Afklaringsforløb KONTOR  Analysere, klassificere, systematisere, organisere og planlægge FINANSIEL  Forudse, kalkulere, revidere, markedsføre TEKNISK.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
Progression i samfundsfag
Tuberkulose (1) Beskriv forløbet af en infektion med tuberkulosebakterien Mucobacterium tuberculosis. Forklar hvordan bakterien spredes og hvad immunsystemet.
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Skabelon til strategisk plan
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Flexibility © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Kommunikation og vejledning
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Økonomiske kompetencer
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
- Roller og afgrænsninger
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Fokus på Job? SFI Fokus på Job? – En analyse af kontaktforløbssamtaler i AF, kommuner og hos andre aktører Gåhjemmøde Socialforskningsinstituttet.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
SRP 2014.
KOMMUNIKATION Anna Weibull Praktiserende læge og Specialist i Palliativ Medicin.
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Introduktion til opgaveskrivning
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Ekspert i undervisning Efteruddannelse af læreruddannelsens lærere.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 1: HVAD ER KVALITETEN AF REDEGØRELSEN? Miljøvurderingsdag
Funktion, position og vejledningsformer
Senior Erhverv Århus Flexicurity.
Sikkerhedsrepræsentantens arbejde set med 3Fs øjne
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Innovation og fagligt samspil i biologi
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
Almen studieforberedelse
Uddannelse for udviklingshæmmede
Sproghandlinger, genrer, stilleje
Brown Bag seminar 5. marts 2013 Dias 1 Institut for Statskundskab ”Effektiv vejledning”, hvad er det?! Hanne Nexø Jensen Institut for Statskundskab, KU.
De 3 læringsrum.
Udvalget for lokaleanvendelse Midtvejsseminar Rebild 2010.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Metode til Konceptudvikling
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
A) Professionens arbejdsområder og opgavefelt Hvad, hvorfor og hvordan: Hvad: Vi forventer den studerende får indblik i misbruger/ socialt udsatte, og.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Kontanthjælpsreformens betydning -i forhold til arbejdet med de unge Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland Jørgen Dan Pedersen centerleder.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
SRO SKRIV!.
ORGANISATION workshop
Efterskolen fra elevens perspektiv
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
Undervisning og formativ feedback
Vejledertyper Indhold Form Problem Fag Proces Produkt Kontrol
Åbent hus Skolens navn Dato.
Ansvarlig.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
(og lidt om Arbejdskendskab)
Talentudvikling SOSU elever.
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Sundhed I den pædagogisk praksis
Program onsdag den 20. marts 2019
Præsentationens transcript:

Afklaringsforløb KONTOR  Analysere, klassificere, systematisere, organisere og planlægge FINANSIEL  Forudse, kalkulere, revidere, markedsføre TEKNISK  Installere, kombinere, samle, tilpasse, montere UNDERVISNING  K ommunikere, instruere, opmuntre, stimulere, sætte i gang, koordinere, informere, evaluere KREATIVT  Optræde, skabe, udføre, udvikle, koreografere SERVICE  Assistere, besvare, demonstrere, forberede, informere, levere, modtage, sælge, vejlede SOCIALT  Indleve, lytte, mægle, observere, træne, tydeliggøre, vurdere, udtrykke, bede om hjælp FORSKNING  Bedømme, evaluere, fortolke, identificere, indsamle, interviewe, kortlægge, opsummere, uddrage, undersøge, vurdere KOMMUNIKATION  Debattere, forelæse, formulere, fortolke, overtale, promovere, redegøre, skitsere LEDELSE  A nalysere, beslutte, inspirere, lede, opfølge, organisere, prioritere, udvikle, vurdere

Suppleres af udforskning af Interesser Personlig stil Værdinormer Job - fritids- og uddannelsesmæssige erfaringer

Endvidere Personlige barrierer Samfundsmæssige barrierer Konfronterende vejledning Feedback

Teoriramme InklusionEksklusion INTEGRATION MARGINALISERING UDSTØDELSE