Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer."— Præsentationens transcript:

1 Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer

2 Konteksten Hvem er jeg ?Hvilken virkelighed taler jeg ud fra ?

3 Udfordringer for lærerne  Læringsledelse i stedet for undervisning  Målstyring – langsigtet  Evalueringsformer tilpasset reformen  Varierede undervisningsformer  Understøttende undervisning

4 Udfordringer for lærerne  Inkluderende læringsmiljøer  PLC til vejledningscenter  Trivsel og faglighed går hånd i hånd  Den åbne skole  Samarbejde med eksterne undervisere med andre uddannelser

5 Udfordringer for lærerne  Didaktiske overvejelser i forhold til tidligere fremmedsprogs - undervisning  45 min. Bevægelse  Lektiehjælp  Nye fag – Håndværk og design

6 Udfordringer for pædagogerne  Nye roller  Nye arbejdsopgaver  Nye samarbejdsformer med lærerne

7 Udfordringer for bestyrelser og elevråd  Med indflydelse følger ansvar og arbejde

8 Respekt for at Kulturændringer  tager tid  kræver uddannelse  behøver værktøjer  Engagement og commitment giver resultater  Det er mennesker, der skaber resultaterne

9 Udfordringer for ledelsen  Ændret kontekst kræver ændret ledelse  Målfastsættelse og evaluering  Udvikle PLC så det understøtter læringsledelse  Lærer/pædagogsam- arbejdet

10 Hvor har vi fællesudfordringer med UCL ?  Hvis jeg nu skrev lærere/lærerstuderende i stedet for lærere  Hvis jeg skrev pædagoger/pædagogstuderende i stedet for pædagoger  Ledelse/tidligere lærere i stedet for ledelse

11 Hvor kan vi sammen udvikle gensidigt givende partnerskaber ?  Mål fastsættelse og evaluering  Inkluderende læringsmiljøer  Læringsledelse

12 Hvordan ?  Praktikforløb i relation til de emner der arbejdes med - inklusion  Fælles uddannelse/efteruddannelse – læringsledelse  Lærere og pædagoger som gæsteundervisere fra den virkelige verden  Studerende som oplægsholdere på temadage med den sidste evidensbaserede forskning – hvad virker.  Klasseadoptioner - gentagne besøg og kontinuerligt samarbejde – social og faglig udvikling

13 Hvordan?  Fælles udvikling af en målsætnings- og evalueringskultur – lærere/pædagoger/studerende /ledelse  Studerende deltager i den understøttende undervisning og UCL bidrager til den åbne skole

14 Hvad gør vi i forvejen ?  SFO bliver ofte kontaktet af studerende, der vil lave aftaler om observation i forhold til konkrete projekter  Mentorordning – 2 lærere  Traineeordning for pædagoger  Praktikanter  Studerende som vikarer


Download ppt "Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google