Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dagsorden for mødet Om Helhedsskolen – Pia Nørgaard
Advertisements

Velkommen på Skibet Skole
Østervangsskolen 2010.
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Informationsaften Aftenens program:
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Folkeskole-reformen August 2014.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Idrætsskole fra 1. august 2008
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
- fortsat midt i en flekstid?
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Velkommen til valgmøde
Et fagligt løft af folkeskolen
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
en præsentation tirsdag d.24. maj 2011
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Undervisning og fritid på Enggårdskolen
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Faglig fordybelse i indskolingen
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Skolereform Kildebakkeskolen Aftenens program Skolereformen på Kildebakkeskolen De nye nationale mål – et fagligt løft af folkeskolen En forandret.
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Præsentationens transcript:

Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen

Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10 pædagoger (11 lektioner) Ugentligt teammøde indlagt i skema (lærere og pædagoger) Rådighed over faglokaler 28 lektioner om ugen (60 minutters lektioner) Penge – eget budget.

Dbl : Pædagogisk læreplan – Årsplaner– Kommunens projektbeskrivelse Hvordan får vi flest mulige kompetencer i spil i lærer/pæd.gruppen? Hvordan får vi fritidspædagogikken og undervisningen til at mødes? Hvordan får vi tid til fordybelse? Hvordan sikrer vi en lav driftsikker puls? FORMÅL: …at børn og forældre skal opleve sammenhæng og kontinuitet i skolen i forhold til undervisningsdel og fritidsdel. ….sikre, at børnene får et kvalitetsløft i forhold til deres faglige indlæring, trivsel og alsidige udvikling.

Indhold 0. – 3. klasse starter hver dag med fælles morgensang Alle eleverne i klasse præsenteres for en bred vifte af temaer Værkstedsfag Små hold Korte forløb kl. har 8-9 ugers forløb i valghold Eleverne vælger selv Hver elev når 4-5 valghold 2. og 3. kl. resterende timer til bruges ”Tid til læseforståelse” - naturfag – (flere DSA resourcer/pæd) Klassemøde/konflikthåndtering Medieværkstedet. Billedskole Designertorvet Friluftliv Sport Kokkeskole Træværksted

Struktur Uge 1 – 26.: 0. – 1. klasser starter på valghold, hvor de arbejder på tværs af alle 7 klasser Uge 33 – 41: 1. klasser - DBL foregår klassevis Uge 43 – 51: 0. klasser dannes – Dbl klassevis 1. klasser – dbl på tværs af årgangen Uge børnehaveklasse med 74 elever fordelt på 8 mindre hold. 2 hold danner en foreløbig klasse. Holdene roterer efter en turnus, således at mange elevsammensætninger afprøves. Arbejdet i fagene dansk og natur og teknik kan fortsættes og flyttes ud af huset i dbl timerne efter frokost. I de resterende timer arbejder de klassevis eller på tværs af årgangen. (dansk – naturfagligt, trivsel) Uge : Opstart på valghold for 2. og 3. klasse. Eleverne arbejder på tværs af de 6 klasser hele året. 0. – 1. klasse 2. – 3. klasse

DBL timer efter frokost – eks. 0. klasse TidMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Pause Pause Pause MotorikMit hjem Besøge ValgholdMusik/korDialogisk oplæsning Pause Trin for trin elevernes adresser Valghold – DBL timer i 0. – 3. klasse a.0. klasse har + 8 lektioner b.1. klasse har + 6 lektioner c.2. klasse har + 5 lektioner d.3. klasse har + 2,5 lektioner Sfo Skolefag

Hygge på tværs af klasser Guldlok og de 3 bjørne ikke bare i bogen men i LER De nære samtaler Tid Ud af huset FYRTØJET SAMARBEJDE på tværs Litteratur i træerne – ”Gummitarzan” i det fri

Akrobatik – bruge kroppen Mad uden mor Venskaber på tværs Ud i naturen Supermad gør hjernen glad

Flotte udstillinger

Tegn fra perioden Fagligt – elever Ord og begreber lærers ”af naturlig vej” – de har ”ordene” i hænderne – bruger dem mange gange. Elevernes taletid mangedobles på små hold. Mindre ventetid – alle er igang EXERCISE IN DISGUISE Socialt – elever: Udvider deres venskabskreds ”vokser” og oplever små sejre ved at arbejde sammen med og hjælpe yngre elever. Kender de fleste lærere/pædagoger i indskolingen, hvilket også har en positiv virkning på frikvartererne. ”Alle kender alle” Større tolerance eleverne imellem Samarbejdet – lærer/Pædagog: Teammødet er grundstenen i DBL- samarbejdet. Lærerne med i SFO – ser eleverne i en anden kontekst. Lærerigt at indtage en ny position. Den daglige kontakt forebygger misforståelser Tæt kontakt omkring det enkelte barn

Evaluering - Dokumentation Projektbeskrivelsens 6 delmål: Læsning Kulturformidling Kost og motion Sang og musik Billedkunst Naturfag Evalueringsformer: Billeddokumentation Lærer/pædagog-logbog, hvor der noteres status, aktivitet undervisningsmål, tegn Elev-logbog - samtaler Før- og efter test Klassekonferencer Motorisk kørekort Skolekoncerter/Udstillinger