Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCarl Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse
2
Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret grundforløbspakke?
3
Lidt tal fra Kold College: 43 % af de elever, der gennemfører grundforløbene ’Mad til Mennesker’ og ’Dyr, planter og Natur’ fortsætter i hovedforløb Ca. 20 % af de elever, der begynder på grundforløbene falder fra Antallet af elever på 17 år og derunder, som falder fra er det laveste
4
Parathed til at tilbyde uddannelse Trindelte erhvervsuddannelser Grundforløbspakker Færre almene grundfag Undervisernes kompetencer og roller Undervisningens tilrettelæggelse og gennemførelse PUST, morgenmad, mentorer…
5
Uddannelsesparathed (1) Generelt set er uddannelsesparathed, at eleven: – har lyst til en uddannelse – lyst til at vælge en uddannelse, som han mener, han vil kunne gennemføre – har et vist niveau af faglige og almene kompetencer
6
Uddannelsesparathed (2) Har de basale personlige kompetencer som fx: – Kan komme op om morgenen – Kan møde forberedt – Kunne kommunikere med andre – Vurdere eget arbejde
7
Uddannelsesparathed (3) Har sociale kompetencer, der bl.a. betyder at eleven er: – I stand til at samarbejde med andre – Er omgængelig – Vant til at indgå i forskellige sammenhænge med andre
8
Samarbejde om vurderingen Vigtigt at eleverne vurderes ud fra synlige, objektive og ens kriterier. Den generelle, brede definition har vi! Vi skal have en specifik definition for de enkelte indgange – vi vil gerne være med!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.