Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPia Bro Redigeret for ca. et år siden
2
Virksomheden Den 6. største searchvirksomhed i verden
47 kontorer i 40 lande Grundlagt i 1966 af Per Berndtson i Bruxelles Etableret i Skandinavien i 1979 af Kurt Brusgaard nu med selvstændige kontorer i Stockholm, Oslo og København I København er der 6 partnere samt 16 researchere og administrative medarbejdere
3
To rekrutteringsstrategier
4
Klodshans Mål At finde en mand til prinsessen Krav
Den mand der talte bedst for sig Metode Annoncere stillingen (også kaldet selection) Kandidater Klodshans og hans to brødre var slutkandidater Resultat Klodshans bliver valgt, da han er den, der “optræder” bedst og får prinsessen til at le
5
Marskal Bernadotte Mål At finde en ny konge til Sverige Krav
Videnskabsmand eller sejrrig officer med erfaring fra mange slag Metode At scanne det internationale marked for kandidater (den første kendte search) Grev Mörner var headhunteren udsendt af kongehuset Kandidater Et antal generaler og andre officerer Resultat Jean-Baptise Bernadotte, der var feltmarskal i Napoleons hær, bliver valgt til tronfølger 1810 Konge Karl XIV Johan 1818
6
Krav til toplederen Kunne tiltrække de bedste medarbejdere og sammensætte det bedste team (Sætte etik og troværdighed i højsædet) Kommunikations- og motivationsevner bliver endnu vigtigere (internt såvel som eksternt) Bygge sin virksomhed på stærke værdier Overblik og følelsesmæssig robusthed er vigtigere end nogensinde Kravet om synlighed vil vokse Skabe enkelhed/overblik for medarbejderne og tryghed ved forandring Skabe balance mellem arbejds- og privatliv
7
Toplederens udfordringer
Markedet vil se resultater! Konkurrencen stiger med globaliseringen Hurtige sceneskift er nødvendige => Konstant forandringsparathed Tværkulturelt og tværnationalt samarbejde får stigende betydning Krav om konstant at vurdere og tilpasse medarbejdere, kompetencer og organisation
8
Eksempel på en toplederprofil
9
Eksempel på en toplederprofil
10
En lederprofil er individuel
Man skal passe til virksomheden og vice versa Kandidat Værdier Virksomhed Organisations-struktur Ledelsesstil Ledelsesstil Organisations-struktur Forandrings- parathed Forandrings- parathed Målrettet- hed Værdier Målrettethed
11
Hvad fokuserer vi på? RESULTATER - og hvordan de er nået…
12
Hvad fokuserer vi på? Hårde facts (alder, uddannelse, jobindhold, karriereforløb) Største udfordringer og resultater Største fiaskoer Styrker Svagheder/udviklingsområder Ambitioner og ønsker til fremtidigt job (kort/langt sigt) Funktionsvilkår værdier Potentiale
13
Positive tegn på talent
Gode resultater - har efterladt et synligt aftryk/vist initiativ allerede i en ung alder Social intelligens, sund fornuft og godt købmandskab Abstraktionsevne analytisk sans Initiativ, flid, engagement, handlekraft Holdninger/meningers mod Teamorienteret tankegang, men også resultatorienteret Hviler i sig selv tør være ved sine mindre stærke sider Stigende karriereforløb men også gerne med bred erfaring Ambitioner Forandringsfokus Helhedsperspektiv og gerne international tankegang
14
Advarselslamper Ikke afsluttede uddannelser
Karriereforløb med mange skift Ulogiske skift i karriereforløbet Flad udvikling i karriereforløbet i en årrække Fokus på ”virksomhedens udvikling” i stedet for ”egne præstationer” Kropssprog – bliver der skjult noget? Sammenhæng mellem ord og handling Årsagerne til jobskifte skyldes ”de andre” Verdensmesteren med høj selvtillid og ingen svage sider ”Væk fra” i stedet ”for hen til” Fysisk fremtoning (kampform, håndtryk, påklædning, adfærd)
15
Ekstrabladets eksempel på en toplederprofil
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.