Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KLF’s medlemsundersøgelse 2017

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KLF’s medlemsundersøgelse 2017"— Præsentationens transcript:

1 KLF’s medlemsundersøgelse 2017
PP til brug på skolemøder

2 Fra undersøgelsens afsnit med overskriften: ‘Elever med faglige, sociale og adfærdsmæssige problemer’. 97 % svarer, at de i klassen har elever med ’faglige problemer, som har behov for støtte ud over den, du kan give med i undervisningen?’. Kun 5,6 % svarer, at disse elever samlet set får den nødvendige støtte (53,7 % svarer ’delvist’ og 40,7 % ’nej’) Samme resultater som ovenfor på ‘faglige problemer’ kan aflæses når der spørges til elever med sociale og adfærdsmæssige problemer Ved sammenligning af resultaterne fra medlemsundersøgelse fra og seneste undersøgelse, melder nu 58 % (50 % i 2014), at skolens ressourcecenter i ’høj grad’ eller ’i nogen grad’ er en støtte i arbejdet med elever med faglige, sociale og adfærdsmæssige problemer.

3 Fra undersøgelsens afsnit med overskriften: ‘Elever med vidtgående faglige, sociale og adfærdsmæssige problemer’. 46 % melder, at det typiske omfang af støtte til elever med vidtgående problemer er 1-5 lektioner om ugen 74 % svarer, at de i klassen har elever med vidtgående problemer, der ikke får den støtte, denne elevgruppe har behov for 53 % svarer, at de ikke har fået kompetenceudvikling i forbindelse med arbejdet med elever med vidtgående problemer. Samtidig melder 71 % af de respondenter, der har været i kontakt med et af de kommunale kompetencecentre, at det har været en støtte i arbejdet

4 Fra undersøgelsens afsnit med overskriften: ’Tosprogsundervisning’
Kun 2 % svarer, at tosprogede elever med behov for støtte i dansk som andetsprog, ’i høj grad’ modtager den nødvendige støtte for at kunne deltage i almenundervisningen – medtages ’i nogen grad’ er procenten 22. I alt 61 % svarer ’i mindre grad’ eller ’slet ikke’, og 17 % svarer ’ved ikke’. Kun 7 % svarer, at der på skolen er en tydelig målsætning og klar struktur for skolens ‘tosprogsundervisning’

5 Spørgsmål til lokal drøftelse og afklaring
Kan vi genkende pointer fra medlemsundersøgelsens tre hovedområder? Hvordan kan vi på skolen, i højere grad end i dag, skabe rammer for, at alle elever udvikler sig fagligt og socialt og trives i skolens faglige og sociale fællesskaber? Hvad kræver dette af skolens ressourcecenter og i forhold til skolens overordnede prioriteringer?


Download ppt "KLF’s medlemsundersøgelse 2017"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google