Fra god til fremragende En anden vinkel på NNS Lars Goldschmidt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Velkommen.
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Talent Lars Goldschmidt 24.jan. 13 Talent for at skabe værdi for andre Lars Goldschmidt Dansk Industri.
L ÆRERSTARTSORDNINGER DER NYTTER Dorthe Kamp Aalborg Lærerforening Hvorfor skal vi lave intro-forløb, og hvad får vi ud af det? Hvad er kommunens, skolens,
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Virksomheden Den 6. største searchvirksomhed i verden
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Gentofte Kommunes skolevision
Grupper – hvordan gøres det?
Alle børn er alles ansvar
Skole for livet? Lars Goldschmidt 07.apr. 13 Skole for livet? Et erhvervsperspektiv Lars Goldschmidt DI.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Unge, fester og rusmidler i praksis Erfaringer fra Norddjurs kommune.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Reflektioner og erfaringer samt aktuel rapport fra DEA Genemførelse på erhvervsuddannelserne.
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
DET GRÆNSELØSE ARBEJDSLIV 7 MINUTTER OM GRÆNSELØSHED.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Klubledermøde - Syd 1. Juni Motion & Foreningsliv … 4 fokusområder i 2015 Klubudviklingsprojektet bliver en success Fastholdelse af unge I overgangen.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Produktionsskoleledelse Lars Goldschmidt 11.Nov. 15 Produktionsskoleledelse Dilemmaer og udfordringer Fra god til fremragende Lars Goldschmidt Goldschmidt.
Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Ny Nordisk Skole Oplæg for NLS 13. okt.. Ny Nordisk Skole er Nyt politisk signal om værdier og mål for uddannelsessystemet – herunder folkeskolen Inspiration.
INDSATSTEORI I UNGNORD EKSEMPLER – UDFORDRINGER - FORDELE.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Hele Danmarks efterskole Lars Goldschmidt 04.Mar. 16 Hele Danmarks efterskole Fra god til fremragende Lars Goldschmidt Goldschmidt Rise and Shine.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler
SUF - gevinstrealisering
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Lars Goldschmidt Goldschmidt Rise and Shine
Rita Buhl 22. september 2018.
Digitalisering i den offentlige sektor
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Runde 3 Kernefortælling
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Fra god til fremragende En anden vinkel på NNS Lars Goldschmidt

Voldsom virkelighed Stigende forventninger Konstante ressourcer Hurtig teknologisk udvikling Mere udfordrede børn, unge og forældre Forny eller bryd sammen

Det fremragende er muligt Mange er gode En del fremragende Forskellen er sammensværgelsen: Medarbejdere og ledere der har valgt vedblivende at søge at blive endnu bedre Hvad kendetegner dette valg?

Overgange Fra offer til aktør Fra det man skal til det der skal til Fra god til fremragende Fra skjult til synlig Fra lønmodtager til medleder Fra administrator til leder Fra føring til frisættelse 4

NNS som rejsefører Før rejsen: Forandringsparathed og tryghed/klarhed i ledelsesrelationen Planlægning: Enighed om hvor man skal hen og de midler man vil bruge. ”Skandalen” NNS mål, manifest og dogmer Rejsen: Dogmerne er en vej til overgangene

Når ide møder virkeligheden Har I besluttet jer for at blive fremragende? Hvad er jeres ”skandale” I kan genkende i nogle af overgangene? Er dogmerne en del af praksis? Hvem driver jeres processer? Er i blevet bedre – hvordan kan det ses? Hvad har været svært? Et råd til jeres kolleger i salen?