N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE
Målgruppe: To elevmæssige fokuspunkter: -HF-elever og stx-elever med studieretninger typisk med engelsk, samfundsfag og psykologi (CL) -generelt niveaudelte klasser (arbejde med skriftlighed)
R ESULTATER I Idékatalog på tre niveauer: Ledelse Organisation Undervisning
R ESULTATER II Forbundet med fire fælles parametre: skriftlighed fastholdelse/fravær store opgaver eksplicitering af den faglige kode
T YDELIGHED Den røde tråd i idékataloget er at etablere TYDELIGHED for den nye elevtype, men pointen er i lige så høj grad, at man kun kan tilbyde denne tydelighed til eleverne, hvis der allerede er etableret tydelighed/eksplictering af praksis mellem de tre niveauer, der udgør en skole. (Skema)
A RBEJDSPROCES OG EVALUERING Forskellige forsøg med arbejdsredskaber indenfor CL og skriftlighed på de tre skoler – evaluering af arbejdsformernes anvendelighed ift. elevtypen Fokus på udvikling af arbejdsredskaber til idékataloget