkeskolereformen
Læring og digitalt billedarbejde
Tikilluaritsi tamassi Sisimiunut. Velkommen alle sammen til Sisimiut.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Dalum Landbrugsskole Kompetenceudvikling af lærere sikre elever der er klar til fremtidens udfordringer:
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
- Kom tættere på dit barns skolegang
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Opsøgende VEU.
Matematikvejlederrollen og opgaver
Præsentationens transcript:

Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -

Qeqqata Kommunia Kurser og uddannelser er et instrument til at  Understøtte implementering af folkeskoleforordningen  Udvikle læreres kompetencer  Udvikle undervisning For at Sikre eleverne større udbytte af undervisningen

Qeqqata Kommunia Kurser og uddannelser kan  Informere om lovgivning (prøver, karakterskala mm.)  Introducere nye redskaber (Angusakka, læreplaner, logbog, IT mm.)  Udvikle lærerne Pædagogisk Fagligt Didaktisk

Qeqqata Kommunia  Kurser alene udvikler ikke lærere og undervisning  Udvikling kræver AFPRØVNING LØBENDE STØTTE MOTIVATION REFLEKSION LÆRER-ENGAGEMENT

Qeqqata Kommunia Kurser og uddannelser er vigtigt - især i reformperioder - men  Koster penge og lærertimer  Kræver fleksibel planlægning (ellers tages tid fra undervisning af elever) Der må prioriteres

Qeqqata Kommunia Institut for Læring optager alle anbefalede ansøgere, medmindre 1. Kurset er overtegnet 2. Kurset ikke oprettes pga. for få ansøgere Prioriteringen sker hos arbejdsgiveren

Qeqqata Kommunia PRIORITERING ud fra  Hvordan klarer eleverne sig?  Hvilke områder på skolen skal løftes?  Hvilke udfordringer står vi overfor?  Hvilke behov har skolen?  Hvilke behov har enkelte lærere?  Hvilke indsatsområder har vi?

Qeqqata Kommunia Hvordan var kursusaktiviteten i kommunen?  Store forskelle mellem skolerne  Stor forskelle mellem by- og bydeskoler  Store forskelle mellem lærerne

Qeqqata Kommunia Eksempler perioden  Byskoler med kurser pr. lærer som norm  Byskole med 1-8 kurser pr. lærer som norm  En del bygdelærere har været på 1 kursus

Qeqqata Kommunia Generelt perioden  Bydelærere næsten udelukkende på kurser af generel/tværfaglig art  Meget få lærere på kursus i matematik  De fleste skoler har ikke haft lærere på kursus i humanistiske fag

Qeqqata Kommunia Videreuddannede lærere  Alle by-skoler har diplomuddannede  Alle by-skoler har diplom- og MA- uddannelser i gang  1 bygd har 2 MA-uddannelser i gang  1 bygd har 2 diplom-uddannelser i gang  4 bygder har ingen videreuddannede lærere

Qeqqata Kommunia  Hvordan bruger I lærere med videreuddannelse og andre resurse- personer på skolen/ i kommunen?  Hvordan kan I afdække og prioritere jeres behov for udvikling?  Hvordan evaluerer I effekten af lærernes kurser og uddannelser?