Jytte Bræmer udviklingschef Hvem er vi? 57.000 indb. 1 hovedbibliotek, SF, Endelave, 2 gymnasier, SOS. 50 årsværk (snart kun 46) 6.200 kvm.! Fuld åbningstid.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Advertisements

Regionens opgaver Håndtering af jordforureningen
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Frivillige it-opgaver i lokalbestyrelsen og i distriktet.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Statusrapport Statens Arkiver Danmark Nordisk ekspertseminar, Reykjavik den 2. december 2008.
PETS 2004 Hjørring Seminarium Inge Reenberg
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Skriv til nettet •Design (CMS) •Tekster på nettet •Navigation •Persuasive design (motiverende design)
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Mads Clinton 31 år IT medarbejder Ansat i Pilgrim A/S Ved hjælp af lokalt retningsbestemt lyd fortælles en historie med relation til det specifikke sted.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Hvordan laver man en hjemmeside? Velkommen! Februar 2007.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
April 2007 – november 2007 Version 1.0 LPJ d. 9. november 2007.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Reformens krav •Bemærkningerne til Lov om kommunale borgerservicecentre: –”Den offentlige sektor skal indrettes på borgernes præmisser og med udgangspunkt.
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Grundholdninger •Professionelle websider med indhold der passer til formålet •Sørger for nem opdatering og vedligeholdelse.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
Jytte Hansen UCSyddanmark. Sammenhængskraft som dynamo i klasseværelset: Fokus: At udvikle værktøjer, der gør læreren i stand til at holde sammen på klassen.
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Akkreditering af Dansk Erfaringer fra forløbet. Processens start • Juni/juli 2009: Indledende møder med akkrediteringsgruppen: Fakultetets kvalitetsmedarbejder,
It-kompetente borgere. Stevns Kommune • indbyggere •En kommune på kanten •Digitaliseringsgrad •Bibliotekerne •3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Odrbildne - the beginning of a beautiful friendship Pecha Kucha 28. februar 2011.
Ikke et ord om…!! Skanderborg Kommune Ikke et ord om…!!
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Årets Bibliotek 2009 Danmarks Biblioteksforening har valgt at uddele prisen ”Årets Bibliotek”. Årets tema er brugerinvolvering. –Hvert år vil der blive.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Implementering af brandingstrategi på nettet
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Folketingets Bibliotek og Oplysning
Sensus Hyppige brud på retningslinierne for tilgængelighed - WCAG Helene Nørgaard Bech Sensus ApS.
Biblioteket 5 åbne biblioteker i Sønderborg Kommune.
Biblioteksservice i landdistrikterne Erfaringer, modeller og perspektiver  Om undersøgelsen  Diskursive kampe  Spørgeskemaundersøgelsen  Perspektiver.
Kvalitetssikringsprocedurer og programmer.. Jesper Bak DMU.
E L IB Øjebliksbilleder og udviklingstrends Danmark (folkebiblioteker) Michael Koch E L IB - 22/23. Maj Skandinavisk ALEPH seminar i København den.
Hvordan lagrer Amterne data Relationer til Miljøportalen Hans-Erik Jensen Biolog Viborg Amt, Miljø og Teknik, Naturkontoret Skottenborg 26, 8800 Viborg.
Johannesen: ’Døden på Internettet’ (2008) Teksten ser nærmere på, hvordan vi har indoptaget de funktioner og praksisformer, som Internettet tilbyder, i.
Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Ny regering, nye tider – dag 1
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Creative Business Cup. Hvorfor en konkurrence? Flere succesfulde iværksættere fra de kreative erhverv.
Kvalitets testet - på vej mod bedre offentlige hjemmesider.
Hvordan ser fremtidens bibliotek og arkiver ud? Hvad vil det betyde for HK’erne Tove Bang.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Resumeer af EU-lovgivningen: en introduktion 2008.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Resumeer af EU-lovgivningen: en introduktion 2009.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
TÆT PÅ DIG TÆT PÅ JOB.
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Hvordan ændrer jeg teksten på min hjemmeside?
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Styregruppemøde 7. november 2011
Præsentationens transcript:

Jytte Bræmer udviklingschef Hvem er vi? indb. 1 hovedbibliotek, SF, Endelave, 2 gymnasier, SOS. 50 årsværk (snart kun 46) kvm.! Fuld åbningstid + Søndag Største indsatsområde p.t.selvbetjening

Jytte Bræmer udviklingschef Vores IT- og webhistorie IT-interesseret ledelse Tidligt i gang: december 94 på nettet Undervisning for personalet i samarbejde med aftenskolerne om undervisning i internet -95 Egen hjemmeside efterår 96

Jytte Bræmer udviklingschef Vores IT- og webhistorie Redaktør på Kommunens hjemmeside siden 96 Laver hjemmesider for Middelalderfestival. Holmboefestival, Børneteaterfestival, Musikskole mv.

Jytte Bræmer udviklingschef Vores IT- og webhistorie DDE-Libra (fra november 02) Andreas´ Kommode 2002: besøgende 2002: fremviste sider

Jytte Bræmer udviklingschef Organisering 1 webmaster (HK’er) 1 web-redaktør (bibl.) 1 web-redaktør (Kommunens hjemmeside.) (bibl.) Alle 3 sysadm. Tilsammen IT/Udviklingsafdelingen

Jytte Bræmer udviklingschef Værdier Selvgjort er velgjort - eller historien om det fattige bibliotek 1. generation: Sådan er biblioteket opbygget 2. generation: Noget om os, og hvilke servicetilbud har vi Enkelhed og stringens - erfaringer fra kommunens hjemmeside

Jytte Bræmer udviklingschef Værdier Konkurrencementalitet. Det er ikke flovt at ville være de bedste! Meget respekt for kriterierne og ikke mindst de intentioner, der ligger bag ”Bedst på nettet”. At få de offentlige hjemmesider på dagsordenen.

Jytte Bræmer udviklingschef Hvordan? Juni foreløbig screening Systematisk gennemgang: Flere sprog Sidst opdateret Alle inf. i almindelig tilgængeligt format

Jytte Bræmer udviklingschef Hvordan? Privatlivspolitik Strammet op på mulighed for identifikation af ansvarlig person Fremhæve opdateringstidspunkt Osv. osv. osv. Tvivl - kontakt til Bedst på nettet. Dvs. systematisk gennemgang!!! Følger løbende kriterierne

Jytte Bræmer udviklingschef Bedst på Nettet Godt som reminder Godt som rettesnor Godt for at få sagen sat på dagsordenen Godt for os konkurrencemennesker Siger intet om indhold/indholdsløshed

Jytte Bræmer udviklingschef Fremtidige udfordringer for os Mere og bedre indhold Involvere hele personalet Bedre sammenhæng mellem det fysiske og virtuelle bibliotek - få hjemmesiden til at afspejle den dynamiske virkelighed Bedre grafik

Jytte Bræmer udviklingschef Fremtidige udfordringer for os Flere alternativer til tekst Automatisere nogle af servicene, f.eks. Nyhedslister Arbejdsskabeloner Databaseopbygning eller ej? Producere lokalt eller centralt?