Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på 8256 5682 Virksomhedsservice sidder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Velkommen til Nyledigmøde i MA.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
LinkedIn Intro.
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
New Insight - Noter til præsentation
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Arbejdsgivernes bidrag til beskæftigelsesplan 2009 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Virksomhederne og mangel på arbejdskraft.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Hvad kan jobcentrene tilbyde?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Velkommen til vejledningsmøde i MA
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Projekt Uddannelsesstart Aabenraa Kommune. Projekt Uddannelsesstart Sammenhæng mellem uddannelse, uddannelsesplaner og uddannelsespålæg Samarbejdspartner:
Arbejdsmarkedsperspektivet i en behandlingsmæssig kontekst Succes i intensiv behandling KABS Viden, døgnkonference 3. november 2009 Marika Sabroe Vejle.
Synshandicap og beskæftigelse
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Center for Job- og Erhvervsservice - få det bedste frem.
Vejledning Alle skal have en uddannelse (95 %) Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse Mål med udskoling: Eleverne klar til at træffe valg Ansvar:
Uddannelsesafklarende samtaler
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Ungeindsatsen Konference den 4. juni Baggrund UTA-projektet Politisk ønske Byrådsbeslutning april 2009 Etablering oktober 2009.
Udskrivningsmentor Hvad siger lovgivningen?
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Jette Rasmussen Demenskonsulent
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Oplæg på national konference 24. maj 2011 v/ centerleder Mette Boel Etnisk Erhvervsfremme i Danmark Hvad er det?
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
IKV konsulentseminar 11. juni 2014 Hedensted. Strategi Job og uddannelse → klare sig selv Borgeren ser sig først og fremmest som sit eget ansvar at have.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
VEJLEDNING TIL FORANDRING D.7. MAJ 2014 WORKSHOP : KONTANTHJÆLPS- REFORMEN I PRAKSIS 1Anne Eghøje Slagelse Jobcenter.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Program Velkomst og spisning Introduktion til jobcentret 4 korte oplæg + paneldebat Kaffe og netværk Indspark til jobcentret Afrunding og netværk 2.
Hvordan kan jobcentrene videreudvikle den virksomhedsvendte indsats ?
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Organisering og samarbejde i Job- og Aktivhuset omkring den virksomhedsvendte indsats Virksomhedscenter Generation 2 Organisering Samarbejde på tværs Motivation.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. HVEM ER HRS? Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er et samarbejde mellem 18 kommuner (16 jobcentre) i Hovedstadsområdet.
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug.
Jobcenter Halsnæs Oplæg på workshop på Vejledningstemadag den 29. november 2013.
Den virksomhedsrettede indsats i Midtjylland. 2 Hvorfor mere virksomhedskontakt?  Højt politisk prioriteret (ministermål i 2014).  De nye reformer stiller.
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Virksomhedsberedskabet Teamledernetværksmøde d. 6. maj 2014.
Virksomhedsservice Mariagerfjord. Hvorfor? Det skal være NEMT og OVERSKUELIGT. Vi gør det HURTIGT og EFFEKTIVT for din virksomhed at håndtere personalemæssige.
1 Jobcenter København – Hva’ kan jeg bruge dem til…? Jobcenter Københavns Arbejdsmarkedscenter Virksomhedsservice.
Mangel og paradoksproblemer RBR´s Beskæftigelseskonference, april Kontorchef Maria Nørby, Arbejdsmarkedsstyrelsen.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. OM OS Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er et samarbejde mellem 18 kommuner (16 jobcentre) i Hovedstadsområdet.
Fokus i beskæftigelsespolitikken  Aktivlinie (særlig i krise tid)  Indsats og rettidighed  Målretning  HIG  Aktivering på virksomheder  Udfordringer.
Beskæftigelsesplan Om Beskæftigelsesplan 2016 Lovkrav, at alle kommuner udarbejder en beskæftigelsesplan Beskæftigelsesplan 2016 er Hvidovre Kommunes.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
En jobrettet indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Netværksmøde på Sjælland 10. december 2014.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,
Hvordan samarbejder vi med virksomhederne i VCG2 LTK har inden forpligtet sig til: 70 borgere på kontanthjælp (>25 år – ofte psykisk syge –
Inspirationsskabelon til virksomhedsoplæg ”Virksomheder møder flygtninge”
Hedensted Hedensted. 2 Vejlederkonference Samarbejdet mellem Jobcenter, Social området og Undervisning Helhedsorienteret ungeindsats for.
Hvad kan Jobcenter Thisted gøre for virksomhederne?
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
IT-værktøjer i Jobrettet indsats
Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.
ArbejdsMarkedsCenter Fleksjob og ledighedsydelsemodtagere
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Vision Det skal være let at etablere og udvikle sin virksomhed på HR-området i Mariagerfjord Kommune Det gør vi på følgende måde: Du får hurtig og effektiv.
Præsentationens transcript:

Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge

Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder klar til at tage alle opkald – og svare på s - fra virksomheder Faste telefonvagter afklarer virksomhedernes ønsker og tager aktion på basis af dem Vi har ensartede procedurer for håndtering af ordrer, virksomheds- besøg, rekruttering, løntilskud, praktik osv. Én fælles indgang Virksomheder går ind på vores hjemmeside på Jobnet.dk - og lægger job op - ser vores tilbud på Og kontakter os derfra på telefon eller mail:

Jobcentret kommer ud sådan Vi arbejder proaktivt for, at virksomhederne kender vores tilbud Virksomhedsmappen er udarbejdet i tæt samarbejde på tværs af Jobcenter Københavns mange centre, adresser og afdelinger Vi bruger mappen og en folder til at køre kampagner over for virksomheder i København via –Direct mail –Virksomhedsbesøg 16 tilbud til virksomheder Vores digitale nyhedsbrev - Virksomhedsnyt – understøtter kampagnerne og sendes lige nu til virksomheder hver 2. måned. - Virksomhedsnyt – Giv mig jeres visitkort, så melder jeg jer til!

Projekter holder fast i virksomhederne BIF iværksætter hele tiden nye tiltag for at styrke samarbejdet med virksomhederne –Partnerskaber –Kvikservice –Målrettede Uddannelsestilbud –Jobbus Virksomhedsservice tager også selv initiativ til projekter –Jobnetkampagne –Mentorprojekt Eksempler på projekter og kampagner Projekterne er noget, vi har sammen med virksomhederne – og den løbende kontakt kan styrke arbejdet med fastholdelse i virksomhederne

Mentorprojekt for unge MentorCompany og Jobcenter København fik midler fra LBR til at uddanne 30 mentorer Virksomheder inden for rengøring, detail, hotel service, restaurant og fast food har deltaget i to dages kursus og tre cafémøder Fokus på at jobcenter og virksomhed følger op sammen MÅL. Virksomhederne bliver bedre til at modtage og fastholde medarbejdere med udfordringer INDHOLD Coaching og vejledning Kommunikation med unge Anden etnisk baggrund Konfliktløsning Sygdom og fravær Motivation og fastholdelse Kulturforskelle Hvordan passer man på sig selv som mentor Dialog med jobcentret om samarbejde

Mentorprojektet er et udviklingsprojekt Repræsentanter fra virksomheder vil gerne opkvalificeres – det har ikke været svært at finde deltagere Forløb på ¾ år, hvor virksomhederne møder jobcentret fire gange er positivt Jobcentret har fået en indgang til virksomhederne, og vi forventer konkrete aftaler om unge i praktik Vi er blevet klogere på samarbejdet om borgere med særlige behov RESULTAT. Fælles sprog mellem jobcenter og virksomheder UDSAGN FRA PROJEKTET ”Dette kursus er et godt eksempel på ting, man ikke vidste, man har brug for at vide” ”Vil det sige, man kan få besøg af en konsulent fra jobcentret?” ”Tidligere ville vi ikke have kontaktet jobcentret om den slags problemer på vores virksomhed”

Vi kan ikke undvære virksomhederne Mentorprojektet viser, hvor vigtigt det er, at vi hele tiden kontakter virksomhederne Vores erfaringer viser også, at virksomhederne gerne VIL samarbejde med os Derfor skal vi blive ved med at ringe på døren, lave kampagner og informere digitalt Det skal være let at komme i kontakt – og at samarbejde – med os Jobcentret kan ikke noget uden virksomhederne Det er menneskene ude i virksomhederne, vi skal arbejde sammen med omkring borgere, som har særlige udfordringer – uanset om det er fastholdelse eller ledige, der skal modtages i virksomhederne.