Studie rapport opbygning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Krav til informationsformidling
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Opfølgning på obligatorisk opgave 1
Alexander V. Breum, Emil Rotzler og Christian Peter Berg.
Problemløsningsteknikker
Bachelor projekt Forår 2009.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Skriftlige opgave kom IT
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer
Hvad er et problem ? Et problem er i sin negativt ladede betydning en for nogle utilfredsstillende situation. Et problem er i sin positivt ladede betydning.
Udvikling – del II.
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Karl Henrik Flyums model
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
Teori, metodologi og metode
Synopsis VIP3/2012.
Udarbejdelse Af Fysikrapport
Potentialevurdering.
Samarbejde, Læring og Projektstyring
Opfølgning på obligatorisk opgave 1
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Notat I et notat vil der normalt optræde følgende elementer: – en problemstilling og baggrunden herfor – forskellige løsningsforslag – en gennemført faglig.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Studieretningsprojekter
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
Problemorienteret projektarbejde
Skriftlighed i biologi
Synopsis VIP13 HH3.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
Den Regionale LEAN Enhed
1. Semester rapporter Det skal fremgå af rapporten at man kan planlægge implementere afprøve dokumentere middelstore programmeringsopgaver.
Om projektarbejdet ved Keld Helsgaun. Disposition Formål Tidsmæssigt omfang Gruppedannelse Valg af projektemne Arbejdsforløbet Vejlederens rolle(r) Projektrapporten.
Celle.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
1. MM SLP- kursus Jette Egelund Holgaard © SLP-gruppen, Aalborg Universitet Introduktion til problemorienteret projektarbejde.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Henriette Lungholt Uge Akademisk skrivning - Opgaven som et argument.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Design Design afsnittets formål Design – indhold Kvalitetsmål Teknisk platform Arkitektur Struktur Klasser.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Århus Maskinmesterskole Engelsk/1. Semester Form & skabelon
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Få godt begyndt på P0 projektet PV 1Efteråret 2013 Bachelor i IT og informatik Datalogi og Software Lars Peter Jensen, Lone.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Fagprøve - en kort oversigt.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Studieretningsprojektet!
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Krav til informationsformidling
Prøven i Natur/teknologi
SRO SKRIV!.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Studie rapport opbygning Forside Titel Projektdeltagere Klasse /fag Semester Forord Hensigt Målrettet til Læsevejledning Tak til involverede Dato Underskrifter

1. Indledning Projektstart – ideen til projektet Tematilknytning Til fagene Hvem har et problem og hvorfor Hvad undersøges i dette projekt (problemformuleringen overordnet)

2. Problemanalyse Handler om hvordan man er kommet frem til et afgrænset, formuleret og dokumenteret problem. 2.1 Dokumentation af problemets eksistens Beskrivelse af nuv. situation og problemer, hvorfor er de opstået. 2.2 Interesseparter Grupper der berøres af problemet samt ønsker og behov

2. Problemanalyse 2.3 Principielle løsningsmuligheder Opstilling af forskellige løsningsmuligheder Overvejelser omkring interessegruppers fordele/ulemper ved dem 2.4 Den valgte løsningsmulighed 2.5 Problemformulering Overordnet spørgsmål som udgangspunkt for udvalgte problemstillinger – gerne med kort begrundelse.

3. Projektafgrænsning og metoder 3.1 Krav til løsning Kørende system, prototype, indlæringsmål 3.2 Anvendt teori og metoder Evt. opstille projektets logiske sammenhæng med henvisning til med teori og metode anvendelse (f.eks. i et blokdiagram) 3.3 Ressourcer Edbprogrammer, internet mm.

4. Problemløsning og resultater Dette afsnit dokumentere løsningsfasens arbejde og er det mest omfattende. Opdel i underafsnit (afgrænsede delproblemer) Hvert underafsnit sin indledning og konklusion.

5. Diskussion og konklusion Vurdering af projektarbejdes metoder og resultater 5.1. Diskussion af løsningsmetoder og resultater Resume af løsningsmetoder og resultater Særlige forudsætninger Kommentere evt. i forhold til andres resultater Vurdering i forhold til problemformulering og løsningskrav.

5. Diskussion og konklusion 5.2 Nye ideer evt. 5.3 Projektarbejdets resultater anvendelsesmuligheder

Desuden Litteratur liste Evt. Bilag f.eks. Forundersøgelse rapport Analyse specikfikation Design specifikation Implementering Test Projektplan