DUBU Superbrugerrollen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Veterancentrets orienteringsdag
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
John.M.Nielsen Metode & Co.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Medborgerskab – på sporet
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer.
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Integrated Children’s System Ved Ditte Ehrenreich - Specialkonsulent i ICS Metodesekretariatet, Servicestyrelsen Intet er vanskeligere at påtage sig,
Præsentation af ICS - Integrated Children’s System
OUH-to-go (workflow-to-go®)
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Potentialevurdering.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Læring i et vejledningsperspektiv
Omgangstone og kollegialitet
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Digitaliseringsstyrelsen
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Netværk – Bruger du dit ? Inspirationsaften om netværk og din arbejdsdag? Onsdag den 9. november 2011 Olsensenergy - Hanne Olsen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Den regionale Lean enhed
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Projektstyring dag 2.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Implementering af strategi
Øvelse 1: First Impressions
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
ROLLEBESKRIVELSER SAPA. Om rollebeskrivelserne Rollebeskrivelserne er generiske beskrivelser af roller, dvs. opgaver og kompetencer, der er brug for i.
Professionshøjskolen København AMU-afdelingen ved KSS Individuel kompetencevurdering Hvem: Døgninstitution med ca. 50 medarbejdere, alle medhjælpere og.
Input til retningslinje om håndtering af mobning.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VITAS Implementeringsguide
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
DUBU Superbrugerrollen
Tilfredshedsundersøgelse
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Trafikpolitik for Durup Skole.
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Statens HR – Implementeringskoncept
Værktøj: Interessentanalyse
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

DUBU Superbrugerrollen

DUBU superbrugerne har en vigtig rolle i det samlede forandringsnetværk KOMMUNENS FORANDRINGSTEAM Øvrige brugere af DUBU Øvrige interessenter DUBU Reference gruppe B&U Ledelse ICS Super- brugere KOMBIT/IBM DUBU projektet DUBU Super- brugere

Udnævnelse af DUBU og ICS superbrugere kræver ledelsesmæssige overvejelser Følgende bør indgå i overvejelserne: Superbrugerrollen fortsætter efter implementering med varierende indsats Det skal være attraktivt at være superbruger (overvejelse af arbejdsvilkår og udviklingsvej) Der skal udnævnes et passende antal DUBU superbrugere pr. kommune (afhængig af antallet af brugere, geografisk opdeling etc.) dog min. 2. Superbrugerne skal i udgangspunktet varetager rådgiveropgaver DUBU og ICS superbrugerne behøver ikke være sammenfaldende, men må gerne være det

DUBU superbruger rolle DUBU superbruger ansvar og kompetencer Ansvarlig for at uddanne og rådgive brugere i anvendelse af DUBU samt støtte ledelsen i forandringsarbejdet Ansvar Deltage i uddannelse i DUBU (5 dage) Tilpasse DUBU træningsmaterialet til kommunens behov Agere rollemodel ift. forandringen overfor slutbrugerne Uddanne kommunens resterende DUBU brugere Levere funktionel støtte til DUBU brugerne under og efter implementering Uddanne nye DUBU medarbejdere Deltage i superbruger netværk Varetage kontakt til DUBU help desk i samarbejde med kommunens it afdeling Bidrage med input til referencegruppen til videreudvikling af DUBU løsningen Samarbejde med ICS superbrugeren Kompetencer Brugere af DUBU Gennemført ICS grundkursus 1. modul (2 dage) Kunne formidle og rådgive kolleger om DUBU Have mod på at undervise kolleger Besidde generelle pc bruger færdigheder og have lyst til at arbejde med it God til at kommunikere og kunne sætte sig i socialrådgivernes sted Kunne håndtere modstand mod forandring

Hvad siger DUBUI superbrugerne i de kørende DUBU kommuner Det har betydning for mig personligt at have indflydelse og være på forkant med udviklingen DUBU Rollen har givet mig større viden og forståelse for sammenhænge i DUBU og IT generelt Jeg har en udfordrende og afvekslende arbejdsdag Jeg har indflydelse på den interne arbejdstilrettelæggelse Jeg har lettere adgang til ledelsen Anerkendelse fra kollegaer er ”ikke så ringe endda”..